یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید نوجوان که اصرار می‌کرد آر پی جی زن باشد . شهید محمدرضا مقدسی

  • ۰۱:۱۸

آرپی جی

شهید محمدرضا مقدسی

نام پدر: رحم خدا

تاریخ تولد: 2-6-1349 شمسی

محل تولد:  بروجرد 

تاریخ شهادت : 1-3-1365 شمسی

محل شهادت : حاج عمران

دلیل شهادت : اصابت تیر و ترکش دشمن بعثی 

مزار : گلزار بهشت شهدای بروجرد 

نوید شاهد 

خاطرات سید غلامرضا موسوی زاده از رزمندگان گردان ثارالله از تک عراق به حاج عمران:

این خاطرات برای اولین بار در این وبلاگ انتشار پیدا می کند... به دلیل اینک این خاطرات در دهه 60 ضبط شده اند سرنوشتی از راوی در دست نبود ... ( راوی از جانبازان و رزمندگان بروجرد است و من از خواهرزاده اش ، آقای سید حجت الله موسوی زاده احوالش را پرسیدم. زمستان 1400)

قبل از تک دشمن در حاج عمران در منطقه عملیاتی والفجر ۹ بودیم که طی جلسه ای مسئولین اطلاع دادند عملیات دیگری در پیش است، آمادۀ حرکت شوید. وقتی به سوی آنجا حرکت کردیم منطقه متوجه شدیم منطقه حاج عمران است . دشمن نیز تک زده بود و تیپ با چند گردان می بایست وارد عمل می شد . قبل از عملیات چند روز در پادگان شفیع خانی راهپیمایی و رزم شبانه و سپس تجهیز شده و ما برای عملیات حاج عمران منتقل شدیم به شهر نقده در آنجا یک مسجد بود ابتدا نیروی گردان را در این مسجد جای دادند و همۀ برادرها یکی 2 شب در آنجا به سر بردند که شبها بسیار عالی و معنوی بود که برادران با هم بسیار صمیمی بودند همدیگر را در آغوش می گرفتند و از یکدیگر حلالیت می طلبیدند می گفتند فردا شب عملیات است و اگر من شهید شدم شما ما را حلال کنید با اینکه دیگری به او می گفت : ما را هم شفاعت کنید از این قبیل صحبتها که معمولاً در جبهه بود . تا اینکه شب فرا رسید و موقع انتقال نیروها به خط شد که نیروها توسط چند دستگاه ماشین به جلو منتقل شدند و در آنجا آماده شدند برای عملیات حاج عمران .

یکی از نیروهای بنده به نام محمدرضا مقدسی که ایشان پسر ۱۵ ، ۱۶ ساله بودند که از نظر قد ، قد کوچکی داشتند که ما ایشان را به عنوان تک تیر انداز در دسته جای داده بودیم ولی ایشان دارای یک روح قوی و بلندی بود که متقاعد نمی شد با یک تفنگ عادی به عنوان تک تیر انداز توی دسته بماند می گفت من باید آرپی جی زن باشم یا یک تیر بارچی، ولی من موافقت نمی کردم، می گفتم شما جثۀ کوچکی دارید و نمی توانید آرپی جی زن و تیربارچی باشید ولی ایشان قبول نمی کردند تا اینکه با اصرار و التماس زیاد ما را متقاعد کردند که ایشان هم تک تیرانداز باشند و هم کمک آرپی جی زن باشند.

آن شب هتگام جلو رفتن به طرف دشمن بسیار روحیه قوی محکمی داشت و اصلاً ترسی به خود راه نمی داد و همیشه سرحال و بشاش و با روحیۀ قوی بود و این در حالی بود که ایشان حدوداً ۱۵ ، ۱۶ سال داشتند. تا اینکه بعد از عملیات به فیض شهادت نائل می شوند بر اثر اصابت گلولۀ دشمن ایشان شهید می شوند که انشاءالله خداوند روح ایشان را با سیدالشهدا (ع) محشور کند .

ادامه در : 

خاطرات رزمنده برادر سید غلامرضا موسوی زاده - بروجرد 

 

حاج علی مهربان

سلام . روح همه‌ی شهدا شاد 🌷

سلام علیکم 
خداوند همه شهدا را با شهدای کربلا محشور فرماید و ما را رهرو راه آن عزیزان قرار دهد. 
حاج علی مهربان

سلام . روح همه‌ی شهدا شاد 🌷

فرزانه

سلام و ارادت . یاد و خاطر هم شهدا از صدر اسلام تاکنون گرامی باد .

سپاس از شما 🍃🌹🌱🌺

سلام علیکم 
در پناه حضرت زهرا سلام الله علیها باشید 
مهدی مهربان

روحش شاد و راهش پر رهرو 🌷

سلام علیکم 
الهی آمین 
دکتر غلامعباس نیکضمیر

سلام علیکم . همه‌ی ما مدیون خون شهدا هستیم . انشاالله همواره راه و روش و سیره‌ی این بزرگواران را در زندگی خود به کار ببندیم . در پناه خداوند متعال سلامت باشید 🙏

سلام بر شهدا و شهید محمدرضا  مقدسی 
و سلام بر شما 
خداوند توفیق بدهد همه ما و همه مردم و همه مسئولین راه شهدا را محافظت کنیم و ادامه بدیم. 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan