یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

سرباز شهید علی محمد قنبری - نهاوند

  • ۱۴:۰۶

شهید علی محمد قنبری - نهاوند

نگاهی کوتاه به زندگی سرباز شهید علی محمد قنبری

سرباز شهید علی محمد قنبری فرزند علی اکبر است که در نخستین روز از فروردین ماه سال 1344 در شهر خرم آباد دیده به جان گشود و پای به عالم هستی نهاد.

سال 1351 وارد دبستان شد اما به دلیل مشکلات مالی و کمبود امکانات موفق به ادامه تحصیل نشد و تنها تا پایان مقطع ابتدایی درس خواند. خانواده اش به دلیل برخی مشکلات به شهرستان نهاوند از توابع استان همدان مهاجرت کردند.

در روزهای مبارزه مردم انقلابی شهرستان نهاوند با رژیم ستمشاهی وارد جریان های مبارز شد و با وجود سن و سال کم همراه دیگر جوانان و نوجوانان در راه پیروزی انقلاب بزرگ ملت ایران تلاش کرد.

پس از انقلاب، بنا بر وظیفه شرعی و قانونی به عنوان سرباز وظیفه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و لباس سبز پاسداری از اسلام و انقلاب را به تن کرد.

با آغاز سال های دفاع مقدس و حمله ناجوانمردانه ارتش بعث عراق به مرزهای ایران، داوطلبانه روانه جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و در عملیات های مختلف شرکت کرد.

شهید علی محمد قنبری سرانجام در بیست و یکم شهریور ماه سال 1365 در جزیره مجنون شربت شهادت نوشید و به مقام عند ربهم یرزقون نائل آمد ولی پیکر پاکش به وطن بازنگشت و از جمله شهدای جاویدالاثر دفاع مقدس محسوب شد.

پیکر پاک و مطهر سرباز شهید علی محمد قنبری پس از 34 سال بی نشانی توسط کمیته جست و جوی مفقودین شناسایی شد و خبر آن روز چهارشنبه 29 مرداد ماه سال 1399 به مادر چشم انتظار و خانواده معظم اطلاع داده شد.

شهید قنبری در سن 21 سالگی در ماه محرم سال 1365 به فیض شهادت نائل آمد و امسال در آستانه ماه محرم نیز به وطن بازگشت و پیکر پاکش شناسایی شد.

وصیت نامه شهید سرباز شهید علی محمد قنبری

پویندگان راه حسین علیه السلام باید تا آخرین قطره خون خودشان و تا آخرین نفس این راه را بپیمایند و این منافقان کور دل باید بدانند ما از کشته شدن هیچ هراسى نداریم چنانچه امام عزیزمان فرمودند شما اگر بکشید جایتان در بهشت است و اگر کشته هم شوید جایتان در بهشت است پس چرا این از خدا بى خبران در خواب غفلت فرو رفتند و به این دنیاى زود گذر دل بستند.

آخر این دنیا به یک مسافرخانه اى مى ماند هر کس بیاید باید برود فقط اصل مطلب آن است که باید برداشتى از این دنیا کسب کرد پس چه بهتر که من برداشتم را از این راه پر سعادت کسب کنم. بلى اگر مورد رضاى خدا باشد من خودم را یکى از سربازان امام حسین قرار دادم .

اعلام خبر بازگشت پیکر پاک شهید علی محمد قنبری

سرباز شهید علی محمد قنبری

پیکر مطهر شهید سرباز شهید علی محمد قنبری پس از ۳۴ سال دوری از وطن شناسایی شد و به آغوش خانواده باز می ‌گردد.

پیکر مطهر این شهید چندی پیش در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدا توسط کمیته جست و جوی مفقودین کشف و به میهن اسلامی بازگشت.

خبر شناسایی پیکر مطهر شهید علی محمد قنبری قنبری پیش از ظهر چهارشنبه 29 مرداد ماه سال 1399 با حضور مسئول کمیته جستجوی مفقودین استان همدان و فرمانده سپاه شهرستان نهاوند به مادر و برادر این شهید والامقام اعلام شد.

شهید علی‌ محمد قنبری از لشکر 32 انصار الحسین (ع) و از اهالی روستای بیان شهرستان نهاوند بود که به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت و در 21 شهریور ماه 1365 در ایام محرم در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

 

سرباز شهید علی محمد قنبری

سرباز شهید علی محمد قنبری

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan