یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید شیرمحمد پاپی - شهدای دورود

  • ۱۳:۲۱

شهید شیرمحمد پاپی- دورود

شهید شیرمحمد پاپی

فرزند  : علی محمد

محل ولادت :دورود

تاریخ ولادت: ۱۳۳۹/۰۴/۰۱

تاریخ شهادت : ۱۳۵۷/۰۷/۰۹

محل شهادت : دورود - توسط عوامل دژخیمان پهلوی

محل دفن  : امامزاده امیرجهان دورود - استان لرستان

سایت یاد امام و شهدا

شیرمحمد پاپی سال 1339 در روستای حسین آباد شهرستان دورود به‌دنیا آمد. پدرش علی‌محمد، کشاورز بود و مادرش فاطمه (درگذشت :1356) نام داشت. تا دریافت دیپلم تحصیل کرد. سپس وارد دانشسرای تربیت معلم بروجرد گردید. این دوران مصادف با روزهای اوج انقلاب بود. او با شرکت در تشکل‌های اسلامی دانشسرای تربیت معلم، مخفیانه به مبارزه علیه حکومت پهلوی پرداخت و دیگر دانشجویان را نیز به مبارزه تشویق می‌کرد.

او به همراه یکی از دوستانش مبارزه علیه حکومت پهلوی در شهر را سازماندهی می‌کرد و نخستین فردی بود که شعار «مرگ بر شاه» را بر مناره مسجد جامع شهر فریاد زد. سرانجام در تاریخ 9 مهر1357 هنگام شرکت در تظاهرات توسط عوامل دژخیمان پهلوی بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار او در امامزاده امیرجهان در شهرستان دورود واقع است.

 منبع: پرونده شهید در اداره اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران و فرهنگ اعلام شهدا: استان لرستان

به نقل ازپایگاه: شهدای انقلاب اسلامی

شهیدشیرمحمد پاپی فرزند علی محمد در 1339/4/1 در روستای حسین‌آباد دورود دیده به جهان گشود.

وی پس از گذراندن دوران راهنمایی در آزمون تربیت معلم شرکت کرد و پس از قبولی در دانش‌سرا شهرستان بروجرد به تحصیل پرداخت و پس از پایان تحصیلات به عنوان معلم در منطقه سپیددشت مشغول به خدمت شد.

او همواره نماز اول وقت را فراموش نمی‌کرد و با قرآن انس و الفت خاصی داشت به طوری که تنها کسی بود که مخفیانه جلسات مذهبی را در دانش‌سرای تربیت معلم بروجرد اداره می‌کرد و دیگر دانشجویان را تشویق به مبارزه علیه رژیم طاغوت می‌کرد.

با تظاهرات‌ها و راهپیمایی‌های مردم علیه رژیم منحوس پهلوی او نیز به جمع تظاهرات کنندگان می‌پیوست تا اینکه در 1357/7/9 بر اثر اصابت دو گلوله به بدن در مسجد جامع دورود به شهادت رسید و پیکر پاک و مطهرش را در امام زاده امیرجهان به خاک سپردند.

فرازی از وصیت شهید
شهید پاپی به خواهرانش وصیت کرد که همواره حجاب اسلامی را رعایت کرده و یک لحظه از خدا و یاد آن غافل نشوند در حضور در مدرسه با پوشش اسلامی کامل ظاهر شوند تا با این کارشان خون برادر شهیدشان و دیگر برادران شهید پایمال نشود.

روحش شاد و یادش گرامی باد
گردآورنده محسن مرادی

پسر عموی شهید جلال ابراهیمی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan