یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

سه محمد شهید - دانش آموز شهید محمد نکاحی ، بهشهر

  • ۲۳:۵۹

شهید محمد نکاحی -بهشهر

شهید محمد نکاحی

نام پدر : سعادت

تاریخ تولد : 1348/01/01

تاریخ شهادت : 1366/03/14

محل تولد : بهشهر

نحوه شهادت : جراحات وارده به بدن

محل شهادت : بانه (ماووت) 

مزار : گلزار شهدای بهشهر ، استان مازندران

سه محمد شهید - شهدای دانش آموز بهشهر

سه محمد شهید 

شهید محمد نکاحی یکی از سه محمدِ شهید عضوِ انجمن اسلامی دانش آموزان بهشهر بود ( انشاالله در مورد این انجمن که بعدها به اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بهشهر تغییر نام یافت بیشتر خواهم نوشت).

اولین شهید محمد نکاحی نام داشت و دومی محمد رضا عالمی بود و سومی محمد صداقتی!

محمد نکاحی روی قلل مشرفِ بر شهرک ماووت عراق به شهادت رسید و دو محمد دیگر نیز به فاصله ی کوتاهی پس از او در همان قله به شهادت رسیدند.

پیکر مطهر محمد نکاحی تقریباً در خرداد تشیع شد اما نتوانستند پیکر محمد رضا عالمی را بدلیل اینکه قله مدتی به تصرف عراقی ها درآمد به عقب برگرداندند و یکی دو ماهی طول کشید تا جسدش را به شهر برگرداندند و تشیع شد، اتفاقی که برای پیکر مطهر محمد صداقتی به سال ها رسید.

زندگینامه شهید محمد نکاحی

کتاب شهدای دانش آموز مازندران 

هو الشهید

زندگی نامه شهید دانش آموز محمد نکاحی

محمد نکاحی در ۱ فروردین ماه سال ۱۳۴۸ میان خانواده ای با ایمان و متدین در شهرستان بهشهر استان مازندران دیده به جهان گشود و در دامن پر مهر و محبت

مادرش پروین توکلی و پدرش سعادت نکاحی پرورش یافت.

دوران تحصیلی را تا مقطع متوسطه در مدارس سلمان فارسی و دبیرستان رجایی با موفقیت و جدیت پشت سر گذاشت و یکی از دانش آموزان خوب در تحصیل و اخلاق بود. شهید بزرگوار در فعالیتهای فرهنگی اجتماعی و انقلابی آن دوران و برگزاری مراسمات مذهبی مدرسه و محل سکونت نقش موثر و حضور پررنگی داشت.

شهید محمد نکاحی در عضویت بسیج لشکر ۲۵ کربلا به اسلام خدمت می کرد که در جبهه غرب شرکت داشت و سرانجام در تاریخ ۱۴/۰۳/۱۳۶۶ منطقه بانه کردستان در اثر جراحات وارده به بدن شهد شیرین شهادت را نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت. پیکر پاک شهید بزرگوار پس از تشییع در گلزار شهدای شهرستان شهید پرور بهشهر استان مازندران مدفون گردید و تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود. سلام و درود خدا بر روح پاک و مطهرش

همکلاسی آسمانی - شهدای دانش آموز استان مازندران

وصیت نامه شهید محمد نکاحی

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و درود به آقا امام زمان (عج) که هادی بشر است و با درود بیکران بر نائب برحقش امام عزیز و سلام بر خانواده های شهداء مفقودین و اسرا و شما خانواده عزیزم

خوب، اگر خبری از من بخواهید در گردان زرهی (با دوستان) هستیم و به غرب کشور اعزام شدیم و شما می توانید با این آدرس به من نامه بنویسید. (خوزستان - اهواز - هفت تپه - صندوق پستی ۱۳۲ برسد به دست محمد نکاحی چند جمله آخر را که زیرش خط کشیدم برای اینکه یادتان نرود.

مامان زیاد دلتنگی نکن به یاری خدا پیروزی با لشکریان اسلام است و کافران خوار و زبون . برای علی، ایمان، مریم (سپیده) خانه ها و همه و همه سلام برسان و از آنها بخاطر اینکه من خداحافظی نکردم عذرخواهی کن، از بابا هم. البته صدها هزار تشکر و قدردانی از پدر و مادری همچون شما کم است. برای برادرم علی هم سلام صمیمانه و گرمم را اهدا می کنم البته کم خرج است. خوب علی جان! چطوری؟ انشاء الله که درس ها خوب پیش میره. البته ایمان را از طرف من ببوس اگر بچه نبود یک نامه مخصوص او برایش می نوشتم. آری باید این به قول فرمانده گروهان این حرومی ها را باید کشت.

خداحافظ - محمد نکاحی

راستی تا یادم نرفته برای همه دوستانم سلام برسانید

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی ، خمینی را نگهدار

اطلاعات بیشتر در وبلاگ شهید محمد نکاحی 

https://nekahi.blog.ir

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan