یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید محسن سیفی - سیستان و بلوچستان

  • ۱۱:۲۶

بسم رب الشهدا

از امثال محسن سیفی شنفتن و نوشتن دغدغه ی این روزهای من است. این ها تاریخ زنده ی ما هستند و ماها شبیه مرده هاییم بیشتر. اگر روایت شان نکنیم، معلوم نیست برای فردای تاریخ از آنها چه چهره ای بسازند و چه روایتی را تحویل نسل های بعد دهند.

خدایا توفیق از توست...   یکشنبه, ۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۰۸:۱۴ ق.ظ

 

بسم الله

نیت کرده ام برای شهید عزیز و گمنام، آقا محسن سیفی کتابی بنویسم. دنبال دوستان و رفقا و خانواده ی او هستم. الحمدلله گفت و گوهایی هم داشته ام. جلوه ها و پرده های دیدنی دارد حیات 19 ساله ی این شهید . محسن سیفی زود شروع کرد و زود هم نتیجه گرفت و به آسمان رفت و نام آور شد . او دوم خرداد1378 در ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان در جریان عملیاتی علیه اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر شهید شد، در حالی که کسی از رفقایش روی شهادت او حساب نمی کرد... اما محسن جلو زد و رفت...    پنجشنبه, ۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۵۴ ق.ظ

نقل از : آقا محسن سیفی

شهید محسن سیفی کی بود؟

شهید ماشاء الله ابراهیمی بوئینی - بوئین و میاندشت -شهرستان فریدن

  • ۰۰:۳۸

شهید ماشاء الله ابراهیمی - بویین و میاندشت

نام : شهید ماشاالله ابراهیمی بوئینی

نام پدر:  محمدتقی

تاریخ تولد: 1339/02/03

محل تولد: بوئین و میاندشت

تاریخ شهادت: 1365/10/20

محل شهادت: شلمچه

عملیات شهادت : کربلای 5

زندگینامه:

شهید ماشاالله ابراهیمی بوئینی، سوم اردیبهشت 1339، در شهر بوئین و میاندشت از توابع شهرستان فریدن چشم به جهان گشود. پدرش محمدتقی، کشاورز بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و دیپلم گرفت. سال1361 ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیستم دی 1365، با سمت مسئول گروهان در شلمچه بر اثر اصابت ترکش شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

خاطرات

شهید مفقودالاثر ماشاالله ابراهیمی - خمینی شهر اصفهان

  • ۱۳:۲۹

شهید ماشاء الله ابراهیمی- خمینی شهر اصفهان

  • نام و نام خانوادگی :  ماشاالله ابراهیمی
  • نام پدر : مصطفی
  • تاریخ تولد :  ۱۳۳۳/۳/۱۴
  • محل تولد : اصفهان – خمینی شهر
  • دسته بندی شهید : شهدای غواص
  • تاریخ شهادت :  ۱۳۶۵/۱۰/۴
  • محل شهادت :  جزیره سهیل عراق و پس از اسارت در کربلای ۴
  • عملیات منجر به شهادت : عملیات کربلای ۴
  • نحوه شهادت : 
  • یگان : لشگر ۷ ولیعصر (عج) – گردان کربلا
  • محل دفن : جاویدالاثر

مرتبط: شهدای اصفهان - کربلای ۴

شهید شهرام کیخواه شهدای شلمچه ، شهدای اندیمشک

  • ۱۲:۰۲

شهید شهرام کیخا

شهید شهرام کیخواه

نام پدر: علی

تاریخ ولادت: 26 بهمن 1347

محل تولد : اندیمشک 

تاریخ شهادت: 4 دى 1365

محل شهادت: شلمچه - عملیات کربلای 4

خاطره ساعتی از کربلای ۴ را از زبان پرویز پورحسینی پیش رو دارید:

بوی عملیات

وصیت نامه شهید ماشاالله ابراهیمی سیریزی - شهدای زرند کرمان

  • ۱۱:۲۵
شهید ماشاالله ابراهیمی سیریزیشهید ماشاءالله ابراهیمی سیریزی
نام پدر: محمد 
تاریخ تولد: 1349/01/11
محل تولد: زرند کرمان

تاریخ شهادت: 1365/10/22

زندگینامه:

ماشاءالله در روستای سی ریز از توابع شهرستان زرند کرمان به دنیا آمد. پدرش محمد و مادرش سکینه نام  داشت. تحصیلات خود را تا سال سوم دبیرستان ادامه داد. دانش آموز بود که داوطلبانه از طریق بسیج عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد. در چندین عملیات با مسئولیت سکاندار شرکت کرد. آنگاه در عملیات کربلای 5 در منطقه عملیاتی شلمچه در اثر اصابت ترکش خمپاره به شرف شهادت نایل آمد.

مزار پاکش در گلزار شهدای سی ریز قرار دارد. از این شهید عزیز یک وصیت نامه و تعدادی یادداشت و یک عدد نوار به جا مانده است.

یادداشت و مناجات شهید : 

خاطره فرمانده شهید جان محمد جاری ، از شهدای دزفول

  • ۲۲:۱۴
شهید جان محمد جاری
قبل از عملیات کربلای 5 جمعی از بچه های گروهان غواص الحدید از گردان حمزه سیدالشهدا لشگر 7 ولی عصر (عج) مشغول شوخی و مزاح با فرمانده بودیم که ناگهان فرمانده گفت: «بچه ها دیگر شوخی بس است، چند لحظه ای اجازه بدهید می خواهم وصیت نامه بنویسم. من تا دو ساعت دیگر شهید می شوم، بگذارید برایتان چیزی به یادگار بگذارم».
نیم ساعتی از این ماجرا نگذشته بود که فرمان حمله صادر شد و درست زمانی که هنوز دو ساعت از آغاز عملیات سپری نشده بود فرمانده شهید «جان محمد جاری» به ملاقات معشوق خویش رسید و کربلایی شد.
راوی : پرویز پورحسینی

یادی از روحانی شهید جهانبخش گودرزی ، ونایی بروجرد

  • ۱۴:۲۸

شهید جهانبخش گودرزی - ونایی

متن وصیت نامه شهید جهانخش گودرزی

با درود و سلام به پیشگاه  مقدس منجی عالم بشریت حضرت ولی‌عصر (عج) و نائب برحقش امام امت و پیروزی رزمندگان اسلام و نابودی کفر د رجهان، بدین‌وسیله اینجانب جهانبخش گودرزی همچون آرزویی که داشتم و به آن  رسیدم، از خدای بزرگ می‌خواهم که این بنده گناهکار را ببخشد.

پدر جان تا کوچک بودم شما را خیلی اذیت کردم و حال که بزرگ‌ شده‌ام شما در غم من می‌سوزید. پدر جان موقعی که اسلام در خطر باشد ما باید مال و جان خود را فدای اسلام کنیم و از مادرم می‌خواهم که مرا حلال کند چون که خیلی برای من زحمت کشیده است؛ چه قدر شبها نخوابیده تا مرا بزرگ کرده و از شما می‌خواهم که در غم من گریه و زاری نکنید.

اگر خواستید گریه کنید به یاد لب‌های خشکیده امام حسین گریه کنید، چون که ابا عبدالله می‌فرماید: ای شیعیان من هرگاه خواستید گریه کنید برای شهیدان ، اول برای من گریه کنید چون که حسین سید الشهدا است و سرور شهیدان است.

پیامی که برای برادرانم دارم این است البته من خیلی کوچکتر از آنم که بخواهم برای شما پیامی  بفرستم، برادران عزیز بیایید و جبهه‌ها را پر کنید الان موقع امتحان است چون که یکی از فروع دین ما جهاد است و ما باید بیاییم و در راه اسلام جهاد کنیم و جان خود را فدا کنیم.

برادران چه مرگی بهتر از شهادت در راه خداست. به خدا قسم بهترین مرگ، شهادت در راه خدا است.

ول و آخر ما باید بمیریم اما بهترین مرگ شهادت است  و از خواهران عزیز می‌خواهم که در پشت جبهه فرزندان خوبی برای اسلام تربیت کنند و راه و رسم اسلام را به آنها یاد دهند.

و از شما برادران و خواهران می‌خواهم که برای امام عزیزمان دعا کنید و پشت جبهه‌ها را حفظ کنید تا ان‌شاءالله این منافقین کوردل نابود شوند و از شما می‌خواهم که هر کس هر حقی بر گردن من دارد اگر قابل جبران است او را از برادرم تورج بگیرد و اگر قابل جبران نیست به بزرگی خودش ما را ببخشد.»

لیست شهدای روحانی استان لرستان ( حتما ببینید جالب است)

شهید علی چیت سازیان ، سیم خاردار نفس

  • ۱۴:۰۴

شهید علی چیت سازیان

چهارم آذرماه 1366 سالروز شهادت «علی چیت سازیان»

«کسی می‌تواند از سیم خاردارهای دشمن عبور کند که در سیم خاردارهای نفس خود گیر نکرده باشد.» از سخنان معروف شهید چیت سازیان است گه آیت الله خامنه ای در یکی از سخنرانی های خود به آن اشاره داشته‌اند.

«علی چیت سازیان» معروف به «عقرب زرد» سال ۱۳۴۱ در همدان متولد شد. شجاعت، تیزهوشی و توانایی جسمی از خصوصیات بارز دوران کودکی او بود. علی علاقه بسیاری به ورزش‌های رزمی داشت. پر تلاش و باروحیه بود. دوران ابتدائی و راهنمایی را در شرایط فقر خانواده گذراند و خود نیز برای امرار معاش خانواده‌اش کارمی‌کرد. ورودش به هنرستان همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی بود. او مانند میلیون ها ایرانی درراه پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی تلاش های فراوانی کرد.

شهیده فاطمه اسدی مانند دوران جاهلیت به شهادت رسید

  • ۲۳:۳۴
شهیده فاطمه اسدی، هیبت و هیمنه ضد انقلاب را در هم شکست
🔺درباره شهیده فاطمه اسدی
🔸شوهر این بانو چون برای پایگاه جدید سپاه در حسین آباد چاه حفر کرده بود، توسط عوامل ضدانقلاب به او لقب جاسوس دادند. به همین خاطر او را اسیر و سپس به زندان دولتو منتقل کردند. بانو اسدی در این زمان پیگیر آزادی شوهرش شد. حزب دموکرات از او طلب ۲۰۰ هزار تومان پول کرد. بانو اسدی برای تأمین این پول تمام زندگی‌اش را به حراج گذاشت و با پولی که تهیه کرده بود به ضدانقلاب مراجعه کرد.
ضد انقلاب پول را از او گرفت، اما در اوج خباثت شوهرش را آزاد نکرد، بلکه او را نیز اسیر کرد. در آن حین نزاعی در گرفت و بانو اسدی همراه با چند نفر از سپاهی‌ها تیرباران شد و در ارتفاعات چهل چشمه دفن شد. بعد از شهادت او، پسر کوچکش به دلیل نبود سرپرست در گهواره از دنیا رفت و شوهرش نیز بعد از ۳ سال از زندان دولتو آزاد شد.
🔹خبر تفحص پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی روز گذشته (دوشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰) از سوی سردار سیدمحمدباقر باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به دختر این شهیده که تنها بازمانده این خانواده بود، داده شد.
شادی روح شهیده گرامی فاتحه مع الصلوات 
 

سردار شهید محمود نویدی که پیکرش تاکنون برنگشته

  • ۱۰:۲۱

شهید محمود نویدی

نگاهی کوتاه به زندگی سردار شهید محمود نویدی

سردار شهید محمود نویدی فرزند محمد است که در تاریخ ۱۹ مهر ماه سال ۱۳۳۵ در اهواز دیده به جهان گشود و شادی را برای اهل خانه به ارمغان آورد.

در دوران دفاع مقدس فعالیت های زیادی انجام داد و چندین مرحله به جبهه اعزام شد.

در چهارم تیرماه سال 1367 دشمن بعثی اقدام به انجام تک شدیدی در جزایر مجنون می کند که به همراه سردار سرلشکر شهید علی هاشمی تا آخرین لحظه در کنار سایر رزمندگان اسلام در مقابل متجاوزان می‌ایستد و از خاک کشور دفاع می‌کند.

پس از یک نبرد نابرابر سرانجام سردار شهید علی هاشمی به همراه چند تن از یارانش به نام های سردار شهید مهدی نریمی مسئول مخابرات قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق(ع)، سردار شهید حسن بهمنی فرمانده مخابرات قرارگاه تاکتیکی خاتم 4 و مسئول ارتباطات رادیویی مخابرات سپاه ششم امام جعفر صادق(ع) و سردار شهید محمود نویدی مسئول ادوات جنگی قرارگاه سری نصرت به شهادت می رسند که پیکر پاکشان در زمین جبهه ماند.

پیکر سه تن از این شهدا پس از سال‌ ها غربت و بی نشانی به زادگاهشان بازگشت ولی پیکر پاک سردار شهید محمود نویدی مسئول ادوات جنگی قرارگاه سری نصرت هنوز شناسایی نشده است.

در یکی از سال های جنگ، در یکی از بمباران های شیمیایی در جبهه ها، حاج محمود شیمیایی شد و زمانی که برای استراحت به عقب برگشت به خاطر اینکه به همسر و خانواده اش زحمتی ندهد، به پادگان ترکان دیلم رفت و تا بهبودی به منزل نیامد، و وقتی هم در منزل بود کارهای خانه را خودش انجام می داد و به همسرشان می گفت من که نیستم، زحمت نگهداری بچه ها و کارهای منزل به تنهایی روی دوش توست، پس من که هستم، کارها با من.

سرباز شهید علی محمد قنبری - نهاوند

  • ۱۴:۰۶

شهید علی محمد قنبری - نهاوند

نگاهی کوتاه به زندگی سرباز شهید علی محمد قنبری

سرباز شهید علی محمد قنبری فرزند علی اکبر است که در نخستین روز از فروردین ماه سال 1344 در شهر خرم آباد دیده به جان گشود و پای به عالم هستی نهاد.

سال 1351 وارد دبستان شد اما به دلیل مشکلات مالی و کمبود امکانات موفق به ادامه تحصیل نشد و تنها تا پایان مقطع ابتدایی درس خواند. خانواده اش به دلیل برخی مشکلات به شهرستان نهاوند از توابع استان همدان مهاجرت کردند.

در روزهای مبارزه مردم انقلابی شهرستان نهاوند با رژیم ستمشاهی وارد جریان های مبارز شد و با وجود سن و سال کم همراه دیگر جوانان و نوجوانان در راه پیروزی انقلاب بزرگ ملت ایران تلاش کرد.

پس از انقلاب، بنا بر وظیفه شرعی و قانونی به عنوان سرباز وظیفه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و لباس سبز پاسداری از اسلام و انقلاب را به تن کرد.

با آغاز سال های دفاع مقدس و حمله ناجوانمردانه ارتش بعث عراق به مرزهای ایران، داوطلبانه روانه جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و در عملیات های مختلف شرکت کرد.

شهید علی محمد قنبری سرانجام در بیست و یکم شهریور ماه سال 1365 در جزیره مجنون شربت شهادت نوشید و به مقام عند ربهم یرزقون نائل آمد ولی پیکر پاکش به وطن بازنگشت و از جمله شهدای جاویدالاثر دفاع مقدس محسوب شد.

پیکر پاک و مطهر سرباز شهید علی محمد قنبری پس از 34 سال بی نشانی توسط کمیته جست و جوی مفقودین شناسایی شد و خبر آن روز چهارشنبه 29 مرداد ماه سال 1399 به مادر چشم انتظار و خانواده معظم اطلاع داده شد.

شهید قنبری در سن 21 سالگی در ماه محرم سال 1365 به فیض شهادت نائل آمد و امسال در آستانه ماه محرم نیز به وطن بازگشت و پیکر پاکش شناسایی شد.

وصیت نامه شهید سرباز شهید علی محمد قنبری

مادر شهیدان مصطفوی به فرزندان شهیدش پیوست - خوزستان

  • ۱۳:۲۴

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان درگذشت مادر شهیدان مصطفوی را تسلیت گفت


مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان  درگذشت مادر شهیدان مصطفوی را تسلیت گفت

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز در پیامی درگذشت ام الشهدای خوزستان، حاجیه «زهرا موزونی» مادر شهیدان والامقام «سیدمهدی، سیداسماعیل و سیدمحمود مصطفوی» را تسلیت گفت.

این مادر شهید در سن 92 سالگی دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

فرزندان این مادر صبور «سیدمهدی مصطفوی» در سال 1359 در منطقه عملیاتی گمرک خرمشهر، «سیداسماعیل مصطفوی» در سال 1362 در منطقه عملیاتی شیب میسان عراق و «سیدمحمود مصطفوی» نیز در سال 1367 در منطقه عملیاتی فاو عراق به فیض شهادت نائل آمدند.

 
تاریخ انتشار: ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
۱ ۲
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan