یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید محمدتقی پاپی جعفری ، شهدای اندیمشک

  • ۰۲:۱۷

شهید محمدتقی پاپی جعفری

کد ایثارگری: 6402873 نام پدر: علی محمد محل تولد: خرم آباد لرستان - بخش پاپی-  روستای کاکاشرف ، تاریخ تولد: 1348/06/30 شغل: دانش آموز تحصیلات: دیپلم تاریخ شهادت: 1364/11/22 محل شهادت: فاو یا اروند کنار ( احتمالا اروندکنار صحیح است)

مزار : گلزار شهدای لور شهر اندیمشک - استان خوزستان

سامانه ملی شهدا

نوید شاهد 

شهید محمد تقی پاپی جعفری فرزند ارشد و تنها پسر خانواده بود. وی علاقه زیادی به خدمت کردن و تلاش برای رزمندگان داشت. اکثر اوقات دور از چشم دیگران چادرهای دسته را نظافت می کرد و محوطه گردان را هنگامی که دیگر نیروها مشغول ورزش و فعالیتهای رزمی بودند تمیز می نمود.

او علاقه زیادی به پدر و مادر داشت . بارها والدین او به پادگان آموزشی آمده تا او را بهمراه خود به شهر باز گردانند. اما با خوشرویی تمام و متانت خاص آنان را دلداری و تسکین می داد و آنها را از عمل خود منصرف می کرد.

شهید محمدتقی پاپی جعفری جوان مخلص و مظلوم گردان حمزه سید الشهدا اندیمشک در عملیات والفجر 8 منطقه فاو و اروند رود راهی آسمان سبز شهادت شد.

زمزمه نورانی او چنین بود:

(آنقدر به جبهه می روم و می جنگم تا شهید بشوم، ای جوانان مبادا در غفلت بمیرید که علی (ع) در محراب عبادت شهید شد و مبادا در حال بی تفاوتی بمیرید که علی اکبر حسین در راه حسین و با هدف شهید شد)

 بر گرفته از کتاب "نسیم صبح" از غلام عباس اسلامی پور ص 135

وبلاگ‌ شهدای اندیمشک

 شهید محمدتقی پاپی جعفری -اندیمشک

در سایت بنیاد شهید عکس وسطی را به اسم شهید پاپی جعفری معرفی کرده ولی از نظر ظاهر و چهره کشیده در عکس بالا ، نفر سمت چپ بیشتر به ایشان شبیه است. 

مزار شهید محمدتقی پاپی جعفری -اندیمشک

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan