یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید عبدالرحمان فتح­ الهی - خرم آباد الشتر

  • ۱۳:۵۱
شهید عبدالرحمان فتح الهی - الشتر -خرم آباد

شهید: عبدالرحمان فتح­ الهی

تاریخ تولد:1339/10/12

محل تولد: خرم­ آباد

تاریخ شهادت:1362/12/3

محل شهادت:پاسگاه زید

زندگینامه

دوازدهم دی ماه 1339، در شهرستان خرم ­آباد به دنیا آمد. پدرش خیرالله و مادرش امیرزاده نام داشت. تا پایان دورۀ متوسطه در رشتۀ تجربی درس خواند و دیپلم گرفت. معلم بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. سوم اسفند 1362، در پاسگاه زید عراق، بر اثر اصابت ترکش دشمن به شهادت رسید. پیکرش مدت­ها در منطقه بر جا ماند. سوم مرداد 1374، پس از تفحص در روستای کرت ­آباد از توابع شهرستان الشتر، به خاک سپرده شد. برادرش عبدالوهاب نیز به شهادت رسیده است.

 

راوی: مادر شهید

گفتم:

- سربازی ­ات تمام شده. دیگر به جبهه نرو!  

در جواب حرفم، کتابی از شهید دستغیب را به من نشان داد و گفت:

- مادر او دعا می­ کند شهید و تکه تکه شود.

 به او و برادرش گفتم:

- ما کسی را نداریم، بمانید و از پدرومادر خود نگهداری کنید.

یکی از آنها گفت:

 به دیدار امام رفته ­ام و به او گفته ­ام دعا کنید، ما شهید شویم! امام می فرماید:

- دعا می­ کنم زنده و سلامت بمانید.

می­ گفتند مملکت در خطرست، باید برویم.

 مریض شده بود، خواستم او را بر دوش بگیرم و جهت طبابت، به شهر ببرم، هرچه اصرار کردم، قبول نکرد. گفتم:

- دستم را بگیر؛ اما حاضر نشد من خسته شوم؛ در حالی که مریض بود با پای پیاده با ما به بیمارستان آمد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan