یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید محسن سیفی - سیستان و بلوچستان

  • ۱۱:۲۶

بسم رب الشهدا

از امثال محسن سیفی شنفتن و نوشتن دغدغه ی این روزهای من است. این ها تاریخ زنده ی ما هستند و ماها شبیه مرده هاییم بیشتر. اگر روایت شان نکنیم، معلوم نیست برای فردای تاریخ از آنها چه چهره ای بسازند و چه روایتی را تحویل نسل های بعد دهند.

خدایا توفیق از توست...   یکشنبه, ۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۰۸:۱۴ ق.ظ

 

بسم الله

نیت کرده ام برای شهید عزیز و گمنام، آقا محسن سیفی کتابی بنویسم. دنبال دوستان و رفقا و خانواده ی او هستم. الحمدلله گفت و گوهایی هم داشته ام. جلوه ها و پرده های دیدنی دارد حیات 19 ساله ی این شهید . محسن سیفی زود شروع کرد و زود هم نتیجه گرفت و به آسمان رفت و نام آور شد . او دوم خرداد1378 در ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان در جریان عملیاتی علیه اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر شهید شد، در حالی که کسی از رفقایش روی شهادت او حساب نمی کرد... اما محسن جلو زد و رفت...    پنجشنبه, ۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۵۴ ق.ظ

نقل از : آقا محسن سیفی

شهید محسن سیفی کی بود؟

بسم الله

شهید محسن سیفی در سال 1359 در تهران متولد شد. نوجوانی و جوانی او در منطقه ی خاص و پرآسیب شرق تهران(خاک سفید و تهرانپارس) سپری شد. محسن سیفی اساساً بچه ای شر و شلوغ و تر و فرز و چابک و به اصطلاح نیروی عملیاتی و اجرایی به حساب می آمد. عمده ی فعالیت های محسن، در هیئات شرق تهران و در چند پایگاه بسیج  متمرکز بود. به خاطر روحیه جنگندگی و حس و حال هیاتی، همواره در جنب و جوش و فعالیت بود و حوادت و ماجراهای مختلف هم کم نداشت. ویژه گی بارز او در آن مقطع عشق و علاقه ی او به اهل بیت علیهم السلام و مجالس روضه، بویژه ارادت و عشق  و شیدایی عجیب او به سیدالشهدا علیه‌السلام بوده. 

محسن سیفی با همین سیر و همین روحیه پیش میرفت تا اینکه محمد عبدی از مربیان تربیتی و بسیجی های فعال منطقه تهرانپارس که وزنه ای قابل توجه و شناخته شده بود ،در شهرستان ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسید. شهید عبدی بعنوان بسیجی و داوطلبانه با نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان همکاری اطلاعاتی و عملیاتی داشت. شهادت او موجی در منطقه تهرانپارس و در میان انبوه دوستان و همرزمان و شاگردان او ایجاد کرد. همین مسأله منجر به حضور تعداد قابل توجهی از بسیجیان و هیاتی های شرق تهران در استان سیستان و بلوچستان شد. با حضور این افراد و با هدایت سردار شهید ناصر شبانی فرمانده وقت ناحیه انتظامی سیستان و بلوچستان، یگان هجرت تشکیل شد. وظیفه این یگان حضور در عملیات های تعقیب و گریز اشرار و سوداگران مواد مخدر بود. محسن سیفی هم از قافله جا نماند. شهید عبدی در بهمن ماه سال 1377 شهید شد. محسن بهه همراه تعدادی از رفقا در اسفندماه همان سال راهی مشهد و سپس برای مشاهده ی مقتل شهید عبدی به زاهدان و ایرانشهر عزیمت می کنند.

محسن تا خرداد سال 1378 که شهید می شود در استان می ماند و چندین بار هم به تهران بر میگردد. به اذعان دوستان و همقطارانش، محسن سیفی با وجود اینکه جوانی شلوغ و متحرک و پر جنب و جوش بوده، در این مدت دچار تحولات روحی قابل توجهی می شود. کسی در  جمع نسبتا شلوغِ یگان هجرت، احتمال شهادت محسن را نمی‌داده. اما این جوان 19 ساله در طی عملیاتی شهید می شود و در تهران کنار مزار شهید محمد عبدی، دفن میشود. زندگی کوتاه او، شلوغی ها، فعالیت های او در هیات و عشق عجیب او به اهل بیت علیهم السلام مخصوصا حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و هجرت او به استان سیستان و بلوچستان و شهادت او در 19 سالگی و موضوع یگان هجرت و... سوژه ی قابل توجهی برای تحقیق و پژوهش هست که ان شالله بتوانم به آن بپردازم.

نقل از وبلاگ حامیم : حامیم

راجع به شهید محسن سیفی

سه شنبه, ۲ آذر ۱۴۰۰، ۰۸:۴۸ ق.ظ
خادم شهدا
سلام
خداوند نگهدارت باشه .
من اصل مطلب رو از این وبلاگ نقل کردم و فکر نوشتن کتاب مال ایشان بوده.
تو وبلاگ خودش پیام بده شاید خدا کمک کرد و سر گرفت.
 
وبلاگ حامیم : حامیم
حسن دولتی

با سلام و عرض ادب 

سال ۱۳۷۸ بنده به عنوان سرباز نیروی انتظامی در شهر ایرانشهر در قسمت مهمانسرا پذیرای تمامی دوستان و عزیزان بسیجی بودیم که از تهرانپارس به عنوان ماموریت آمده بودند و چون بالاخره ماهم بچه تهران بودیم بیشتر با بچه ها میجوشیدیم و ارتباط خوبی هم با هم داشتیم ، بچه ها ماموریت زیاد می‌رفتند و یادم نمیره شهید سیفی اکثر روزها رو روزه می‌گرفت و جوانی بسیار خوش قلب و با حجب و حیا بود و روزی که خبر شهادتش اومد پشت آمبولانس پیکر پاک ایشان رو دیدم بسیار آشفته شدم اگر اون زمان تلفن همراه بود عکسهای بسیاری با این شهید عزیز داشتم. 

روح محسن عزیز شاد و یادش گرامی و جاودان 

🙏🌷🖤🌷🙏

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan