یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

پاسدار شهید ابراهیم باقری - شهدای شیروان و چرداول

  • ۱۸:۲۵

شهید ابراهیم باقری - چرداول ایلام

پاسدار شهید ابراهیم باقری

نام پدر: قاسمعلی

شغل: پاسدار رسمی

تاریخ تولد: 1-6-1341 شمسی

محل تولد: ایلام - شیروان و چرداول - سرابله

تاریخ شهادت : 5-6-1388 شمسی

محل شهادت : منطقه مرزی شیخ صله 

دلیل شهادت : درگیری با اشرار مسلح 

مزار: گلزار شهدای روستای کٌل کٌل شهر: شیروان و چرداول - استان ایلام

زندگی‌نامه / شهید ابراهیم باقری

شهید ابراهیم باقری فرزند قاسمعلی اولین روز از شهریورماه 1341 در یک خانواده مذهبی در شهرستان چرداول از توابع استان ایلام دیده به جهان گشود. وی دانش آموز مقطع دبیرستان بود که با شروع جنگ تحمیلی در سال 1360 سنگر علم و دانش را ترک و داوطلبانه راهی جبهه شدند و به کردستان اعزام شدند و در همان سال طی درگیری با نیروهای کومله و دموکرات بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه پای چپ به افتخار جانبازی نایل آمد و دیپلم افتخار دریافت کرد.

شهید باقری همواره در طول زندگی تا زمان شهادت انسانی متدین و متعهد، پرتلاش و خداترس، باانگیزه، معتقد به نظام جمهوری اسلامی ایران، وفادار به انقلاب و پیرو ولایت و رهبری بودند و صله رحم و کمک به بستگان و مردم روستا و حل مشکلات آنان را در سرلوحه زندگی خود قرار می دادند.

شهید باقری پس از اتمام خدمت مقدس سربازی تشکیل خانواده داد و ثمره این ازدواج چهار فرزند می باشد. سپس با اینکه جانباز بود و از لحاظ جسمی مشکل داشتند در راستای رهنمود و فرمان حضرت امام و احساس وظیفه نسبت به دفاع از سرزمین ایران اسلامی، از سال 1362 تا 1365 بصورت داوطلبانه و در لباس بسیجی وارد سپاه پاسداران شد و در جبهه های گیلان غرب، سومار و سرپل ذهاب و کرند غرب به دفاع از میهن اسلامی پرداخت. در سال 1366 به همراه گردان تیپ یک امیرالمؤمنین(ع) ایلام در عملیات حلبچه در منطقه کردستان شرکت و از ناحیه ریه و چشم دچار مجروحیت شیمیایی شدند.

در سال 1370 به عضویت رسمی سپاه پاسداران تیپ یکم امیرالمؤمنین(ع) در آمده و در حالی که در گردان 111 امام سجاد(ع) خدمت می نمودند به ادامه تحصیل نیز پرداختند. در سال 1383 به علت ناامن بودن مناطق مرزی کردستان جهت مبارزه با منافقین، قاچاقچیان و اشرار مسلح به نوار مرزی شیخ صله و ارتفاعات بمو، اعزام شدند و با وجود سالها خدمت در مناطق جنگی و داشتن مشکل جسمی، به خاطر عشق به وطن و تلاش برای امنیت مردم و کشور عزیزمان تا سال 1388 در این منطقه خدمت کرد.

شهید باقری در ساعت یک و نیم بامداد پنجشنبه و در پنجمین روز از شهریورماه 1388 با ایجاد کمین و درگیری شبانه با منافقین و اشرار مسلح در منطقه شیخ صله و ارتفاعات بمو ، مصادف با ششمین روز از ماه مبارک رمضان بر اثر اصابت چندین گلوله تیر مستقیم به آرزوی دیرینه خود که همان شهادت در راه خدا بود نایل آمد.

مزار این شهید بزرگوار در زادگاهش یعنی روستای کُل کُل از توابع بخش اسمان آباد در شهرستان چرداول قرار دارد.

نثار ارواح مطهر شهدا صلواتی هدیه کنیم.

ضمنا ایشان جز ۳۳شهید ترور استان ایلام هستند. 

منبع : نوید شاهد 

قسمتی از وصیتنامه شهید ایراهیم باقری:

به فرزندانم سفارش می کنم، همان طوری که اینجانب عمر خود را در راه دفاع از عزت و شرف کشورمان، پایبندی به ارزشهای دینی و اعتقادی صرف کردم، شما نیز در حفظ سنگر مدرسه، پیشرفت در علم و دانش، حراست از آرمانهای انقلاب اسلامی، نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیروی از فرامین مقام معظم رهبری جدی و کوشا باشید.

 

مجید

باقریم فرزند این شهید  گفتم پدرم درجه نظامی اش سرهنگ هست نه سروان این عکس قدیمی پدرم هست  در ضمن پدرم جز ۳۳شهید ترور استان ایلام هست  بیزحمت اصلاح کنید🙏🙏

این درجه ها مال افراد این دنیا است. شهدا سرهنگ و سروان ندارند‌ .
مثل زمان جنگ که همه به هم می گفتند برادر .
عکس را جایگزین کردم. 
یاعلی 
سمیه

سلام من دختر شهید باقریم درجه نظامی پدرم سرهنگ هست نه سروان این درجه سروانی مربوط به گذشته پدرم هست در ضمن پدرم جز ۳۳شهید ترور استان ایلام اگر سرچ کنید شهدای ترور استان ایلام رو بیزحمت عکس سرهنگی پدرم رو درج کنید ممنونم 

سلام خدا بر شهید عزیز 
و سلام بر شما فرزندان گرامی شهید .
من اینها را از سایت نوید شاهد گرفتم .‌
اگر عکس دیگری دارد برایمان بفرستید یا لینکش را بگذارید تا درج کنیم. 

البته شهدا سرهنگ و سرگرد ندارند . درجات معنوی دارند‌ .
این عکس عکس قشنگیه . 
پویا

سلام این شهید مربوط به استان ما هست و جز شهدای ترور استان ایلام هست اصلاح کنید

سلام 
کجا شو اصلاح کنم ؟ لطفا بنویسید. 
اگر لینک منبع در آخر مطلب را ببینید سایت نوید شاهد است و من از اونجا نقل کردم. عکس و زندگینامه هم از اونجا کپی کردم. 
شما اگر عکس و مطالب دیگه ای دارید به اونها پیام بدید لطفا. 
من همین از دستم برآمد که در سریعترین زمان انجام دادم. 
علی

این شهید کرامات زیادی دارد واهل ایلام است

صدرا

درود خدا بر این شهید ترور از خطه استان ایلام

مجید

سلام برادر اگر من حرفی زدم که شما دست من ناراحت شدی معذرت‌خواهی میکنم منو حلال کن به خاطر امام حسین منظوری نداشتم🙏🙏🙏

نه برادر عزیز 
من خودم عاشق شهدا هستم. 
و تو این وبلاگ حدود ۲۰۰۰ شهید را که بیشتر لرستان هستند معرفی کرده ام.  وظیفه مه .
منتهی یه دفعه چند تا نظر از سمت خانواده محترم شهید رسید که من هول کردم 😊

حالا هم صلواتی بفرستیم . 
محسن

روحت شاد همکار عزیزم مرد شجاع ارتفاعات کردستان

سلام علیکم 
هر کدوم از فرزندان گرانقدر شهید فرصت و شرایط دارند پیشنهاد می کنم یک وبلاگ مستقل بنام خود ایشان ایجاد کنند  و مطالب مختلف شهید را در آن درج کنند. 
اگر هم سایت مستقلی باشد که بهتر است. 
یا علی 
سمیه

https://hojaj.blog.ir/post/1009 بیزحمت این عکس پدرم رو کپی کنید در سایت امامزادگان عشق هست

کپی کردن کافی نبود چون چند وقت بعد حذف میشه.
باید تو وبلاگ خودم بارگذاری می کردم که نت ضعیف بود و انجام نمی‌داد. الان موفق شدم درستش کردم. 
سمیه

خدا از شما راضی باشه

ان شاءالله که پدرم شفیع شما باشند در فردای قیامت 🙏🌹🤲

خیلی ممنون 
وظیفه مه 
شهدا برای همه ما فداکاری کردند نه فقط برای خانواده خودشون .
اگر خاطراتی از اخلاق و برخورد و زندگی شهید دارید برام بنویسید درج می کنم. 
سعید

سلام با این شهید تو فضای مجازی با هاشون اشنا شدم فکر کنم بچه ایلام هست خودش خبر شهادش و محل دفن خود را در عالم رویا به یکی از افراد روستاشون قبل شهادت گفته بود 

سلام علیکم 
سجاد

روحت شاد بزرگ مرد 

به راستی که شهادت یک عزت عبدی هست

🌹🌹🌹

حسن

شهید باقری ما رو شفاعت کن ای شهید را حق😭😭😭😭😭😭😭

رسولی

شهدا شرمنده ایم 😭😭😭

ریحانه

خانواده های شهدا چشم و چراغ این ملت هستن، شهدا گاهی نگاهی😔💔

ابوالفضل

من دوست دارم شهید بشم😭😭

سلام
آدم باید بتونه خدمت کنه به اسلام ، انقلاب . مردم و کشور 
اونوقت اگه خداوند شهادت نصیبش کرد درجاتش بالاتر است. 

صادق

رفیق شهیدم شهید باقری ایلام

محمد حسن

تو سایت شفیق فکه خوندم همسر شهید باقری  در عالم رویا دیده  بود که همسرش چهارشنبه شهید خواهد شد و زمین و اسمان برای او گریه میکنن هفت ماه قبل شهادت این خواب رو تعریف کرده بود😭😭😭😭😭😭

سلام
شهدا صاحب کرامت هستند.
اگر لینک آن مطلب را بفرستید ممنون میشوم.
مریم

پارسال بچه های شهید باقری رو دعوت کرده بودن برای صدا وسیما ایلام به مناسبت روز پدر خیلی عالی بودن  منم  تاا اخر برنامه گریه کردم با دخترشون از کرامات و خصوصیات اخلاقی پدرشون حرف میزدن 😔😭

سلام بر شهدا و فرزندان صالح آنها 
و سلام بر شما 
محمد حسن

https://ilam.navideshahed.com/fa/news/567286/ لینک سایت نوید شاهد  هست در مورد شهید باقری چنین نوشته شهیدی که پرندگان برای او نوحه سرایی کردن

محمد حسن

من لینک داستان در سایت شفیق فکه رو ندارم هی تو گوگل سرچ کن بنویس شهید ترور ابراهیم باقری ایلام  فکر کنم تو عکس های شهید باقری باشه داستان کوتاهی هست یا از خانواده شهید باقری جویا شو

سیما

گرامی باد یاد و خاطر سرداران و سه هزار شهید استان ایلام را

مسلم

رفیق شهیدم شهید ترور ابراهیم باقری🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

علی اکبر

سلام بر ابراهیم دلها❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

صید محمدی

شهید باقری  همون شهیدی هست که پرندگان برای او نوحه سرایی میکردند  منبع نوید شاهد  ایلام😭😭😭

عباس

شهید باقری کرامات زیادی داره در سایت استفاده کنید

سلام 
چشم . معمولا مطالب هر شهید را در یک مطلب درج میکنم تا خواننده همه را یکجا ببیند . اما برای شهید باقری دو مطلب ایجاد کردم . الان یک مطلب دیگر هم اضافه کردم. 
محمد حسن

سلام یک لینک در مورد شهید باقری براتون فرستادم ا نوید شاهد ایلام  توجه کردین

سلام علیکم 
بله تشکر 
منتهی مطلب شهید شلوغ میشه 
در یک مطلب جداگانه میذارم. 
یاعلی 
هدی

شهید باقری شوهر خاله من بودند، بسیار مهربان و دلسوز  و همیشه خنده رو بودند، به یاد دارم قبل از آخرین ماموریت از همه خداحافظی کردند. به معنای واقعی کلمه شهیدانه زندگی کردند.

سلام خدا بر این شهید گرامی 
و سلام بر شما 
خاطره خوبی بود . خدا خیرتون بده و مشمول شفاعت شهدا باشید.
نور محمدی

همکار عزیزم روحت شاد  شهید باقری واقعا لیاقت شهادت داشت

علی کاکایی

شهادت هنر مردان خداست 🌷🌷🌷

سپهر

روحت شاد عموی عزیزم 😭😭😭

احسان

با سلام و با تشکر از مسئولین سایت و همچنین دوستانی که مشارکت داشته و در مورد شهید و شهدا نظر دادند.

ما هر چه داریم از شهدای عزیز و گرانقدر این سرزمین داریم......

احسان باقری/ برادر شهید ابراهیم باقری

                                 🌷🌷🙏🏻

سلام علیکم 
اگر خاطره خوبی از شهید عزیز دارید برای ما بفرستید تا در ادامه مطلب منتشر کنیم. یاعلی 
احسان باقری

داستانی از پدره شهیدم یک روز سره سفره صبحانه بودیم مادرم گفت امشب پدرتون رو در عالم رویا دیدم که بهم گفت به پسرم اقا سجاد بگو که امروز مهمان داریم خودشو آماده کنه برای پذیرایی از مهمان ها،  منو داداشم هم گفتیم چه خواب زیبایی  خوش به حالتون امشب پدر رو در خواب دیدی بعد دوباره من ،از مادرم سوال کردم  دیگه  چیز خاصی نگفت پدر به ما، مادرم گفت نه پسرم !! فقط همین یک چیز رو گفت ،حدود یک ساعتی از صبحانه ما نگذشته بود دیدم گوشی دادش سجاد زنگ خورد بعد از احوال پرسی دیدم با تعجب گفت پشت گوشی ان شاءالله در خدمتیم ما آمادگی داریم بعد اینکه گوشیش قطع شد منو مادر با هم گفتیم کیه؟؟ گفت همون مهمان های پدر که پدر دیشب خودش بهمون گفت   از  بچه های سپاه  بود هماهنگی کردن بیان برای دیدار با خانواده ما،، منم گفتم تشریف بیارین در خدمتیم و  بعد حدود یک ساعت مهمان ها رسیدن خونه ما بعد یک احوال پرسی و یک استعلام از وضعیت خانواده ما داداش سجاد جریان خواب مادر رو برای پاسدارها تعریف کرد او اونها هم با تعجب حیرت  تمام گوش می‌دادن  به دادشم برای ادامه داستان خواب مادر!!آری شهدا همینگونه هستن اگر ما اعمال و رفتارمان را شبیح اونها کنیم چیز های را با ما در میان میزارند  که به آنها در در عالم ملکوت اجازه داده شده.( راوی فرزند شهید ترور ابراهیم باقری )

احسان

یک داستان جدید براتون ارسال کردم با این عنوان برادرم خانواده خودش رو از وجود همکارانش آگاه کرد برای عکس به گوگل مراجعه کن

سلام علیکم 
سلام بر شهدا و شهید باقری عزیز
بله واقعا همین طوره . یعنی هرچه اطرافیان و دوستان شهید فکرشون و عقیده شون با شهید همراه باشه خودشان در خواب و بیداری به اونها سر میزنند .
حالا ببینید شما به این خاطره ها اکتفا نکنید.‌
خانوادگی با دوستان صمیمی شهید یک جلسه بگیرید . و در اون جلسه فکراتونو بذارید سر هم و هرکس پیشنهاد بده که چه اقداماتی در جهت ادامه نام و یاد شهید انجام بشه .
مثلا 
ثبت و ایجاد یک‌ موسسه فرهنگی بنام شهید باقری
یا یک گروه جهادی بنام شهید
چاپ کتاب زندگینامه و خاطرات شهید 
ایجاد یک وبلاگ یا سایت برای انتشار مطالب شهید .
برگزاری یک جلسه قرآن هفتگی بنام شهید
برگزاری یک مراسم ویژه سالانه در سالگرد شهادت شهید .
 و امثال اینها . 
کارهای خیر انجام بدید و ثوابش هدیه به روح شهید.
و همگی تلاش کنید آن کارها را انجام بدید. 
همت بلند دار که مردان روزگار 
با همت بلند به جایی رسیده اند‌
احسان باقری

اگر براتون امکان داره همین داستان جدید رو برای برادر شهیدم داخل سایتتون منتشر کنید🙏🏻🙏🏻

باشه  چشم. 
احسان باقری

با سلام،

چشمتون سلامت، سپاسگزارم بابت زحمات

ممنونم از پیگیری و پیشنهادات،

در رابطه با برادرم، شهید سرهنگ دوم پاسدار ابراهیم باقری یه سری کارها انجام شده و یه سری هم در دست اقدام است.

از جمله تهیه و چاپ کتاب زندگینانه و خاطرات شهید...

 

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan