یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهیدی که پرندگان برای او نوحه‌سرایی می‎‌کردند

  • ۰۱:۴۱

به گزارش نوید شاهد ایلام؛ پدرم هنگامی که رفته بودند تهران برای ملاقات سردار جعفری، خواهرزاده پدرم هم همراهشان بودند. ایشان برایم تعریف کردند: صبح که دایی از خواب بلند شدند به من گفتند دیشب خواب دیدم که شهید شدم و داستان خواب را برایم این گونه تعریف کردند و گفتند: دیدم داخل یک کوه و بیابان هستم که شب هست و گویا فرزند کوچکم نیز همراهم هست؛ دیدم ۳ نفر در تاریکی شب دنبال من هستند (۳ نفر خیلی آدم نورانی بودند با لباس سفید)، یکی از این سه نفر جلو آمد و گفت: ای ابراهیم، زمانت در دنیا دیگر تمام شده است، خودت را آماده کن، باید با ما بیایی.

گفتم: این بچه را چکار کنم همراهم هست و خیلی کوچک است، می‌ترسد!. گفتند شما نگران فرزندتان نباشید، ما خودمان از او مراقبت می‌کنیم.

گفتم من دنبال کاری آمدم؛ چند کار ناتمام دارم هنوز انجام ندادم! گفتند ۶ ماه دیگر بیشتر وقت نداری اما دوباره در این بیابان در دل شب به دنبالت می‌آییم، خودت را آماده کن.

دقیق پدرم ۶ ماه بعد از آن خواب در ارتفاعات کوه بمو منطقه کردستان در ماه مبارک رمضان شهید شدند و هنگام شهادت روبه قبله افتاده بودند.

همرزمان پدرم گفتند: وقتی رسیدیم بالای سر شهید، انگار یکی او را به سمت قبله کرده بود، چند پرنده سپیده صبح آمده بودند بالای سر شهید و بی‌قراری می‌کردند، انگار برای شهید نوحه سرایی می‌کردند.

گفتند هر کاری کردیم پرنده ها از آنجا دور نشدند و از ما نمی‌ترسیدند و تا وقتی که پیکر شهید را از آنجا منتقل کنیم، آن‌ها هم آنجا بودند (احساس کردیم این پرنده‌ها طبیعی نیستند).

بعدها متوجه شدم پدرم خواب را برای مادرم تعریف کرده بودند و گفته بودند من دیگر ماندنی نیستم و باید بروم و تو خودت را آماده کن و بار آخر هم از مادرم خداحافظی کرده بودند و گفته بودند دیگر برنمی‌گردم.

«روایت فرزند شهید ابراهیم باقری»

شهید ابراهیم باقری که سال‌ها در جبهه‌های جنگ با نیرو‌های کومله و دموکرات مبارزه کرد، بعد از جنگ نیز همچنان در کسوت پاسداری در مبارزه با اشرار با جان و دل تلاش می‌کرد و سرانجام شهریور ۱۳۸۸ در درگیری شبانه با منافقین کوردل به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

منبع: نوید شاهد ایلام


خاطره ای از شهید ابراهیم باقری  

داستانی از پدر شهیدم. یک روز سره سفره صبحانه بودیم مادرم گفت امشب پدرتون رو در عالم رویا دیدم که بهم گفت به پسرم آقا سجاد بگو که امروز مهمان داریم خودشو آماده کنه برای پذیرایی از مهمان ها، من و داداشم هم گفتیم چه خواب زیبایی خوش به حالتون امشب پدر رو در خواب دیدی . بعد دوباره من از مادرم سوال کردم دیگه چیز خاصی نگفت پدر به ما، مادرم گفت نه پسرم !! فقط همین یک چیز رو گفت . حدود یک ساعتی از صبحانه ما نگذشته بود دیدم گوشی داداش سجاد زنگ خورد، بعد از احوال پرسی دیدم پشت گوشی با تعجب گفت: ان شاءالله در خدمتیم ، ما آمادگی داریم . بعد اینکه گوشیش قطع شد من و مادر با هم گفتیم کیه؟؟ گفت همون مهمان های پدر که دیشب خودش بهمون گفته؛ از بچه های سپاه بود هماهنگی کردن بیان برای دیدار با خانواده ما، من هم گفتم تشریف بیارین در خدمتیم. و بعد حدود یک ساعت مهمان ها رسیدن خونه ما ، بعد یک احوال پرسی و یک استعلام از وضعیت خانواده ما.

داداش سجاد جریان خواب مادر رو برای پاسدارها تعریف کرد. اونها هم با تعجب و حیرت تمام گوش می‌دادن به دادشم برای ادامه داستان خواب مادر!! آری شهدا همین‌گونه هستند اگر ما اعمال و رفتارمان را شبیه اونها کنیم چیزهای را با ما در میان میذارند که به آنها در عالم ملکوت اجازه داده شده.

( راوی فرزند شهید ترور ابراهیم باقری )

علی باقری کاکشی

با عرض سلام و خسته نباشید ، زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. 

به راستی شهادت اتفاقی نیست چه چیزی باعث شده شهید ستاری ، شهید بهشتی ، شهید حاج قاسم سلیمانی ، شهید احمد کاظمی ،شهید صیاد شیرازی ، شهید سید ابراهیم رئیسی ، ..... این چنین در دل مردم جای بگیرند ؟؟ فقط استوری میکردند ؟؟ 

کسی که رئیس جمهور دور افتاده ترین نقطه محروم ترین نقطه کشور تا قلب پایتخت بود شایسته شهادت است یا آنکه صبح شنبه خبر دار می شود مثلاً 

یکی می‌گفت نتیجه این سفر های استانی چه بود ؟؟ گفتم دیدی فلانی زنگ میزنه میگه میام خانه ات مهمانی بلند میشی جارو کنی ،..... مردم مناطق محروم مثلاً همین وقتی رئیس جمهور می آمد بخشدار ، فرماندار ،... مجبور میشدن جلو سید کم کاری نکنند . یه زمانی می‌گفتند فلان جا زیر پونز نقشه اما زمان سید همان که دولت بعضی زیر پونز بود حالا صبح جمعه مقابل خادمش نشسته و درد دل میکند . مکانی در مناطق محروم اندیکا سید تشریف برده بود که میگفتند ما بخشدار به چشم ندیده ایم حال صبح جمعه از خواب بیدار شده و رئیس جمهور کشور را مقابل خود دیده ایم به راستی که چه اجری بالاتر از شهادت برای این خادم ملت ؟؟

شهادت با استوری مذهبی و یقه بسته و ریش نیست 

در بخش هایی از وصیت نامه شهید مدافع حرم شهید علی حسینی کاهکش از شهدای مدافع حرم شهرستان مسجدسلیمان آمده:

این که تیر یا ترکش به تو و من اصابت کند و بمیریم که شهادت نیست! دشمن هم با تیر و ترکش می میرد. شهادت آن زمان شهادت است و زیبا است که به تکلیف عمل کرده باشیم و مزد و اجر آن را خداوند تعیین کند و آن موقع است که شهادت، شهادت است «عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ ».

مجید

خدا از شما راضی باشه  برادر

اجرتون با پدره شهیدم ان شاءالله

🙏🌹🤲

سلام علیکم 
 زنده باشید . کاری نکردم. 
حالا یک پیشنهادی دارم خدمت شما
در همین سرویس بیان یک وبلاگ بنام خود شهید باقری ایجاد کنید. 
و مطالب متنوع در مورد شهید را به تدریج در اون درج کنید‌ 
اگر هم راهنمایی لازم داشتید کمک می کنم. 
بعد اگه خواستید میشه شهدای روستای خودتان و شهدای منطقه یا استان را هم اضافه کنید.  

صدرا

شهید باقری دوست دارم  شهید ایلامی❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

سارا

😭😭😭😭😭😭😭😭😭

سلمان کاکی

خیلی عالی بود . واقعا خیلی حیف میشد اگر ابراهیم باقری با این اوصاف در بستر یا بعلت تصادف یا مریضی می مرد  شهادت لیاقت میخواهد شهد شیرین شهادت نوش جانت ابراهیم دوست داشتنی،  روحت شاد همکار عزیزم🌷🌷🌷

مجید

ممنونم از پیشنهاد عالی تون اما متاسفانه من وقت ندارم وگرنه خیلی دوست داشتم فعالیت کنم اما پدرم مطالب زیادی داره کرامات زیادی هم داره اگر احتیاج داشتین بهم اطلاع بدین تا براتون ارسال کنم

سلام
آخه وبلاگ ن برای همه شهدا است و از هر شهیدی یک مطلب درج می کنم. تقریبا یک بانک اطلاعاتی است.
حالا از بستگان و دوستان پرس و جو کنید شاید کسی علاقمند باشه انجام بده .
یا علی
باران

شهدا ما رو فراموش نکنید 😭

مجید

باشه چشم خدا خیرتون بده برادر🤲🤲

حسینی

 گرامی می‌داریم یاد و خاطر سردارن و ۳۰۰۰ شهید استان ایلام رو و همچنین شهید ترور سرهنگ پاسدار ابراهیم باقری را روحش شاد🌷🌷🌷

سپهر باقری

روحت شاد عمو عزیزم دلمون خیلی برات تنگ شده😭😭😭

فرحناز

دایی عزیزم روحت شاد هنوز بعد از ۱۵ سال بعد شهادت نتونستیم با نبودنت کنار بیام خیلی دلم برات تنگ شده😭😭😭😭😭😭

جلال

رضوان خدا بر این شهید والامقام 🌹🌹🌹

موسوی

من در پیاده روی اربعین به یاد شهید باقری قدم گذاشتم روحش شاد 🤲🌹

سلام بر شما و سلام بر شهدا 
زیارت قبول ان شاءالله 
برای ما هم دعا کنید 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan