یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

معلم بسیجی شهید عباس برجی پور ، شهدای پلدختر

  • ۲۳:۵۹

معلم شهید عباس برجی پور ، شهدای پلدختر

نام : عباس

نام خانوادگی: برجی پور
نام پدر: شیخ عباس
تاریخ تولد: 1345/8/8
تاریخ شهادت: 1365/10/27
محل شهادت: شلمچه ، عملیات کربلای ۵

زندگینامه سرباز فداکاراسلام معلم بسیجی عباس برجی پور

(به قلم نورالدین احمدی)

بالاگریوه- این سرباز فداکار اسلام در سال 1345 در خانواده ای مذهبی وخوشنام در روستای پران پرویز از توابع شهرستان پلدختر لرستان دیده به جهان گشود. عشق و علاقه خانواده به اهل بیت پیامبر و ائمه اطهار باعث گردید تا به حرمت علمدار کربلا نام زیبای«عباس» را برای نوزاد انتخاب نمایند.

دوران ابتدائی را در روستای محل تولدش پران پرویز و دوره راهنمائی و متوسطه را در شهرهای پلدختر و خرم آباد با موفقیت طی نمود. با توصیه پدر و مادر و الگوگیری از سیره ائمه اطهار و اهلبیت پیامبر مکرم اسلام و دستورات دین مبین اسلام عشق وعلاقه زیادی به آموزه های دین اسلام وعلی الخصوص نماز اول وقت، تلاوت قرآن و دیگر فرائض داشت .

اخلاقی وارسته و تبسمی همیشگی بر لبان این مجاهد راه خدا از او انسانی دوست داشتنی در بین اقوام، خانواده و دوستان و همرمان ساخته بود. این شهید والامقام بر اساس رهنمود بزرگان دین و تأکیدات قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار نسبت به پدر و مادر علاقه و احترام خاص و ویژه ای قائل بودند و در کارهای کشاورزی مددکار خوبی برای پدر بودند.

علاقه ومحبت فراوان این سربازپاکباخته ی اسلام به بنیانگذارانقلاب اسلامی یعنی حضرت امام خمینی(ره)باعث گردیدتادرعنفوان جوانی بارهابااشاره حضرتش راهی جبهه های نبردبامتجاوزین به مرزهای غرب وجنوب کشورگرددوچندین بارترکش گلوله های دشمن بعثی بدن نازنینش رامجروح نمایدولی اوپس ازهربارمجروح شدن برای حضوردرجبهه مصمم ترمی گشت چون براین عقیده وباوربودکه کمک ویاری حضرت روح الله(امام خمینی)همان پاسخ به ندای هل من ناصراًینصرونی امام حسین (ع) درروزعاشوراست .
درهمان ایامی که مشغول دفاع ازانقلاب اسلامی ومرزهای جغرافیائی جمهوری سلامی بودبه پیشرفت وکمال علمی وحضوردر سنگرهای فرهنگی کشوروانقلاب نگاهی عمیق وروشن داشت وبه تربیت نسلهای آینده برای حراست ازنظام وانقلاب اسلامی فکرمیکردوبرهمین اساس درحالی که لباس مقدس بسیجی رابرتن داشت درآمون سراسری برای ورودبه تربیت معلم شرکت کرده وبانمرات عالی دررشته دینی وعربی واردمرکزتربیت معلم شهیدباهنرتهران گردید.اماازآنجاکه اوحضوردرجبهه های حق علیه باطل رابرهرکاردنیائی ترجیح می دادبرای چندمین بارواین بارازطریق پایگاه مقدادتهران عازم جبهه گردید.ودرقالب لشکرمحمدرسول الله درعملیات غرورآفرین فتح فاوشرکت کردند.پس ازعملیات برای استراحتی کوتاه و48ساعته به پادگان دوکوهه آمده وازآنجابرای آخرین خداحافظی باخانواده وبستگان به مرخصی آمدندواین بارکوله پشتی اش رابرای حضوردرعملیات کربلای 5درمنطقه عملیاتی شلمچه بردوش افکنده وراهی آن سرمین مقدس که بعدهابه حق تکه ای ازبهشتش نامیدند،گردید.
تااینکه سرانجام روح ملکوتی این کبوترسبکبال درمرحله دوم عملیات کربلای 5به سوی اعلی علیین پرواز کردوباقدسیان همنشین گردید .

روحش شاد و راهش پر رهرو باد .

                             

بخشهایی از وصیتنامه شهید عباس برجی پور   

ابوسفیان ها، ابوجهل ها و ابولهب های زمان را بشناسیم

 ما در برهه ای از زمان قرار گرفته ایم که انقلابمان نوید جهانی شدن می دهد و به سمتی می رود که به فضل خداوند در عمق جان های مردم جهان جوانه بزند. ستمگران جهان از ترس اینکه مبادا این ندای حق طلبی روزی گریبانگیرشان گرددو آنها را زیر سوال برده و انتقام مظلومان را از آنها بگیرد بر سر راه انقلاب سد و مانع درست می کنند و از هیچ نوع مشکل تراشی در مقابل این انقلاب خداگونه دریغ نمی ورزند. گوئی دوباره ابوسفیان ها، ابولهب ها وابوجهل ها در مقابل نهضت پیامبر اسلام توطئه و مشکل آفرینی می کنند.

حالا که قضیه از این قرار است ما نباید به آسانی از کنار این مسائل بگذریم همانطوری که پیامبر اسلام فرمود ما همه مسئولیم و فردای قیامت باید جوابگو باشیم. پس باید همچون ید واحدی متحد و یکپارچه در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب بایستیم و مقاومت کنیم. دشمن از همه راههائی که برای نابودی انقلاب و نظام طراحی کرده شکست خورده و فقط به ایجاد تفرقه در میان مسلمانان و انقلابیون و وفاداران به انقلاب و امام دلبسته است، امیدوارم که کمبودها و نارسائی هائی را که در پیش است تحمل کنید و در صحنه باشید تا انشاءالله این انقلاب به هدف نهائی خودنائل آید.

وصیت وتوصیه اکید به معلمان و همرزمانم در سنگر تعلیم و تربیت

و تو برادر معلم مسئولیتت از همه بیشتر و سنگین تر است و فردای قیامت بایددرمقابل مادران دلسوخته ی شهدا جوابگو باشی.

باید فردای قیامت در مقابل جوانان رزمنده ای که در صحراها و بیابانها در میان خاکها با تحمل گرسنگی و تشنگی تازانودر میان گل ولای فرو رفته و استراحتگاه آنها در شبها روی زمین خیس ونمناک است وگاهی اوقات بدنشان ازشدت سرمابه پاره ای ازیخ تبدیل میگردد ولی بااین همه رنج ومشقت ایمانشان به خدای بزرگ سختیهارابرآنان شیرین کرده است وهمانطوری که حضرت یوسف بن یعقوب ازلذت های لحظه ای دنیا گذشت وبه مقام قرب الهی رسید این رزمندگان نیز از ترک لذت های دنیایی لذت می برند .

تو برادر معلم باید به گونه ای عمل کنی و نسل آینده را با این ارزشهای الهی و آرمانهای شهیدان آشنا و مانوس کنی که فردای قیامت در پیشگاه شهیدان سر به زیر نباشی. مبادا زرق و برق دنیا تو را بفریبد و این مسائل را به فراموشی بسپاری. فردا که در محل درس و کلاس حاضر می شوی و آن روح های پاک و دست نخورده را در کلاس ملاقات میکنی از شهدا یاد کن و آن عزیزان و نونهالان را در خط اصیل اسلام و امام امت پرورش بده و از من به تو وصیت که در افشای خط های مخالف امام امت کوتاهی مکن .

صفحه شهید در سایت شهدای دانشجو 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan