یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

وصیت نامه شهید ملک علی کاوه فنی ، شهدای پلدختر

  • ۲۲:۰۶

شهید ملک علی کاوه - پلدختر

شهید ملک علی کاوه فنی

نام پدر: احمدخان ، محل تولد: پلدختر ، تنگ فنی

تاریخ تولد: 1334/01/09 شغل: کشاورز ، تاریخ شهادت: 1361/04/30 ،محل شهادت: کوشک 

شهید ملکعلی کاوه‌فنی جزء اولین فاتحان خرمشهر بود که دهم اردیبهشت‌ماه سال ۲۶، در روستای تنگ فنی از توابع شهرستان پلدختر به دنیا آمد. پدرش احمدخان کشاورز بود و مادرش کلثوم خانه دار بود.

تا پایان دوره نهضت درس خواند. سال ۴۵ ازدواج کرد و صاحب پنج پسر شد. به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. سی‌‎ام تیرماه سال ۶۱ در جریان عملیات رمضان، با سمت فرمانده گروهان در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار وی در زادگاهش واقع است.

مادر شهید ملک علی کاوه -کنگره شهدای لرستان  ۱۴۰۲

سمت چپ : خانواده شهید کاوه در کنگره ملی شهدای لرستان مهرماه ۱۴۰۲

وصیت نامه شهید ملک علی کاوه فنی

 ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفا کانهم بنیان مرصوص

با درود به رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی و رزمندگان اسلام و شهیدان راه حق و آزادی ایران، اینجانب ملک علی کاوه وصیتنامه خود را به این شرح می نویسم .

وصیت من به امت شهیدپرور بخصوص به پلدختر و تنگ فنی این است که همیشه و در هر موقع هوشیارانه در مقابل خراب‌کاری که به ضرر جمهوری اسلامی ایران است ایستادگی کنند و هیچ وقت خدای نکرده خود را از امام و امت شهیدپرور جدا ندانند و همیشه یاور امام خود باشند.

وصیت مهمی که به خانواده خود دارم شایعات را گوش نکنند و صبر و مقاومت داشته باشند، اگر من دراین جنگ شهید شدم ناراحت نباشند زیرا کسی که در راه خدا و قرآن کشته شود راهی بهشت میشود پس چرا ناراحت بشوید. امیدوارم بعد از من خودتان را مانند هزاران خانواده شهید بدانید و هرگز از اسلام و امت جدا نشوید.

از برادران و پسران خود می خواهم که هرگز زیر بار ظلم خوانین نروند چون قرآن می فرماید کسی که با ظالم سازش کند مسلمان نیست و نخواهد بود و خداوند در قیامت آنها را به عذاب شدید مبتلا خواهد کرد.

وصیت دیگر به برادران عزیزم ملک محمد کاوه، نصرت اله علیزاده وحسین کاوه این است که مبارزه علیه هرگونه ضدانقلابی و احیانا خان گزیده ای کوشا باشید و نگذارید این وسوسه گران در انقلاب ما رخنه کنند.

برادران عزیزم ما در اینجا آماده خدمت به انقلاب و مردم محروم هستیم از شما میخواهم در پشت جبهه برای موفقیت ما دعا کنید و برای اتحاد بیشتر در راهپیماییها شرکت کنید هر نماز این دعا را بخوانند (خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار)

فرزند عزیزم فریدون کاوه، من به عنوان پدرت به شما توصیه میکنم از درس کم کاری بعمل نیاورید و این بار خطیری که به دوش شما نونهالان اسلام نهاده شده است شانه خالی نکنید و برای رزمندگان اسلام دعا کنید.

به امید پیروزی حق بر باطل و به امید انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج)

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته. ملک علی کاوه 61/2/29


به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، سرهنگ «حجت الله ناصر پور» دبیر ستاد بزرگداشت سوم خرداد در استان لرستان، امروز در برنامه زنده تلویزیونی روز از نو با بیان اینکه ما دوران سختی را در سال های جنگ تحمیلی پشت سر گذاشتیم و مردم باید بهره آن را ببرند؛ اظهار داشت: لرستانی ها با تعداد 4 گردان مردمی که مقر اولیه آنها سپاه و تیپ حضرت ابوالفضل (ع) بود در عملیات بیت المقدس حضور و نقش برجسته ای داشتند.

سرهنگ «حجت الله ناصرپور» افزود: پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط این دلاور مردان بر فراز مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز درآمد و رزمنده ای هم که پرچم را در دست داشت؛ «شهید ملک علی کاوه» اهل شهرستان «پلدختر» بود.


یادداشت فرزند شهید :

25 تیر 1392

به آسمان که رسیدند رو به ماگفتند:

زمین چقدر حقیر است آهای خاکی ها.

جا دارد از همین جا مراتب تقدیر وتشکر خود را از برادر ارجمند جناب آقای احمدی (دامت توفیقاته)نسبت به درج مطالب متعلق به شهید معظم ملک علی کاوه (از همرزمان حضرتعالی وفاتحان دلیر خرمشهر) معمول داشته ازخداوند باریتعالی عزت وسربلندی شما وعوامل سایت بسیار وزین‌تان را خواهانم . امید است همه ما ادامه دهنده راه آن عزیزان بوده و برای جامعه اسلامی منشاء خیر و مبرات باشیم. موفق و پیروز و سربلند باشید . فریدون کاوه فرزند شهید ملک علی کاوه

منبع: سایت بالاگریوه


برگزاری جشنواره بزرگداشت شهدای کاوه فنی

به گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت دهه اول ماه محرم و در جهت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، یادواره شهیدان ملک‌علی و محمد کاوه‌فنی برای اولین‌بار توسط سپاه ناحیه مقاومت پلدختر در روستای رنگین بان برگزار شد.

شهید ملکعلی کاوه‌فنی جزء اولین فاتحان خرمشهر بود که دهم اردیبهشت‌ماه سال ۲۶، در شهرستان پلدختر به دنیا آمد.پدرش احمدخان کشاورز بود و مادرش کلثوم نام داشت.

تا پایان دوره نهضت درس خواند. سال ۴۵ ازدواج کرد و صاحب پنج پسر شد. به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. سی‎ام تیرماه سال ۶۱ در جریان عملیات رمضان، با سمت فرمانده گروهان در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار وی در زادگاهش واقع است.

همچنین شهید محمد کاوه‌فنی برادرزاده شهید ملک‌علی کاوه فنی شانزدهم شهریور سال ۴۹، در روستای تنگ فنی از توابع شهرستان پلدختر به دنیا آمد. پدرش ملک‌محمد، کشاورز بود و مادرش نقره نام داشت. دانش‌آموز دوم راهنمایی بود. نهم بهمن‌ماه سال ۶۵، در بمباران هوایی زادگاهش بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار وی در زادگاهش واقع است.

ایکنا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan