یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید احمد وکیلی ناطق ، شهدای قم

  • ۲۳:۲۶

شهید احمد وکیلی ناطق

احمد وکیلی ناطق

نام پدر: حسینعلی 

تاریخ تولد: 6-6-1340 شمسی

محل تولد:  همدان

تاریخ شهادت : 4-2-1359 شمسی

محل شهادت : سنندج - کردستان 

دلیل شهادت : اسارت و‌ شکنجه بدست گروهک ضد انقلاب کومله 

گلزار شهدا: شیخان شهر قم

شهید مفقودالاثر (به نقل از پدر شهید)  

راه دفاع از این مرز و بوم، جوانان بسیاری از جان و خانواده خود گذشتند، رهسپار میدان نبرد حق علیه باطل شدند و لحظه ای در نثار خون و جانشان تردید نکردند. یکی از این بزرگ مردان تاریخ ایران، شهید احمد وکیلی است که سرگذشتی دردناک را پشت سر گذاشت تا به دیدار معبودش شتافت. احمد وکیلی متولد قم بود و با دین و قرآن آشنایی کامل داشت در زمان انقلاب اسلامی، همراه امامش برای نجات ایران مبارزه کرد و بعد از انقلاب و همزمان با شروع جنگ راهی جبهه شدو این شهید بزرگوار به شیوه ای ناجوانمردانه به شهادت رسید که حتی شنیدنش لرزه به اندام هر شنونده ای می اندازد، شهیدی که تروریست ها گوشت بدنش را خوردند ….

دو برادر دیگر این شهید هم در جبهه های نبرد حق علیه باطل جنگیدند و به درجه رفیع شهادت رسیدند. روحشان قرین رحمت پروردگار.

مصاحبه با پدر شهید:

ابتدا کمی ازفرزندان، چگونگی شهادت و مسئولیت آن ها در جبهه ها بفرمایید؟

احمد، فرزند و شهید اول خانواده که جزو پیشکسوتان سپاه پاسداران و از فرماندهان جنگ در غائله کردستان بود در 4 اردیبهشت سال 1359 در سن 19 سالگی در منطقه کردستان و در مقابله با نیروهای ضد انقلاب مفقودالاثر شد که طبق گفته برخی از همزرمان، بدنش توسط ضد انقلاب تکه تکه و سپس سوزانده شده است.

شهید احمد وکیلی ناطق ، قم

زندگینامه شهید 

طلبه شهید احمد روستایی دره میانه ، شهدای بروجرد

  • ۰۲:۴۰

شهید احمد روستایی دره میانه

شهید احمد روستایی دره میانه

فرزند : محمدحسین

تاریخ شهادت : ۱۳۶۵/۱۰/۰۴

محل شهادت : شلمچه

مزار  : گلزار شهدای بروجرد

چهاردهم مرداد ۱۳۴۴، در روستای دره میانه از توابع شهرستان بروجرد به دنیا آمد. پدرش محمدحسین، کشاورز بود و مادرش بتول نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. طلبه دوره مقدماتی در رشته علوم دینی و حوزوی بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. چهارم دی ۱۳۶۵، با سمت تک تیرانداز در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزارش در شهرستان زادگاهش واقع است.

منبع: سایت یاد امام و شهدا

http://yadshohada.com

شهید انشاء الله رضایی ، شهدای اشترینان

  • ۰۲:۳۳

شهید انشاء الله رضایی- اشترینان

شهید انشاءالله رضایی

فرزند  :  احمدرضا

تاریخ شهادت  :  ۱۳۶۱/۰۳/۰۵

محل شهادت  :  خرمشهر ( ام الرصاص)

محل دفن  :  گلزار شهدای شهرستان  بروجرد

شهید «انشاءالله رضایی» 1339/20/6 در شهر «اشترینان» به دنیا آمد. وی پس از دوره کودکی برای کسب علم و دانش در دبستان ثبت نام کرد و دوره تحصیل ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت پشت سر نهاد. در ایام نوجوانی پدرش به دیار حق رفت و او سرپرستی خانواده را بعهده گرفت. وی هم کشاورزی می کرد و هم درسش را می خواند.

«انشاءالله رضایی» از جمله نیروهای انقلابی ای بود که در راهپیمایی‌ها و تظاهرات حضور داشت. بعد از پیروزی انقلاب نیز دست از فعالیتهایش برنداشت و با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، 1358/8/8 به این نهاد پیوست. او برای دفاع از آرمان های انقلاب، جهت مقابله با جدایی طلبان کردستان راهی این دیار شد. در آن ایام، زمان برآورده شدن یکی از بزرگترین آرزوهایش فرا می رسد و به دیدار امام می رود.

پس از بازگشت از محضر امام، به منظور آموزش پزشکیاری، به تهران اعزام شد. بعد از سپری کردن آموزشهای لازم، به عنوان پزشکیار عازم جبهه «دار خوئین» شد و حدود دو ماه و نیم در این جبهه مشغول خدمت شد. پس از آن مدتی را در بهداری سپاه بروجرد به خدمت میگذراند تا اینکه روزی با اصرار فراوان و اجازه از مادرش، دوباره عازم سرزمین عشق و شهادت می‌گردد و در عملیات «بیت المقدس» به یاری مجروحین حمله می شتابد. پس از پیروزی افتخارآمیز در این عملیات، به مسجد جامع «خرمشهر» رفته و به درگاه خداوند متعال راز و نیاز می کند که به هنگام نماز در محراب عبادت، بر اثر اصابت کاتیوشای دشمن به شهادت می رسد.

منبع: سایت جامع اشترینان ۹۱

زندگینامه شهید انشاءالله رضایی به نقل از خواهر شهید 

شهید محمد بختیاری ، شهدای بروجرد

  • ۰۲:۱۲

شهید محمد بختیاری

شهید محمد بختیاری

محمد بختیاری 1345/6/6 در روستای «دره میانه» سفلی از توابع شهرستان «بروجرد» دیده به جهان گشود. در سن هفت سالگی در تنها دبستان روستا ثبت نام کرد و مشغول تحصیل شد. وی در حین تحصیل بارها مورد تشویق معلمش قرار گرفت. کلاس سوم راهنمایی بود که در پایگاه مقاومت بسیج ثبت نام کرد. از آن پس، روزها درس می‌خواند و شبها به پایگاه می‌رفت و نگهبانی می‌داد. همچنین برای کمک به خانواده، در اوقات فراغت کار می‌کرد و هزینه تحصیلش را به دست می آورد.

او از بدو ورود به دوره دبیرستان به کتابهای استاد مطهری علاقه‌مند شد و آنها را مورد مطالعه قرار می‌داد. پس از به پایان رساندن کلاس اول دبیرستان، با درس و مشق وداع کرد و در اواخر سال 1359 با لباس بسیجی راهی مناطق عملیاتی شد. در این مرحله از اعزام در منطقه عملیاتی «دار خوئین» مورد اصابت ترکش قرار گرفت و از ناحیه کتف مجروح شد.

«محمد» برای بار دوم 1360/11/17 لباس رزم پوشید، به جبهه رفت و مدت سه ماه در منطقه عملیاتی «جزیره مینو» خدمت کرد. آخرین مرحله حضور ایشان، اول سال 61 بود که در این مرحله در عملیات بیت المقدس حضور یافت. تا این که 1361/2/16 همان سال در حین عملیات بر اثر سوختگی، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


شهید محمد بختیاری

فرزند : اکبر

تاریخ شهادت : ۱۳۶۱/۰۲/۱۶

محل شهادت : فکه

محل دفن : بروجرد

سایت یاد امام و شهدا و رزمندگان استان لرستان ، بانک اطلاعاتی جدیدی را برای معرفی این شهید والامقام بازنموده، لذا ازکسانی که از وی خاطره دارند، تقاضا می شود،تصاویر و مطالب خود را در سایت قرارداده تا با نام خودشان منتشرگردد. باتشکر، مدیرسایتششم شهریور ۱۳۴۵، در روستای دره میانه سفلا از توابع شهرستان بروجرد به دنیا آمد. پدرش اکبر، کارگر بود و مادرش ملک بانو نام داشت. تا اول متوسطه درس خواند. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. شانزدهم اردیبهشت ۱۳۶۱، در فکه بر اثر سوختگی به شهادت رسید. مزار او در شهرستان زادگاهش واقع است.

منبع: سایت یاد امام و شهدا

http://yadshohada.com

شهید علیرضا امرایی ، شهدای اشترینان

  • ۰۲:۰۶

شهید علیرضا امرائی - اشترینان

علیرضا امرائی
نام پدر: محمدابراهیم

تاریخ تولد: 13-4-1345 شمسی
محل تولد: شیراز          
تاریخ شهادت : 2-3-1361 شمسی
محل شهادت : خرمشهر
دلیل شهادت :
بر اثر اصابت ترکش
گلزار شهدا:
گلزار شهدای اشترینان - بروجرد -استان لرستان

نوید شاهد

شهید «علیرضا امرائی» 1341/4/13 در شهرستان «بروجرد» دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی خود را در شهرستان «خوانسار» شروع کرد و دوره راهنمایی را در «اشترینان» گذراند.

کلاس اول دبیرستان در بسیج ثبت نام کرد و پس از پشت سر نهادن دوره آموزشی راهی میادین نبرد شد. همزمان با عملیات «بیت المقدس» در «خرمشهر» حضور داشت. وی پس از ثبت اوراقی از دفتر حماسه به نام خود، در تاریخ 1361/2/3  به دیار حق شتافت. پیکر پاک این شهید در گلزار شهدای «اشترینان» به خاک سپرده شد.

منبع: سایت جامع اشترینان ۹۱

عکس شهید از سایت یاد امام و شهدا

دیپلمات ایرانی شهید غضنفر رکن آبادی - از شهدای حادثه منا

  • ۰۱:۲۰

شهید غضنفر رکن آبادی - دیپلمات شهید در حادثه منا سال ۹۴

شهید غضنفر رکن آبادی دیپلمات ایرانی

متولد : ۱۳۴۵/۰۳/۱۸ تهران 

شهادت در حادثه منا در مکه

تاریخ شهادت : ۱۳۹۴/۰۷/۰۲

حادثه تلخ منا و شهید شدن تعداد زیادی از مسلمانان جهان و به ویژه هم‌میهنان عزیزمان که بی‌شک سیاست‌های خصمانه آل سعود در آن تاثیرفراوانی داشت، هیچ گاه ازذهن وخاطرات مردم ایران فراموش نخواهد شد. دراین چند سال که ازفاجعه منا می‌گذرد با فرارسیدن مناسک حج، افرادی که در آن حادثه حضور داشتند وخانواده‌های شهدای این فاجعه دچار اضطراب و دل تنگی خاصی می شوند و چشم به راه اقدام مسئولان برای پیگیری خسارات وارد شده می‌مانند. یکی از افرادی که دراین فاجعه به شهادت رسید و درباره نحوه شهادتش شک وشبهه فراوان وجوددارد، غضنفر رکن آبادی، سفیر پیشین ایران در لبنان است. همگان براین باورند که رژیم آل سعود ازحضور شهید رکن‌آبادی درمناسک حج استفاده کرد، او را ربوده و بعد به شهادت رساند. برای روشن شدن ماجرا و شناخت ابعاد روحی وفکری شهید به سراغ مرتضی‌رکن‌آبادی، برادر سفیر پیشین ایران در لبنان رفتیم که به گفته خودش بسیار همراه و همدل بودند. برادر رکن آبادی معتقد است این شهید به دلیل کارایی وعملکرد مناسب در جبهه‌های محورمقاومت خارچشمی برای دشمنان و عنصر نامطلوبی برای آل سعود به شمار می‌رفت که همواره آن‌ها دنبال ترور او درهمه جای دنیا بودند ودر جایی که کسی فکرش را نمی‌کرد او را به شهادت رساندند. وی نکات مختلفی را بیان کرده است که در ادامه مشروح گفت‌وگوی مرتضی‌رکن‌آبادی با «قانون» را می‌خوانید:

مزار دو شهید گمنام در اشترینان

  • ۰۰:۳۹

مزار شهدای گمنام در اشترینان

سمت راست : شهید گمنام      سمت چپ: شهید گمنام 

فرزند روح الله                      فرزند روح الله

سن درزمان شهادت: ۲۰سال سن درزمان شهادت: ۳۴سال

محل شهادت : فاو                  محل شهادت : فاو 

عملیات:  والفجر ۸                  عملیات والفجر ۵ 

تاریخ خاکسپاری: ۱۳۹۲/۰۷/۲۳ تاریخ خاکسپاری: ۱۳۹۲/۰۷/۲۳

                                        تاریخ مفقودیت: ۱۳۶۴/۱۱/۳۰

به گزارش ایرنا مردم شهید پرور شهر اشترینان بروجرد همچون شهیدان خود، 2 شهید گمنام را در آغوش گرفته اند و شب های جمعه با حضور بر سر مزار آنها و غبار روبی، عطرافشانی، قرائت فاتحه و پخش خیرات یاد آنها را گرامی می دارند.

یکی از شهروندان اشترینانی گفت: ما هرچه داریم از شهدا داریم ولی متاسفانه مسئولان هیچ توجهی به وضعیت بوستان مادر و قبور مطهر شهدای گمنام آن ندارند.

رضا گودرزی افزود: مردم اشترینان خواستار احداث یادمان شهدای گمنام این شهر توسط شهرداری هستند.

شهید داود روزبهانی ، اشترینان

  • ۰۳:۵۰

شهید داود روزبهانی ، شهدای اشترینان

شهید داود روزبهانی

نام پدر: محمدحسن

تاریخ تولد: 20-11-1346 شمسی

محل تولد: تهران

تاریخ شهادت : 27-9-1366 شمسی

محل شهادت :

دلیل شهادت :

گلزار شهدا: اشترینان شهر:لرستان - بروجرد

منبع: نوید شاهد 

(محل تولد شاید اشترینان صحیح باشد)

یادواره شهید داوود روزبهانی.افتخار محله آبروی کوچه 

http://oshtorinan91.blogfa.com

شهید داود صادقی ، شهدای اشترینان

  • ۰۳:۳۱

یادواره شهدای اشترینان -محمد همتی و داود صادقی

یادواره شهدای اشترینان -محمد همتی و داود صادقی

یادواره شهیدان محمد همتی روزبهانی و داود صادقی از شهدای دفاع مقدس شهر اشترینان با نام شهدا افتخار محله آبروی شهر در محله این شهیدان برگزارشد.

حجه الاسلام توکلی معاونت فرهنگی دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) در این یادواره گفت: شهدا خون دادند و ادب حکم می کند که با عمل نمودن به وصایای آنان از آرمانهای شهدا پیروی و قدردان خون شهیدان باشیم.

محمدرضا سلیمانی خبرگزاری صداوسیمای اشترینان

 

شهید محمد همتی روزبهانی ، شهدای اشترینان

  • ۰۳:۱۶

یادواره شهدای اشترینان -محمد همتی و داود صادقی

یادواره شهیدان محمد همتی روزبهانی و داود صادقی از شهدای دفاع مقدس شهر اشترینان با نام شهدا افتخار محله آبروی شهر در محله این شهیدان برگزارشد.

حجه الاسلام توکلی معاونت فرهنگی دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) در این یادواره گفت: شهدا خون دادند و ادب حکم می کند که با عمل نمودن به وصایای آنان از آرمانهای شهدا پیروی و قدردان خون شهیدان باشیم.

محمدرضا سلیمانی خبرگزاری صداوسیمای اشترینان

 

شهید محمدحسن نهاوندی ، شهدای اشترینان

  • ۰۳:۱۱

شهید محمد حسن نهاوندی ، شهدای اشترینان

شهید محمدحسن نهاوندی اول فروردین 1350 در اشترینان متولد شد و در تاریخ چهاردهم فروردین 1365 در دربندیخان به شهادت رسید و پیکرش در منطقه جای ماند و بعد از مدتها پس از تفحص در زادگاهش به خاک سپرده شد.

شهیده زهرا شیرویه ، اولین شهید مدافع سلامت لرستان

  • ۰۲:۲۸

شهیده زهرا شیرویه ، بروجرد

بیوگرافی زهرا شیرویه

شهادت ۱۳۹۹/۰۵/۱۷ 

ایشان سرپرستار بیمارستان آیت الله بروجردی بوده که این بیمارستان مخصوص بیماران کرونایی میباشد.

این پرستار دلسوز با شیوع بیماری کرونا در شهرستان بروجرد تلاش زیادی برای کمک رسانی به بیماران میکرد و با با توجه به نیروی کمی که کادر درمان این بیمارستان داشت شب و روز در بیمارستان بوده تا بتواند کمبود نیرو را در این بیمارستان جبران کند.

۱ ۲ ۳ . . . ۵ ۶ ۷
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan