یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهیده اشرف امام جمعه ، شهدای بمباران دورود

  • ۱۶:۳۶

شهیده اشرف امام جمعه - شهدای بمباران دورود

شهیده اشرف امام جمعه 

فرزند : محمدجواد

تاریخ شهادت : ۱۳۶۵/۰۹/۲۵

محل شهادت : دورود

محل دفن : دورود

 بیست و سوم تیر ۱۳۳۲، در شهرستان دورود دیده به جهان گشود. پدرش محمدجواد، روحانی بود و مادرش ماه سلطان نام داشت. تا دوم راهنمایی درس خواند. در کارخانه سیمان کار می کرد. در دوران دفاع مقدس در شهرستان دورود مسئول ستاد پشتیبانی جنگ خواهران بود. بیست وپنجم آذر ۱۳۶۵، در بمباران هوایی زادگاهش بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکر او را در همان شهرستان به خاک سپردند.


نقش زنان لرستان در دفاع مقدس

کتاب زندگی شهیده اشرف امام جمعه منتشر میشود

«عصمت دهقانی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد، از نگارش کتاب زندگینامه بانوی شهید «اشرف امام جمعه» خبر داد و اظهار داشت: مراحل گردآوری اسناد و خاطرات مرتبط با این بانوی شهید انجام شده است و در حال آماده سازی و تدوین جهت چاپ هستند.

وی با بیان اینکه کتاب زندگینامه شهید امام جمعه همزمان با هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود، افزود: این بانوی فعال قرآنی در بیست و سوم تیرماه 1332 در شهرستان دورود در خانوده ای مذهبی به دنیا آمد.

دهقانی گفت: شهید «اشرف امام جمعه» تا سوم راهنمایی درس خواند و در دوران دفاع مقدس در شهرستان دورود مسئول ستاد پشتیبانی جنگ خواهران بود.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به بمباران‌های متعدد شهرستان دورود در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: شهید «اشرف امام» جمعه بیست و پنجم آذر 1365، در بمباران هوایی زادگاهش، بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکر او را در همان شهرستان به خاک سپردند.

وی با ابراز تاسف از اینکه در مورد نقش بانوان لرستان در دفاع مقدس آنگونه که شایسته زنان این دیاراست، آثار ادبی و هنری تولید نشده است، ادامه داد: به گونه ای برنامه ریزی شده است که تا پایان سالجاری 7 عنوان کتاب با موضوع نقش زنان لرستان در دفاع مقدس به رشته تحریر درآید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan