یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید انشاء الله رضایی ، شهدای اشترینان

  • ۰۲:۳۳

شهید انشاء الله رضایی- اشترینان

شهید انشاءالله رضایی

فرزند  :  احمدرضا

تاریخ شهادت  :  ۱۳۶۱/۰۳/۰۵

محل شهادت  :  خرمشهر ( ام الرصاص)

محل دفن  :  گلزار شهدای شهرستان  بروجرد

شهید «انشاءالله رضایی» 1339/20/6 در شهر «اشترینان» به دنیا آمد. وی پس از دوره کودکی برای کسب علم و دانش در دبستان ثبت نام کرد و دوره تحصیل ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت پشت سر نهاد. در ایام نوجوانی پدرش به دیار حق رفت و او سرپرستی خانواده را بعهده گرفت. وی هم کشاورزی می کرد و هم درسش را می خواند.

«انشاءالله رضایی» از جمله نیروهای انقلابی ای بود که در راهپیمایی‌ها و تظاهرات حضور داشت. بعد از پیروزی انقلاب نیز دست از فعالیتهایش برنداشت و با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، 1358/8/8 به این نهاد پیوست. او برای دفاع از آرمان های انقلاب، جهت مقابله با جدایی طلبان کردستان راهی این دیار شد. در آن ایام، زمان برآورده شدن یکی از بزرگترین آرزوهایش فرا می رسد و به دیدار امام می رود.

پس از بازگشت از محضر امام، به منظور آموزش پزشکیاری، به تهران اعزام شد. بعد از سپری کردن آموزشهای لازم، به عنوان پزشکیار عازم جبهه «دار خوئین» شد و حدود دو ماه و نیم در این جبهه مشغول خدمت شد. پس از آن مدتی را در بهداری سپاه بروجرد به خدمت میگذراند تا اینکه روزی با اصرار فراوان و اجازه از مادرش، دوباره عازم سرزمین عشق و شهادت می‌گردد و در عملیات «بیت المقدس» به یاری مجروحین حمله می شتابد. پس از پیروزی افتخارآمیز در این عملیات، به مسجد جامع «خرمشهر» رفته و به درگاه خداوند متعال راز و نیاز می کند که به هنگام نماز در محراب عبادت، بر اثر اصابت کاتیوشای دشمن به شهادت می رسد.

منبع: سایت جامع اشترینان ۹۱

زندگینامه شهید انشاءالله رضایی به نقل از خواهر شهید 

در گذرگاه جهان گر بایستی و نیک بنگری آدمیان را خواهی دید که متاع عمر را بر دست گرفته و در پی تجارت اند.گروهی از سر غفلت کالای گرانبهای خود را به ثمن نجسی به میدان معامله می برند و جز خسران عایدی ندارند اما گروهی دیگر آن را جز به رضای معشوق و بهای بهشت رضوان نمی دهند.آنان قبیله شهیدان هستند که پروردگار عالمیان وعده حیات ابدی در بارگاه خود را به آنها داده است.

اوراق تاریخ را که ورق می زنیم در برهه ای نام زیبای انشاءاله را می بینیم که در میان سربازان روح اله (ره)در دفاع از آرمانهای نهضت اسلامی جان را با خدای خود سودا نموده است.او در سال 1339 در بخش اشترینان از توابع بروجرد چشم به جهان هستی گشود و در کنار خانواده متدین و مذهبی خود با آداب و فرهنگ اسلامی آشنا شد.دوران کودکی را با آرامش و متانت خاصی پشت سر نهاد و با رسیدن ایام تحصیل،کیف و کتاب خود را بدست گرفته و راهی دبستان شد.

پس از طی دوره متوسطه توانست مدرک دیپلم را کسب نماید.وی در کنار تحصیل در کارهای سخت کشاورزی همیار و همراه پدر بود و در نهضت سوادآموزی به عنوان معلم فعالیت می کرد.خوش اخلاقی و خوش برخوردی و عمل به فرائض دینی و علاقه زیاد به اهل بیت از خصائص اخلاقی وی بود.

وی در دوران تحصیل تحت تاثیر حرکت انقلابی قرار گرفت و پیرو خط امام (ره)شد و با کسب اجازه از خانواده به جمع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در خیل مردان ستم ستیز به عنوان بهیار سپاه راهی مناطق نبرد شد.

سرانجام در 1361/3/5 بعد از آزادسازی خرمشهر در مسجد در حال اقامه نماز بود که خفاشان آهنین بال رژِم بعثی عراق از راه رسیدند و با اصابت ترکش خمپاره بر سرش خلعت زیبای شهادت را به تن کرد.

منبع: نوید شاهد

شهید انشاء الله رضایی- اشترینان

بیستم شهریور ۱۳۳۹، در شهرستان بروجرد به دنیا آمد. پدرش احمدرضا، کشاورز بود و مادرش خانما نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. پنجم خرداد ۱۳۶۱، با سمت پزشکیار در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش واقع است. سایت یاد امام و شهدا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan