یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

وصیت نامه شهید ماشاالله ابراهیمی سیریزی - شهدای زرند کرمان

  • ۱۱:۲۵
شهید ماشاالله ابراهیمی سیریزیشهید ماشاءالله ابراهیمی سیریزی
نام پدر: محمد 
تاریخ تولد: 1349/01/11
محل تولد: زرند کرمان

تاریخ شهادت: 1365/10/22

زندگینامه:

ماشاءالله در روستای سی ریز از توابع شهرستان زرند کرمان به دنیا آمد. پدرش محمد و مادرش سکینه نام  داشت. تحصیلات خود را تا سال سوم دبیرستان ادامه داد. دانش آموز بود که داوطلبانه از طریق بسیج عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد. در چندین عملیات با مسئولیت سکاندار شرکت کرد. آنگاه در عملیات کربلای 5 در منطقه عملیاتی شلمچه در اثر اصابت ترکش خمپاره به شرف شهادت نایل آمد.

مزار پاکش در گلزار شهدای سی ریز قرار دارد. از این شهید عزیز یک وصیت نامه و تعدادی یادداشت و یک عدد نوار به جا مانده است.

یادداشت و مناجات شهید : 

الهی بنده ای عاصی و گنهکارم، از بس که گنه کردم خجالت می کشم . خدا باز آمدم به درگاه تو متوسل شدم، الهی در حالیکه من می دانستم که عاقبت باید به سوی تو بیایم و تو مهربانی ، تو بخشنده ای . ای خدا از بنده خطا آید و از تو بخشش، خدا از تو امید عفو دارم، مرا ببخش که اگر تو مرا نبخشی من به سوی چه کسی به غیر از تو روی آورم .

الهی بنده قاصر و گنهکار توأم. خدایا نفسم باجبار خود مرا فریب داد و از تو بازداشت . خدایا افسار خود را به نفسم دادم و از تو بازماندم. نفهمیدم چون جاهل ونادان بودم.

خدایا افسار خود را به نفسم دادم و از تو باز ماندم. نفهمیدم چون جاهل و نادان بودم.

خدایا تو رئوف و رحیمی ، تو بخشنده و بزرگواری. تو را به عزت و عظمت و جلالت سوگندت می دهم مرا ببخشی


متن وصیتنامه:

بسم الله الرحمن الرحیم

و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء و لکن لا تشعرون (قرآن کریم)

به نام الله ، یار و یاور مسلمین و مؤمنین و درهم کوبنده کافرین و دشمنان اسلام، به نام خدائیکه انسان را از خاک آفرید و پس از چند صباحی او را پس از کار و کشت خویش او را به سوی خود باز می گرداند تا بحساب اعمالش در این چند صباح برسد، به نام الله و رب الشهداء و صدیقین و به نام خدائیکه فرمود : و من طلبنی وجدنی و من وجدنی عرقی و من عرقی عشقنی و من عشقنی عشقته و من عشقته قتلته و من قتلته فعلی دینه: هر کس که مرا طلب کند مرا در می یابد و هر کس که مرا دریافت مرا می شناسد و هر کس که مرا شناخت عاشقم می شود و هرکس که عاشق من شد، من هم عاشقش می شوم و هر کس که من عاشقش شدم ، می کشمش و هر کس که من او را کشتم پس دیه او هستم.

سلام و درودی بی امان بر فرمانده تمامی مسلمین و صالحین در تمامی گیتی و آخرین اختر تابناک ولایت امام زمان (عج) و نایب برحقش روح خدا- بنیانگذار جمهوری اسلامی پیر جماران و بت شکن زمان امام خمینی و سلام و درود فراوان بر شهیدان در خون غلطیده ، شهیدانی که همانند شمع سوختند تا این محفل بشریت روشن بماند . شهیدان زمان صدر اسلام و شهیدان سال 61 هجری و شهیدان کربلاهای خونین ایران که دلاوروار و عاشقانه به سوی خدای خویش رفتند و سلام بر رزمندگان اسلام و این دشمن ستیزان که دست از سرمایه جان می شویند و سودای حیات ابدی را به این اشفته بازان سوداگری نمی فروشند. این نام آوران پرورش یافته کدامین دامان قدسی اند که سر از پای نشناخته لقای پایدار ربوبی را بر هر چه که نشانی از خاک دارد ، بر می گزینند و در شکوه بی نامی حماسه نامتناهی کمال انسان را می سرایند. حدیث خونین این خنیاگران عشق حدیث جانبازی است و ؟؟ آمال این دلدادگان حریم ایمان خروش تا فتح نهایی است. زیور نام بلند این نام آوران تاریخ جاویدان و حماسه حسینیان این کربلای خونین در گوش جهانیان پر آوازه باد.

سلام و درود خدا بر شما امت حزب الله باد که به کمک خویش به رزمندگان سلحشور ادامه می دهید و دست از این هدف مقدس بر نمی دارید. ای برادر و ای مسلمانان در سنگر ایمان باید جهاد کرد، اینک این صدامیان و فدائیان شیطان بزرگ همچون مغولان بر ما تاخته اند و بیش از  6 سال از اولین یورششان می گذرد. یاران بر خیمه گاه دشمن آتش بیارید و شیطان را برآنید و هر آینه ما پیروزیم. ای برادر سرسپرده مکتب توحیدیم و در صراط هدایت و ارشاد هستیم، کشورگشایی کار ما نیست که خداست رب العالمین و جز برای خدا شمشیر نخواهیم زد. اینک نظاره کن که لیله القدر امت ماست این روزگار و ما در بسیط زمین در برابر آماج توطئه های بعث کافر ایستاده ایم هنوز.

براستی مگر که ما چه کرده ایم که جهان در برابر ماست. جرم بزرگ ما الله اکبر است، عجب زمانه غریبی است، زمانه ای که انسان بودن گناه است و سرودن از آزادی و با ایمان زیستن کفاره می خواهد. و ما می جنگیم و هرگز اجازه نخواهیم داد که به ناموس و شرف کشور ما حمله کنند. ای امت حزب الله (سی ریز) همانطوریکه تاکنون به دفاع از اسلام  ادامه داده اید، ادامه دهید و به جبهه ها کمک کنید و آنانکه توانایی رفتن به این جبهه های جنگ را دارند ، بروند و بدانید که دشمنان هیچوقت شما را راحت نخواهند گذاشت. همانطوریکه و در صدر اسلام این چنین بود و چقدر نقشه ها و ترفندها بر علیه اسلام به کار بردند. اما مسلمانان در برابر آنان ایستادگی کردند. شما هم مانند کوه استوار باشید و مانند پاره هایی از فولاد در برابر دشمن اسلام باشید و از شما می خواهم که همیشه در هر حال از این امام عزیز و فرزند فاطمه زهرا(س) اطاعت کنید چرا که سخنش سخن حق است و سخن حق سخن خداست.
و وای به حالتان اگر این امام را تنها گذاشتید که روزگار بر شما سیاه خواهد شد و شما در برابر خون این همه شهید مسئول هستید و مواظب باشید که خدای ناکرده خون این شهیدان را پایمال نکنید. و نکته دیگر این است که وحدت خویش را حفظ کنید که خدا می فرماید: واعتصوا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا: همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و متفرق نشوید. لذا از شما می خواهم که وحدت خویش را حفظ کنید و اجازه ندهید که این منافقان وحدت شما را از هم پاره کنند و چنان وحدت خویش را حفظ کنید و به دشمنان حمله کنید که هیچ دشمنی و شیطانی حتی بخیالش هم نرسد که بخواهد با شما به جنگ برخیزد. همچنین نکته دیگر این است که در نماز جمعه و دعاهای کمیل - توسل - ندبه و ... شرکت کنید که الدعاء سلاح المؤمن و همچنین با یاری و فصل خداوند پیروزی ما حتمی است و ما چه بکشیم و چه کشته شویم پیروزیم و خدا با ماست.

و در آخر از پدر و مادر گرامیم می خواهم که مرا ببخشند. ای مادرم ای فرشته خوبیها و نیکیها و ای پدر که سالها رنج و زحمت و مشقت کشیدید تا ما را بزرگ کردید و ما را تربیت واقعی نمودید و ای مادرم و پدرم از شما امید عفو و بخشش دارم و اگر شما مرا نبخشید من در روز قیامت روسیاه خواهم بود و از اینکه اینهمه زحمتی که برایم متحمل شدید و من نتوانستم حتی به اندازه ذره ای از آنها را جبران کنم مرا ببخشید و ای مادرم شیرت را حلال گردان. و ای برادران و خواهرانم، وظیفه ای بس سنگین و سخت بر دوش شما است و باید انجام وظیفه کنید. شما برادرانم باید راه این شهیدان را ادامه دهید و آنها که رفتند کاری حسینی کردند و آنان که ماندند باید کاری زینبی کنند و در برابر ظلم و ستم ذلت را برنگزینید و مگذارید که اسلحه من سرد شود و این اسلحه مرا برداشته و راه این همه شهید را  ادامه دهید و همچنین علم و فراگیری علوم را نیز ادامه دهید و در یکدست قرآن و در دست دیگر سلاح را بگیرد و به این مملکت اسلامی کمک کنید.

و شما خواهرانم باید صبر کنید و همانند زینب سلام الله علیها صبر کنید و حجاب خویش را حفظ کنید . چرا که تو را از فاطمه اینگونه خطاب است، ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است و زینب وار از شهیدان و از حقوق خویش دفاع کنید و کارها و اعمال خویش را با اعمال و رفتار و کردار فاطمه سلام الله علیها مطابقت کنید و هرگز خدا را فراموش نکنید و اما ای دوستانم و ای همکلاسانم و ای امت حزب الله سی ریز به جبهه ها کمک کنید و جبهه ها را خالی نگذارید و هرگز از پای ننشینید که دشمنان در کمین شما هستند و در آخر از دوستانم و همکلاسانم می خواهم اگر که از من بدی به آنها رسیده است و آنها را آزار و اذیت نموده ام، امید عفو و بخشش دارم و هرگز امام را تنها نگذارید. خدایا امام زمان را هر چه زودتر به فریاد مسلمین جهان برسان و این انقلاب را به انقلاب جهانی حضرت مهدی متصل گردان و ای خدای بزرگ عمر رهبر عزیز ما را به بلندی آفتاب دراز بگردان و دشمنان اسلام را در هر لباسی هستند نیست و ذلیل و خوار بگردان و رزمندگان سلحشور ما را به علیه دشمنن پیروزی کامل عطا بفرما (آمین) و السلام علی من التبع الهدی.

و ان یکن لا بدان للموت انشأت فضل امرء بلاسیف فی الله افضل

والسلام

متن وصیت نامه اینجانب ماشاالله ابراهیمی سی ریزی -

انا لله و انا الیه راجعون

منبع: تا شهدا   

مزار شهید ماشاءالله ابراهیمی در سیریز

پایگاه سیریز

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan