یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

همدان| پیکر شهید مفقودالاثر "محمد جواهری" پس از ۳۶ سال شناسایی شد

  • ۰۱:۲۲

مراسم تشییع باشکوه پیکر شهید مفقودالاثر محمد جواهری - همدان

همدان| پیکر شهید مفقودالاثر "محمد جواهری" پس از ۳۶ سال شناسایی شد

نماینده کمیته جست و جوی مفقودین در همدان گفت: پیکر شهید مفقودالاثر محمد جواهری پس از ۳۶ سال شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان, بهرام دوست پرست عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خبر شناسایی پیکر شهیدمفقودالاثر محمد جواهری اظهار داشت: پیکر مطهر این شهید چندی پیش در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدا توسط کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در منطقه عملیاتی سومار و مندلی تفحص و شناسایی شد.

وی افزود: این شهید معزز از شهدای بسیجی لشگر32انصارالحسین (ع) همدان است که در سال 61در عملیات مسلم عقیل ردای سرخ شهادت را بر تن کرد.

نماینده کمیته جست و جوی مفقودین در استان همدان گفت: خبر بازگشت و شناسایی پیکر مطهر این شهید عصر امروز با حضور مسئولین بنیاد شهیدو امورایثارگران فرماندهان سپاه و جمعی از مسئولان در مراسم ویژه ای که به مناسبت عزاداری سرور و سالار شهیدان برپاشده بود، اطلاع داده شد.

وی ابراز کرد: جزییات مراسم استقبال، تشییع و خاکسپاری شهید متعاقبا اعلام می‌شود.

به گزارش تسنیم، پیکر این شهید همراه با پیکر 135شهید تازه تفحص شده دیگر از مقابل دانشگاه تهران تشییع می‌شود.

۲۱ شهریور ۱۳۹۷

شهید محمد چواهری - همدان

شهید محمد جواهری

کد ایثارگری: 6107935 نام پدر: غلامرضا محل تولد: ایران ، استان همدان ، شهرستان همدان ، تاریخ تولد: 1338/06/06 شغل: کارگر تحصیلات: دیپلم تاریخ شهادت: 1361/09/22 محل شهادت: سومار

گلزار شهدا : روستای انصار الامام -  شهر همدان 

سامانه ملی شهدا

زندگینامه شهید محمد جواهری -همدان

شهید محمد جواهری ششم شهریور ماه سال 1338 در روستای انصارالامام از توابع شهرستان همدان دیده به جهان گشود. سال 1345 وارد دبستان شد و تحصیلات خود را آغاز کرد اما به دلیل برخی مشکلات موفق به ادامه تحصیل نشد و تنها تا پایان دوره ابتدایی ادامه تحصیل داد. مشغول کار کشاورزی شد تا مخارج زندگی خود و خانواده اش را تامین کند.

سال 1360 ازدواج کرد و تشکیل خانواده داد. در سال های انقلاب همگام با دیگر مردم مبارز همدان در راهپیمایی ها و تظاهرات های انقلابی شرکت کرد و در راه پیروزی انقلاب گام برداشت.

پس از پیروزی انقلاب و با آغاز جنگ تحمیلی از سوی بسیج روانه جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و در عملیات های مختلف شرکت کرد.

سرانجام در بیست و دوم آذر ماه سال 1361 در منطقه عملیاتی سومار در عملیات مسلم ابن عقیل در درگیری با نیروهای بعثی به شهادت رسید و به کاروان عظیم شهدا پیوست.سال ها اثری از پیکر مطهرش به دست نیامد تا اینکه در شهریور ماه سال 1397 با تلاش جستجوگران نور به آغوش خانواده و همرزمانش بازگشت.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

در بخشی از وصیتنامه شهید آمده است:

پدر جان، مادر جان، این فرزند دلبند شما قصد دارد به جبهه حق و باطل برود به این دلیل که به راستی راه را در عزم و سفر به این جبهه که برای خود تنها راه نجات از این دنیای فانی می دانم و این راهی است که مرا به وعده های حق و الهی که همانا جاودانگی و بندگی خداوند متعال است می رساند و این خواسته من بود که رسیدم.

نوید شاهد همدان 

شهید محمد جواهری استان همدان

تصاویر مراسم تشییع باشکوه پیکر شهید محمد جواهری 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan