یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهادت شهید موسی محسن ‌زاده - شهدای بیرجند

  • ۱۱:۲۶

شهید موسی محسن زاده - برجند

شهید موسی محسن ‌زاده

نام پدر: علی

تولد : 1340/07/01

محل تولد : نهبندان روستای قدمگاه

شهادت : 1365/02/31

محل شهادت: حاج عمران

مزار شهید: گلزار شهدای بیرجند

شهید موسی محسن‌زاده، سال ۱۳۴۰ش در روستای قدمگاه نهبندان از توابع شهرستان بیرجند چشم به جهان هستی گشود. موسی در خانواده‌ای سخت‌کوش و رنج‌دیده اما مذهبی و مؤمن رشد کرد. چون در روستا امکانات تحصیل فراهم نبود، خانواده‌اش به زاهدان رفتند تا هم فرزندانشان تحصیل کنند و هم امکانات کار و امرار معاش برایشان فراهم شود. او تحصیلاتش را در زاهدان تا سوم راهنمایی ادامه داد. سال‌های آخر تحصیل، شبانه درس می‌خواند و روز‌ها کار می‌کرد تا کمکی برای مخارج خانواده‌اش باشد. سال آخر تحصیلش مصادف با اوج‌گیری مبارزات مردمی انقلاب اسلامی بود لذا همراه دیگر دوستان خود بیش‏تر شب‌ها را مشغول شعارنویسی بود.

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز همواره در خدمت اسلام و نظام اسلامی بود تا این‌که به استخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و به‏ دنبال آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، با اشتیاقی خاص، عازم جبهه ‏های پیکار حق علیه باطل گردید.

شهید محسن‌زاده چندین ‏بار مجروح شد اما دست از مبارزه برنداشت. آخرین نوبتی که موسی به مرخصی آمده بود، ضمن خداحافظی از شهادت خویش صحبت کرد. سرانجام عملیات و الفجر 8 در منطقه‌ عملیاتی حاج‌عمران در تاریخ سی و یکم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۵ هجری شمسی در سن بیست و پنج سالگی به خیل شهدای ایران اسلامی پیوست.

پیکر مطهر شهید موسی محسن‌زاده سال‌ها مفقود بود تا این‌که پس از پانزده سال، به ‏وسیله‌ گروه تفحص کشف گردید و در تاریخ سی و یکم خردادماه ۱۳۸۰ش پس از تشییعی باشکوه در بیرجند، در گلزار شهدای سرفراز این شهر به خاک سپرده شد.

درگذشت پدر شهید موسی محسن زاده

https://www.iribnews.ir/files/fa/news/1397/10/28/3075054_589.jpg

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷

پیکر پدر شهید موسی محسن زاده ظهر امروز بر دستان مردم روستای کلاته سید علی شهرستان نهبندان تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مرحوم علیرضا محسن زاده صبح امروز در سن 91 سالگی دارفانی را وداع گفت و به دیدار فرزند شهیدش شتافت.

https://shohada.org/assets/styles/3_4/public/media-images/1877130385.jpg?itok=HvtkSQUC

صفحه شهید در سامانه ملی شهدا

http://ayatbirjand.ir/wp-content/uploads/2019/02/1Copy-of-Picture-077.jpg

شهدای روستای قدمگاه و شهدای نهبندان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan