یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید غلامعلی توکلی ، شهدای ازنا

  • ۱۷:۱۱

شهید غلامعلی-توکلی -ازنا

شهید غلامعلی توکلی

نام پدر: ابراهیم

تاریخ تولد: سوم مردادماه 1331

محل تولد: ازنا

تاریخ شهادت: 23 دی ماه سال 1365

محل شهادت: منطقه عملیاتی شلمچه

عملیات: کربلای 5

بسیجی شهید غلامعلی توکلی به تاریخ 1331/05/03 در خانواده ای مذهبی در منطقه چالسبار ازنا متولد شد. در سال 1355 به خدمت مقدس سربازی رفت و به خاطر شجاعت و توانایی در رشته های تکاوری و چتر بازی موفق به اخذ گواهینامه از تیپ 55 هوابرد شیراز شد. در فعالیتهای انقلابی حضوری فعال داشت. بعد از پیروزی انقلاب بعنوان مسئول فرهنگی در بنیاد شهید ازنا استخدام شد. هم اکنون تمثال مبارکش در ورودی اداره کل بنیاد شهید استان نصب می باشد .

در سال 63 داوطلبانه به گردان ابوذر تیپ 57 در جبهه زبیدات اعزام شد و بعنوان بهیار و امدادگر مشغول خدمت به رزمندگان گردید در عملیات غرور آفرین والفجر 9 در حالیکه سمت فرماندهی دسته را داشت در یورش به ارتفاعات سلیمانیه در عملیات والفجر نه ، زخمی شد.

پس از بهبودی دوباره به جبهه رفت. علیرغم اینکه بسیجی بود بخاطر لیاقت و نظم و انضباط و شجاعت ، به سمت فرماندهی گروهان سوم از گردان مالک اشتر ازنا منصوب شد. در کربلای 5 همراه با نیروهای گروهان تحت فرمانش بارها در شهرک دوعیجی و بوارین به خط دشمن زد و ده ها تن از نیروهای دشمن را تار و مار کرد. پس از رزمی بی امان در حالیکه اکثر نیروهایش مجروح و یا به شهادت رسیدند بدلیل نداشتن مهمات لازم طبق دستور فرمانده لشکر می بایست با تعداد 10 نفر نیروی باقی مانده از گروهان 90 نفری اش ، از جزیره بوارین به خرمشهر مراجعه می کرد که بر اثر اصابت ترکش از ناحیه گردن به شهادت رسید در حالیکه دیگر نیرویی برایش باقی نمانده بود. 

 

شهید غلامعلی توکلی - ازنا

وصیت نامه شهید غلامعلی توکلی

من ندای رهبرم را شنیدم که مانند جدش حسین(ع) فریاد هل من ناصر ینصرنی را بانگ زدند....

آن فریاد، ندای حق طلبانه رهبرم بود،گویی تاریخ تکرار می شود .

حضرت علی(ع) می فرماید: جهاد دری از درهای بهشت است به روی جهادگران،که خداوند فقط به روی بندگان خاص خود باز می کند.

خدا را شکر می کنم که به این بنده ناچیز منت گذاشت تا من نیز قدم در راه جهاد در راه حق بگذارم و این جهاد وظیفه همه است....

دیار ازنا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan