یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید رضا یاسینی ، شهدای برخوار و میمه اصفهان

  • ۱۴:۲۲

شهید یاسینی

شهید رضا یاسینی

نام پدر:عبدالمطلب
محل تولد: برخوار و میمه ،استان اصفهان
تاریخ تولد:1343/05/16
شغل: دانش آموز
تحصیلات:دیپلم
تاریخ شهادت:1360/12/01
محل شهادت: چزابه
گلزار شهدا: گلستان شهدا شهر:اصفهان
کد ایثارگری:6014843
ایشان برادر سرلشکر خلبان شهید علیرضا یاسینی هستند .
شهید یاسینی 3

مادر شهیدان یاسینی آسمانی شد

تهران - ایرنا - ام الشهدا سرلشکرخلبان علیرضا و رضا یاسینی از استان اصفهان، ‌پدر شهیدان غلامحسین و حسن نوروزی‌فهیم از استان قزوین، ‌ مادرشهیدان محسن و محمد حسین مهاجر قوچانی از استان خراسان رضوی و اسماعیل جوشانی آزاده سرافراز و جانباز ۷۰ درصد از استان مازندران آسمانی شدند.

 مادر شهیدان «سرلشکر خلبان علیرضا و رضا یاسینی» پس از مدت‌ها تحمل رنج و بیماری ظهربه فرزندان شهیدش پیوست،

حاجیه خانم «آتیه محمودی» مادر شهیدان «سرلشکر خلبان علیرضا و رضا یاسینی» بر اثر بیماری و کهولت سن دار فانی را وداع گفت.
پیکر مادر شهیدان یاسینی در بهشت معصومه شاهین‌شهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشییع و در قطعه والدین شهدای گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.
شهید سرلشکر خلبان علیرضا یاسینی معاون هماهنگ کننده و رییس سابق ستاد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از خلبانانی بود که در عملیات ۱۴۰ فروندی در حمله به خاک عراق نقش مهمی ایفا کرد و در پانزدهم دی ۱۳۷۳ در سانحه‌ هوایی در حین مأموریت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

همچنین شهید یاسینی ۷ مورد تشویق در دستور، ۵ مورد ارشدیت جمعی به مدت ۶۰ ماه و اعطاء ۲ مورد نشان درجه ۲ فتح(از دست مقام معظم رهبری) در دوران حضور درخشانش در صحنه های سرنوشت ساز جنگ تحمیلی دریافت نمودند.

خانواده یاسینی یک شهید و یک جانباز را نیز تقدیم انقلاب، اسلامی و ایران اسلامی نموده است. شهید رضا یاسینی که در سن ۱۷ سالگی در تنگه چزابه به شهادت رسید و عباس یاسینی که جانباز قطع عضو می باشند.

شهید یاسینی 2

شهید یاسینی از نگاه مقام معظم رهبری

مقام معظم رهبری: شهید یاسینی مردی مومن بود پرتلاش بود صادق بود صمیمی بود.

مقام معظم رهبری در مراسمی درباره این شهید بزرگوار فرمودند: فقدان بزرگی بود؛ نه فقط برای شما برای من هم این طور بود. ولی خب چاره ای نیست باید تحمل کرد. شهید یاسینی مردی مومن بود، پرتلاش بود، صادق بود، صمیمی بود و خود همین‌ها موجب شده بود که به ایشان امیدوار باشم. در این حوادث سخت است که جوهر ما آشکار می‌شود و نیروها و توانایی های درونی ما آشکار می‌شود.

مقام معظم رهبری در جمع خانواده این عزیز نیز فرمودند: من به شهید یاسینی خیلی امیدوار بودم من همین حالا به ایشان (سرتیپ بقایی فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش) می‌گفتم خیلی به این جوان امید داشتم برای آینده، ولی حالا خداوند متعال این جوری مقدر کرده بود، چاره‌ای نیست باید این تقدیرات الهی را  تحمل کرد.

خبر ایرنا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan