یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

اعلام رژیم صدام به عنوان آغازگر جنگ توسط سازمان ملل

  • ۱۶:۰۴

صدام لعنتی آغازگر جنگ علیه ایران

صدام جنایتکار هم آغازگر جنگ بود و هم ادامه دهنده جنگ. این نکته خیلی مهم است. نمونه اش حملات مختلف زمینی و هوایی و دریایی در سالهای مختلف جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران است. مثلا خرداد ۶۵ جهت تصرف شهر پیرانشهر به مرز شمالی ما حمله کرد که با عملیات حاج عمران جلوی آنها گرفته شد. همچنین در سال ۶۷ با همکاری منافقین و تجهیز آنها عملیات فروغ جاویدان یا همان مرصاد را علیه ایران انجام داد که با شکست ذلت بار منافقین روبرو شدند. و حتی در مرداد ماه ۶۷ پس از پذیرش قطعنامه توسط ایران و عقب نشینی رزمندگان از مناطق تحت تصرف در خاک عراق ، دوباره به مناطق مختلف مرزی ایران حمله کرد ولی خداوند ذلت و خواری را نصیب آنها کرد. به خاطر همین است که ما به جنگ تحمیلی می گوییم *دفاع مقدس* . چون در تمام طول این مدت ، آنها دست از تجاوز به خاک کشورمان نکشیدند و رزمندگان ما از تمامیت ارضی ایران دفاع کردند.

معرفی عراق به عنوان متجاوز از سوی سازمان ملل متحد

18 آذر 1370 

پیروزی انقلاب اسلامی، موجب تغییر ساختار قدرت در خاورمیانه شد و نظام امنیتی ساخته و پرداخته غرب در منطقه را با چالش مواجه کرد. از سوی دیگر، صدام با طمع رهبری جهان عرب و پر کردن خلا قدرت در منطقه و به دست آوردن امتیازات از دست داده در قرارداد 1975، خود را مناسب‌ترین وسیله برای غرب برای دستیابی به اهداف سلطه‌گرانه‌اش معرفی کرد.

صدام ابتدا، اقدام به سرکوبی شیعیان عراق نموده و سپس به بمب‌‌گذاری در تأسیسات نفتی ایران توسط گروهک‌های ضدانقلاب پرداخت و همزمان در تلویزیون دولتی به بهانه بازپس‌گیری سه جزیره از ایران، حملات مستقیم و غیرمستقیم تبلیغاتی را متوجه ایران کرد. در نهایت نیز، وزارت خارجه عراق در 26/6/1359 طی یادداشتی قرارداد 1975 الجزایر را لغو و صدام در برابر دوربین تلویزیون عراق، آن را پاره و در 31 شهریور 1359، حمله سراسری خود را به ایران آغاز کرد.

با وجود مشخص بودن تجاوز کار، سازمان ملل به علت فشار ابرقدرت‌ها سال‌ها حق مسلم ایران را پایمال نمود تا اینکه پس از قبول قطعنامه 598 از سوی ایران گروه ناظر نظامی ایران ـ عراق ملل متحد (unimag) تشکیل گردید. سرانجام پس از 11 سال از آغاز جنگ و سه سال بعد از قبول قطعنامه 598 از سوی ایران، با تلاش‌های پی‌گیر سیاسی مسؤولان نظامی جمهوری اسلامی،‌حقانیت ایران در دفاع مقدس، به اثبات رسید و خاویر پرز دکوئیار دبیرکل وقت سازمان ملل متحد در 18 آذر 1370 طی یک گزارش رسمی به شورای امنیت، اعلام کرد که عراق در 31 شهریور 1359 به ایران حمله کرده است.

اعلام متجاوز بودن عراق از سوی جامعه بین‌المللی، گرچه بسیار دیر اعلام شد، اما از پیروزی‌های مهمی است که در تاریخ کشورمان به عنوان حاشیه‌ای بر حماسه عظیم ملت ایران در دفاع مقدس هشت‌ساله خود، ثبت گردید.

مقاله مرتبط: نویسندگان 598 ‌‌- جنگ‌ ایران‌ و عراق‌ و سازمان‌ ملل‌ متحد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan