یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید علیرضا حیدریان سرابی ، شهدای خرم آباد

  • ۱۱:۴۷
شهید علیرضا حیدریان سرابی - خرم آباد
شهید علیرضا حیدریان سرابی

فرزند  : اسماعیل

تولد:  1339/09/02

تاریخ شهادت  :  ۱۳۶۱/۰۹/۱۲

محل شهادت  : منطقه جنگی ابوغریب

محل دفن  :  گلزار شهدای خرم آباد


شهید علیرضا حیدری دوم آذر ۱۳۳۹، در شهرستان خرم آباد به دنیا آمد. پدرش اسماعیل، مغازه دار بود و مادرش مهرانگیر نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. کارمند نهضت-سوادآموزی بود. سال ۱۳۶۰ ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. دوازدهم آذر ۱۳۶۱، در ابوغریب توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در خرم آباد واقع است. برادرش غلامرضا نیز به شهادت رسیده است.

http://yadshohada.com/wp-content/uploads/2015/08/%D8%B9%D9%84%DB%8C%D8%B1%D8%B6%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A8%DB%8C-224x300.jpg

وصیت‌نامه شهید "حیدریان سرابی" در استان لرستان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد وصیت‌نامه شهید "علیرضا حیدریان سرابی" نخستین شهید خبرنگار استان لرستان با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور رونمایی شد.

شهید علیرضا حیدریان سرابی در سال ۱۳۳۹ در خانواده‌ای مذهبی و انقلابی در خرم‌آباد چشم به جهان گشود، وی فعالیت‌های خود علیه رژم شاهنشاهی را از دوران دبیرستان آغاز کرد و با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های نبرد شد.

شهید حیدریان سرابی نخستین شهید خبرنگار استان لرستان و برادر شهید والامقام غلامرضا حیدریان است که نخستین بار شهید سید فخرالدین رحیمی دوربین عکاسی را به دستش داد و او را به سمت خبرنگاری تشویق کرد.

شهید علیرضا حیدریان سرابی بعد از شهید رحیمی سرپرست حزب جمهوری اسلامی شد و طولی نکشید که حزب منحل و مسئولیت روابط عمومی نهضت سوادآموزی را بر عهده گرفت و با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه شد.

سرانجام ۱۲ آذر سال ۶۱ مصادف با اربعین حسینی در سن ۲۲ سالگی در عملیات محرم بعد از نبردی سخت با دشمن بعثی بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر مجروح و بعد از انتقال به بیمارستان تهران بر اثر شدت جراحات به درجه رفیع شهادت نائل آمد. مزارش در شهرستان خرم آباد واقع است.
وصیت نامه شهید علیرضا حیدریان سرابی - خرم آباد
 

بخش هایی از وصیت نامه شهید علیرضا حیدریان

سلام گرم مرا از پشت این کوهها و آن راههای دراز و پرپیچ وخم ،رهبرم بپذیر و بدان که راهت را که راه خدا و امام عصر (عج)میباشد ادامه خواهم داد و تا  قدس را آزاد نسازیم از پا نخواهیم نشست.

حال که در این جبهه های حق علیه باطل هستم تفکر دنیا و مسائل دنیوی نیستم و هدف از نوشتن وصیت نامه اجرا مسائل شرعی میباشد به پدر و مادرم سلام میرسانم و از آنان میخواهم که در سوگ من چشم بگریه نگشایند بلکه جوابگوی تبریک مسلمانان باشند و از همسرم میخواهم که در راه تربیت پسرم برای خدمت به اسلام بکوشد و سعی کند که او را همچنان خود معتقد به اسلام بارآورد و از خداوند میخواهم که به خانواده ی من در راه خدمت هرچه بیشتر به اسلام توفیق و صبر عنایت بفرماید همچنانکه خود وعده داده است.

ومن ا…التوفیق

 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan