یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید ابوالحسن مقیمی شهری - شهدای گناباد

  • ۲۳:۰۶

شهید ابوالحسن مقیمی شهری - گناباد

ابوالحسن مقیمی شهری از همرزمان شهید والی سلیمانی بوده و در منطقه عملیاتی دهلران در یک مکان بشهادت میرسند 

خاطراتی از این شهید والا مقام به نقل از همسر شهید:

محل خدمت این شهید والامقام لرستان بود و در آغاز جنگ‌تحمیلی وی در مرخصی بود اما با آغاز جنگ تحمیلی به محل خدمت خود بازگشت.

,

زهرا هوشیار افتخاری همسر شهید مقیمی در خصوص اعزام همسرش به جنگ تحمیلی گفت: «دو الی سه روز بعد از اینکه به خرم آباد رفتیم، شهید مقیمی قصد داشت به منطقه جنگی برود که بنده به ایشان گفتم صبر کنید یک سری بروند و بعدا شما برو. علی‌رغم اینکه گروهان مهندسی واحد خدمتی وی از عدم نیاز به ایشان در جبهه گفته بودند اما ایشان اصرار داشتند که با اولین اعزام ارتش به جبهه بروند و همین کار اتفاق افتاد.»

,

در 14 مهرماه 1359 در منطقه دهلران در حالیکه شهید مقیمی و سایر رزمندگان در محاصره دشمن بعثی بودند، بر اثر بمباران هوایی دشمن، این شهید والامقام به همراه ماشین مهمات که رانندگی آن را بر عهده داشت در آتش سوخت و بقایای پیکرش که تنها پاره‌ای استخوان بود به عنوان اولین شهید گناباد در صحن امامزاده سلطان محمدعابد شهر کاخک به خاک سپرده شد.

,

  • ۸
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan