یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

کهنه سرباز ، خاطرات امیر سرتیپ اسکندر بیرانوند ، دلاور ارتشی لرستان

  • ۰۱:۲۴

امیر سرتیپ اسکندر بیرانوند

امیر سرتیپ «اسکندر بیرانوند»؛ دارنده نشان «فتح» به دوستان شهیدش پیوست

شادی روحش فاتحه با صلوات

روایتی از رزمنده نام‌آور لرستانی که فاتح فتح‌المبین شد

امیر سرتیپ دوم «اسکندر بیرانوند» از رزمندگان دیار لرستان است که با دلاوری و رشادت‌های خود عملیات غرورآفرین فتح‌المبین را به پیروزی رساند.

شهید بتول پیرهادی و چهار فرزندش - شهدای بمباران بروجرد

  • ۲۱:۱۲

شهید بتول پیرهادی -بروجرد

شهید بتول پیرهادی 

فرزند : عیسی

تاریخ شهادت : ۱۳۶۵/۱۱/۰۲

محل شهادت : بروجرد

محل دفن : بروجرد بیستم فروردین ۱۳۳۷، در شهرستان بروجرد به دنیا آمد. پدرش عیسی، کارگر بود و مادرش صدیقه نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. خانه دار بود. ازدواج کرد و صاحب دو پسر و سه دختر شد. دوم بهمن ۱۳۶۵، در بمباران هوایی زادگاهش بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در همان شهرستان واقع است. چهار فرزند خردسالش به نام های  اعظم، الهام، سمانه و محمد پیرهادی نیز در همان بمباران به شهادت رسیده اند.

یاد امام و شهدا

http://yadshohada.com

دانش آموز شهید سیدهادی موسوی -شهدای خرم آباد

  • ۱۶:۴۸

شهید سیدهادی موسوی - شهدای خرم آباد

شهید سیدهادی موسوی
نام پدر: سیدمرتضی

تاریخ تولد: 27-12-1344 شمسی
محل تولد: خرم آباد
تاریخ شهادت : 23-6-1361 شمسی
محل شهادت : کوشک
گلزار شهدا: نام گلزار:خضر - شهر:خرم آباد-
لرستان

نوید شاهد

اربعین حسینی گامی به سوی ظهور

  • ۱۲:۳۲

https://delbaraneh.com/wp-content/uploads/2017/09/%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B9%DB%8C%D9%86-1-1.jpg

موکب کنم برپا - حاج میثم مطیعی

سردار رشید اسلام سرلشکر حسین شهرام فر معروف به کاک حسین

  • ۰۰:۲۳

شهید حسین شهرامفر - مشهد

شهید حسین شهرام فر در سال 1326 در مشهد به دنیا آمد. در سال 1345 وارد دانشکده افسری شد و در سال 1349 دوره‌ی مقدماتی را در شیراز به پایان رساند. دوره‌ی چتر بازی را در خارج از ایران طی کرد و در رشته‌ های کوهنوردی، کاراته و تکواندو به کسب تجربه پرداخت. شهرام فر سپس به تهران بازگشت و در مرکز آموزش 01 تهران مشغول خدمت شد و چندی بعد به تیپ23 نیروی مخصوص (نوهد) که به کلاه سبزها معروف بودند انتقال یافت.

وی در سال 1355 ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد. سال 1356 در جمع یاران امام (ره) قرار گرفت. با پیروزی انقلاب ماموریت های جنگی خود را در غرب و کردستان داوطلبانه و در مبارزه با دشمنان کشور و انقلاب انجام داد و ضمن فعالیت در واحد عقیدتی سیاسی تیپ در مقابل ضدانقلاب و بعثیان مبارزه نمود. در پاییز سال 1360 و در پاکسازی جاده بانه- سردشت تعدادی از نیروها به شهادت رسیدند که از آن جمله می توان به شهید حسین شهرام فر اشاره نمود.

سردار رشید اسلام شهید ناصر کاظمی - فرمانده سپاه کردستان

  • ۰۰:۰۰

شهید ناصر کاظمی - تهران

شهیدی که ریش خود را پروفسوری زد!

نام شهید ناصر کاظمی با کردستان گره خورده است. یاد مهربانی‌های او به مردم مسلمان و انقلابی اما زجرکشیده آن دیار قهرمان پرور، دل ها را به سال‌هایی می‌کشاند که او در کنار مردان و زنان مومن با گروهک‌های ضد انقلاب مقابله می‌کرد و با دشمن بعثی می‌جنگید.

نوحه مشترک حاج صادق آهنگران و کربلایی مهدی تدینی

  • ۱۵:۱۴

هوای غمت شور به پا کرد

نوحه جالب حاج صادق آهنگران و کربلایی مهدی تدینی 

چهار فرزند شهید از یک خانواده - شهدای معصومی زاده - خرم آباد

  • ۱۲:۰۷

شهدای معصومی زاده

یکی از جنایات صدام و حامیانش از آمریکا و اروپا و ... حمله جنگی به مناطق مسکونی و افراد بی دفاع و بی گناه از جمله زنان و کودکان بود. این جنایات با حمله موشکی و بمباران شهرها و روستاها با هواپیماهای جنگی صورت می گرفت.

در یکی از همین حملات هوایی به شهر خرم آباد مرکز استان لرستان بود که هواپیماهای دشمن ، مناطق مسکونی و کاملا غیرنظامی را بمباران کرد و خانواده معصومی زاده با ۶-۵ نفر زن و کودک بی گناه زیر آوار ماندند. پدر خانواده یعنی حاج غلامرضا معصومی زاده و همسرش و یک بنّای ساختمانی که در حال تعمیر خانه بوده از زیر آوار نجات دادند ولی چهار تا از فرزندان عزیزشان به شهادت رسیدند. یعنی چهار فرزند از ۵ فرزند آنها به شهادت رسیدند .

مادر شهیدان گفته بود که آن روز برای بچه هایش قورمه سبزی درست کرده بودم و بعد از این حادثه و ناراحتی ، دیگر هیچوقت نتونستم قورمه سبزی درست کنم

شهدای معصومی زاده -خرم آباد

عکس و مشخصات آنها در ادامه مطلب درج شده است:

مشخصات شهدا در ادامه مطلب ...

تا یک وجب از خاک کشورمان زیر پوتین های دشمن باشد ازدواج نخواهم کرد

  • ۲۳:۵۸

سرلشکر شهید حسین ادبیان -کرمانشاه

تا یک وجب از خاک کشورمان زیر پوتین‌های دشمن باشد، ازدواج نخواهم کرد

علی‌رغم فشار زیادی که دشمن وارد می‌کرد، حدود 45 نفر از آن‌ها به قصد تسلیم شدن، از جایشان بلند شدند

26 بهمن 1401

تا یک وجب از خاک کشورمان زیر پوتین‌های دشمن باشد، ازدواج نخواهدکرد

سرلشکر شهید علیداد همتی ، شهدای کرمانشاه

  • ۱۴:۴۷

شهید علیداد همتی-کرمانشاه 

سرلشکر شهید علیداد همتی

نام پدر: علی

تاریخ تولد: 1324/09/16

محل تولد: کرمانشاه

تاریخ شهادت: 1360/06/04

محل شهادت: کرمانشاه

طول مدت حیات: 36 سال

مزار شهید: گلزار شهدای باغ‌ فردوس-ردیف:7 شماره مزار:8 شهر کرمانشاه

زندگینامه

علیداد روز شانزدهم آذرماه سال 1324 در آغوش گرم وصمیمی خانواده ای متدین در شهر کرمانشاه به دنیا آمد.دوران پر شور کودکی را در دامان پر مهر مادر و تحت تعالیم مذهبی گذراند. وی تحصیلات خود را تا دوره متوسطه ادامه داد در سن 17 سالگی قبل از گرفتن دیپلم به عنوان درجه دار ارتش مشغول به کار شد. از آنجا که او فرزند مهد قرآن و پرورش یافته در دامان دین مبین اسلام بود به جلسات قرآن و نهج البلاغه خیلی اهمیت می داد و همیشه در کلاسهای تفسیر قرآن و اسلام شناسی شرکت می کرد.

آزاده شهید حسین پیراینده ، شهادت در روز آزادی اسرا

  • ۰۰:۴۱

آزادی آزادگان سال ۱۳۶۹

اصحاب کریمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در همایش الماس‌های درخشان که به مناسبت 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در دهکده نشاط حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، سخن گفت. صحبت‌های او درباره آزادگان به خاطره‌ای تکان دهنده از یکی از رفقای شهیدش کشیده شد. شهید حسین پیراینده. این شهید یکی از همرزمانش بود که در آخرین لحظه‌های تبادل اسرا به شهادت رسید. اما قسمت تکان دهنده ماجرا مربوط به ماجرای بعد از شهادت او می‌شود.

اصحاب کریمی با روایت خاطره‌اش، گفت: این خاطره نشان‌دهنده حقانیت انقلاب اسلامی است. من اهل خزانه هستم که آزاده شهید «حسین پیراینده» همکلاسی‌ و همرزم من بود. او در کودکی پدرش را از دست داد و با مادر زندگی می‌کرد؛ ارادت زیادی هم به محضر سیدالشهدا(ع) داشت. حسین در دوران جنگ به اسارت بعثی‌ها درآمد. سال 69 که بحث تبادل اسرای ایرانی و عراقی پیش آمد، بنده مسئولیت تخلیه اسرا را در تهران بر عهده داشتم. در فرودگاه تهران مستقر بودم و با مرز ارتباط داشتم و همین طور که هم دنبال حسین می‌گشتم و وضعیت او را پیگیری می‌کردم. از رفقای آزاده، سراغ حسین را گرفتم که گفتند او هم آماده بازگشت به ایران است.

خلبانی که نامش لرزه بر اندام منافقین می انداخت - خلبان شهید ابوالقاسم کامرانی طره

  • ۰۱:۳۱

شهید خلبان ابوالقاسم کامران طره - کاشان

باشگاه خبرنگاران جوان : هنوز مدت بسیاری از انقلاب نگذشته بود که منافقین با پشتیبانی بعثی‌ها و استکبار جهانی توطئه خود علیه انقلاب و مردم آغاز کردند و ارتش ماموریت پیداکرد تا با آن‌ها مقابله کند.

خلبانی که نامش لرزه بر اندام منافقین می انداخت 

نیروی هوایی ارتش از پیروزی انقلاب اسلامی تا آغاز دفاع مقدس نقش پر رنگی در دفاع از کشورمان به خصوص در مقابله با ضد انقلاب در کردستان و مناطق عملیاتی غرب داشته است.

بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan