یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شرمنده ام دایی جونم !

  • ۱۴:۴۱

شرمنده ام دایی جونم !

دایی عزیزم سلام

امروز امدم تا برات بگم امدم مثل تمام بچه های دیگه که برای دایی، عمو، بابا و..... نامه می نویسند منم واسه داییم بنویسم که هرگز ندیدمش

وقتی بدنیا امدم تنها چیزی که ازت دیده بود یک عکس بود همیشه توی حسرت دیدنت بودم از تو فقط یک پلاک شنیدم یادگاری مونده بود حتی دیگه بر نگشتی ولی قبرت توی مزار شهداست قبری بی تو بجاش مشتی لاله ی سرخ توشه. می دونی دایی بعضی وقت ها می گم تو دایی عزیز گمنام بودی معلوم نشد جنازه ی پاکت چی شد  توی فکرم می گفتم تو برمی گردی به خودم می گفتم عراق حتما بعضی از اسیر ها را نگه داشته و تو توشونی ولی اینا همش فکر و خیال بود توی عالم بچگی تو رفته بودی به جایی که سعادت می خواد من تو رو هیچ موقع ندیدم ولی از خوبیهات زیاد شنیدم ولی دایی من پیشت شرمنده هستم چون نتونستم از اون چیزی که تو بخاطرش شهید شدی دفاع کنم از ایران از حجاب و.... من شرمنده هستم وقتی می بینم همون دخترایی که توی مدرسه بلند و یکصدا می خوندند ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است و اینو توی دهن اون دشمن می کوبیدند حالا چی شده که همشون با اون وضع در جامعه حاضر شدن

من شرمنده ام

شرمنده ام دایی حمید عزیزم

------------------------------------------------------

امروز سالگرد دایی عزیزم شهید حمیدرضا بزرگی می باشد

با این که نتونستم کار چندانی بکنم برای او

برای دلاوری های او

ولی می خوام بگم که خیلی دوسش دارم و هنوز روی عهدی که باهاش بستم هستم و خواهم بود

فردا هم سالگرد پدر بزرگ عزیزم هم می باشد

یاد و نام هر دوشون گرامی باد

+ نوشته شده در یکشنبه چهارم تیر ۱۳۹۱

منبع: وبلاگ : عشق یعنی یه پلاک

شهید ورزشکاری که به تختی لرستان مشهور بود

  • ۰۰:۱۱

شهید انوشیروان رضایی- خرم آباد

شهید ورزشکاری که به «تختی لرستان» معروف بود

شهید انوشیروان رضایی از شهدای ورزشکار لرستان که در بین مردم معروف به «تختی لرستان» بود در جریان فتنه خلق عرب که قصد تجزیه و جدایی خوزستان از خاک ایران را داشتند به عنوان فرمانده سپاه پاسداران خرم‌آباد عازم خرمشهر شد و اقدامات مؤثری در مقابله با تجزیه‌طلبان انجام داد.

زندگینامه و خاطراتی از شهید حمید قربانی نسب ، خرم آباد

  • ۲۳:۳۶

شهید حمید قربانی نسب -خرم آباد

نگاهی به زندگینامه شهید حمید قربانی نسب

حمید قربانی ‎نسب سال1340 در خرم ‎آباد به دنیا آمد. در دوران تظاهرات انقلابی در مرداد ماه سال 1357 طی حمله نیروهای ساواک به تظاهرکنندگان به شهادت رسید.

نگاهی به زندگینامه شهید حمید قربانی ‎نسب

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، شهید «حمید قربانی نسب» فرزند حاج علی در یکی از روزهای اردیبهشت ماه 1340 در محله قدیمی پشت بازار خرم ‎آباد به دنیا آمد. دوران ابتدایی را در مدرسه سعادت مشغول تحصیل بود و دوران راهنمایی را در مدرسه نظامی سابق می‎گذراند که در این هنگام تظاهرات مردمی شروع و مدارس و دبیرستان ها اعتصاب و دانش ‎آموزان فعالانه به خیل تظاهرکنندگان می پیوندند.

پیکر شهید داوود عبداللهی شهید مدافع امنیت در خرم‌آباد تشییع شد

  • ۱۴:۲۸

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیکر پاک سرهنگ دوم شهید «داوود عبداللهی» فرمانده یگان امداد نیروی انتظامی شهرستان مریوان که در اغتشاشات اخیر به شهادت رسید امروز با حضور پرشور مردم در خرم آباد تشییع و در زادگاهش روستای بابامراد بسطام شهرستان سلسله به خاک سپرده شد.

شهید عبداللهی، فرمانده یگان امداد نیروی انتظامی شهرستان مریوان بود که روز شنبه توسط اغتشاشگران مجروح شد و عصر یکشنبه به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

شهید داوود عبداللهی متاهل و دارای دو پسر ۱۱ ساله و دختر ۱۹ ساله است، پیکر این شهید والا مقام روز گذشته از میدان آزادی سنندج تشییع شد و امروز نیز پس از تشییع در شهر خرم آباد به سمت زادگاهش روستای بابامراد بسطام شهرستان سلسله رهسپار و خاکسپاری شد.

شادی روح شهید فاتحه با صلوات

پیکر «داوود عبدالهی» شهید مدافع امنیت در خرم‌آباد تشییع شد

دانشجوی شهید هدایت الله طیب ، از فلوریدا تا فتح المیین

  • ۰۲:۰۹

شهید هدایت الله طیب- شهدای لنده

دانشجوی شهید هدایت اله طیب 

فرزند: صفر قلی

تولد: 1333 روستای موگر (آب بهاره)-شهر سوق

یگان اعزام کننده: بسیج

تاریخ شهادت:61/1/5

محل شهادت: رقابیه

دانشجوی شهید هدایت الله طیب متولد روستای موگر از توابع شهرستان لنده یکی از شهدای شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد از دانشجویان پیرو خط امام بود که درس و تحصیل در فلوریدای آمریکا را رها و با لبیک به فرمان رهبر انقلاب رهسپار جبهه و جنگ شد.

شهادت فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان بدست اشرار تروریست

  • ۲۱:۳۳

شهید سیدعلی موسوی -فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق کشور اعلام کرد که در حادثه تروریستی روز گذشته زاهدان، سرهنگ پاسدار سیدحمیدرضا هاشمی معاون اطلاعات سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان بعد از مجروحیت در این حادثه تروریستی و انتقال به بیمارستان به شهادت رسید.

سید حمیدرضا هاشمی با اسم مستعار "سید علی موسوی" در دوران خدمت در سپاه پاسداران، خدمات قابل توجهی به مردم منطقه داشته و در تأمین امنیت استان سیستان و بلوچستان و همچنین مقابله به اقدامات ضدامنیتی، ضربات مهلکی به تروریست‌ها وارد کرده بود.

شهید هاشمی، چند سال قبل در حالی که یک افسر جوان بود به مسئولیت مهم معاونت اطلاعات استان سیستان و بلوچستان رسید و در دوران فرماندهی، تحرک ویژه‌ای را در موضوع عملیات‌های موفق علیه گروه‌های تروریستی در منطقه را پایه‌گذاری و با خلاقیت‌ در شناسایی، نفوذ و ضربه به گروهک‌های تروریستی به یکی از فرماندهان موفق اطلاعاتی سپاه تبدیل شد؛ به طوری که تروریست‌ها، که از اقدامات این فرمانده برجسته اطلاعاتی ضربات مهلکی دریافت کرده بودند، برای متوقف کردن این شهید دست به هر اقدام کوری‌ زده بودند.

شهید هاشمی، امنیت را در استان سیستان و بلوچستان حاکم کرده و به تمام فعالیت‌های تروریست‌ها در این استان اشراف اطلاعاتی پیدا کرده بود. تروریست‌ها چندین مرحله برای ضربه به این شهید اقدام کرده بودند اما همه طراحی‌های آنها منجر به شکست و اقدامات کور شده بود و البته که شهادت آرزو و شوق شیرین شهید هاشمی در سال‌‌های اخیر بود.

حسب داده‌های امنیتی، اغتشاشات اخیر زمینه را برای ضربه به امنیت استان فراهم کرده بود تا گروهک جیش الظلم با استفاده از پاس گلی که آشوب‌گران به آنها داده بودند، این فرمانده عالی‌رتبه را شهید و زمینه را برای کشتار مردم سیستان و بلوچستان و همچنین ناامن کردن شرق کشور فراهم کنند.

تروریست‌ها تصور دارند که ترور شهید هاشمی و استفاده از بستری که آشوب‌گران برایشان فراهم کرده‌اند می‌توانند استان سیستان و بلوچستان را بستر اقدامات تروریستی کنند اما برابر با شنیده‌های خبرنگار تسنیم، یکی از فرماندهان مسلط، آگاه و شجاع امنیتی جایگزین شهید هاشمی در استان سیستان و بلوچستان خواهد شد و بی‌تردید، امانی برای تروریست‌های منطقه نخواهد ماند.

فرمانده کل سپاه هم که اعلام کرد انتقام خون شهدا را از گروهک های تروریستی خواهیم گرفت . ان شاءالله 

پیکر مطهر شهید سید حمیدرضا هاشمی پس از تشییع در زاهدان به شهر زادگاهش کرمان منتقل و بعد از مراسم وداع دوستان و تشییع باشکوهی به خاک سپرده شد.

شهیدی که می توانست شاه را بکشد ولی امام اجاره نداد

  • ۲۰:۵۷

شهید سیدعلی اندرزگو

سالگرد شهیدی که میخواست شاه را بکشد ولی امام نگذاست

بنام خدا، سلام، خواهشاً تا آخر بخوانید، او ولی نعمت انقلاب و وطن است، حقش را در حد خود ادا کنیم، نه فقط با صلوات و فاتحه بلکه با معرفی او و زنده نگه داشتن نام و یادش.

شهید هبت اله فیضی ، از شهدای انقلاب سال ۵۷ خرم آباد

  • ۲۲:۴۷

شهید هبت اله فیضی - از شهدای انقلاب خرم آباد

شهید هدایت اله فیضی 

فرزند: بک‌مراد 

تاریخ شهادت: ۱۳۵۷/۰۲/۰۸

محل شهادت : خرم آباد 

از شهدای انقلاب و معترضین به رژیم ستمشاهی در سال ۵۷ 

بیشتر از این زندگینامه ای از ایشان بدست نیامد. اگر کسی اطلاعاتی دارد در قسمت نظرات ارائه نماید.

این عکس از ابتدای کوچه ای که بنام ایشان است گرفته شد. شاید هم محل سکونت خانواده شهید باشد. جمعه ۸ مهرماه  ۱۴۰۱

شهدای سال ۵۷ خرم آباد 

https://shahidd.blog.ir/post/86

شهید فرید کرمپور حسنوند از مدافعان امنیت لرستانی که در اغتشاشات اخیر به شهادت رسید

  • ۱۳:۲۳

شهید فرید کرم پور - شهدای امنیت در اغتشاشات ۱۴۰۱

 یکی از مدافعان امنیت لرستانی در اغتشاشات اخیر به شهادت رسید.

شهید استوار یکم، فرید کرم‌پور حسنوند از مدافعان امنیت که چند روز پیش در اغتشاشات زخمی و در بیمارستان بستری شده بود، عصر سه‌شنبه، پنجم مهر به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید کرم‌پور اصالتاً لرستانی و اهل شهرستان چگنی است که در نیروی انتظامی شهرستان رباط کریم تهران مشغول به خدمت بود.

مراسم یادبودی برای شهید والامقام، چهارشنبه، ششم مهر در نیروی انتظامی رباط کریم برگزار خواهد شد و پس از برگزاری این برنامه پیکر شهید برای تشییع و خاکسپاری به لرستان منتقل می‌شود.

پیکر مطهر شهید کرم‌پور به درخواست فرماندهی انتظامی لرستان در گلزار شهدای خرم‌آباد به خاک سپرده خواهد شد، با این وجود مسئولان بنیاد شهید و نیروی انتظامی لرستان منتظر تصمیم و اعلام خانواده شهید برای مکان دقیق خاکسپاری هستند.

شادی روح این شهید و همه شهدای اخیر صلوات

امروز پیکر این شهید عزیز در خرم آباد تشییع و در گلزار شهدای خرم آباد به خاک سپرده شد. هفتم مهر ۱۴۰۱

شهید عباس چراغی از شهدای تهران

  • ۰۵:۲۵

شهید عباس چراغی -شهدای تهران

شهید عباس چراغی

نـام پـدر :محمد

تـاریخ تـولـد :۱۳۳۷/۰۶/۰۸

مـحل تـولـد : تهران

سـن : ۲۸ سـال

دیـن و مـذهب : اسلام شیعه

وضـعیت تاهل :متاهل

شـغل : خیاط

دسـته اعـزامـی :بسیج

تـاریخ شـهادت :۱۳۶۵/۱۲/۱۲

مـحل شـهادت :شلمچه

عـملیـات :کربلای۵

نـحوه شـهادت :حوادث ناشی از درگیری

مـحل مـزار :بهشت زهرا (س)، قطعه ۵۳، ردیف ۱۷۲ ، شماره ۵

زندگینامه : شهید عباس چراغی هفتم شهریور ۱۳۳۷، در تهران چشم به جهان گشود. پدرش محمد و مادرش، دولت خانم نام داشت. تا پایان سوم راهنمایی درس خواند. خیاط بود. ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. به عنوان نیروی بسیجی در جبهه حضور یافت. دوازدهم اسفند ۱۳۶۵، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن بعثی شهید شد. مزار او در بهشت زهرای تهران واقع است.

 منبع : سایت گلزار شهدا 

https://www.golzar.info

شهیدی که پس از ۱۶ سال پیکر او سالم برگشت، شهید محمدرضا شفیعی

  • ۰۰:۳۶

شهید محمدرضا شفیعی -قم

به مناسبت سالروز شهادت محمدرضا شفیعی

شهیدی که بعد از 16 سال با پیکری سالم به میهن بازگشت

این شهید گویی همین امروز به شهادت رسیده است؛ چهره‌ای آرام با چشمانی بسته، موهای تاب‌ دار مشکی، محاسن کوتاه و لب‌های خشکیده حتی جراحت شکمش هم تازه است؛ نام این شهید را در لیست می‌بینند محمدرضا شفیعی واحد تخریب لشکر علی بن ابیطالب(ع) اعزامی از قم.

شکست حصر آبادان نقطه عطفی در پیروزی رزمندگان اسلام

  • ۱۶:۰۹

شکست حصر آبادان

پس از تجاوز عراق در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ و اشغال سریع بخشهایی از خاک ایران، خرمشهر مهمترین شهر بندری ایران پس از ۴۰ روز مقاومت دلیرانه، به دست دشمن افتاد.

پس از سقوط خرمشهر، دشمن تلاش کرد تا از طریق شرق کارون و شمال بهمنشیر، آبادان را نیز اشغال کند که با این وضعیت آبادان در یک محاصره ۳۳۰ درجه ای قرار می گرفت.

چهاردهم آبان ماه 1359 زمانی‌ که فرمان امام خمینی (س) مبنی بر اینکه «حصر آبادان باید شکسته شود» خطاب به نیروهای مسلح صادر شد، کمتر از یک هفته از تلاش نیروهای عراقی برای تصرف آبادان می‌گذشت. امام خمینی در سخنان خود در حسینیه جماران در جمع واعظان و خطیبان مذهبی در آستانه ماه محرّم، بیان فرمودند:

«من منتظرم که این حصر آبادان از بین برود. و [هشدار] می دهم به پاسداران، قوای انتظامی و فرماندهان قوای انتظامی که باید این حصر شکسته بشود؛ مسامحه نشود در آن، حتماً باید شکسته بشود. فکر این نباشند که ما اگر اینها هم آمدند، بیرونشان می کنیم. اگر اینها آمدند، خسارات بر ما وارد می ‏کنند. نگذارند اینها بیایند در آبادان وارد بشوند. از خرمشهر اینها را بیرون بکنند. حال تهاجمی بگیرند.» (صحیفه امام، ج 13، ص 333)

شکست حصر آبادان

در واقع در پی دستور امام (س) یکی از چهار عملیات بزرگ و برجسته تاریخ دفاع مقدس رقم خورد که به عنوان یک نقطه عطف در انتقال راهبرد جنگ از آن یاد می‌شود. به دنبال فرمان امام خمینی (س) طرحهای مشترک سپاه و ارتش برای شکست حصر آبادان شکل گرفت. ساعت یک بامداد روز پنجم مهر 1360 رزمندگان اسلام عملیاتی را با رمز «نصر من الله و فتحٌ قریب» آغاز کردند که پس از دو روز به بار نشست و فرمان امام خمینی (س) مبنی بر ضرورت شکست حصر آبادن با موفقیت اجرا شد.

در پی عملیات موفقیت آمیز نیروهای ایرانی و شکسته شدن حصر آبادان امام خمینی (س) در پیامی خطاب به فرماندهان ارتش و سپاه، شکستن حصر آبادان را به آنها تبریک گفته و از ایشان تشکر کردند. متن پیام بنیانگذار جمهوری اسلامی به شرح ذیل است:

۱ ۲
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan