یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

دلاوری های شهید غلام رضا اسماعیل پور در منطقه عملیاتی حاج عمران

  • ۱۹:۵۸
کارمند صنایع دفاع؛ شهید غلامرضا اسماعیل پور
نام پدر:
محل تولد: لاهیجان

تاریخ تولد : ۱۳۳۵/۰۱/۰۱

شغل: کارمند
تحصیلات: کاردانی
تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۰۳/۲۶
محل شهادت: حاج عمران

دلاوری های شهید غلام رضا اسماعیل پور در منطقه عملیاتی حاج عمران

به گزارش نویدشاهد گیلان ، شهید غلامرضا اسماعیل پور در سال 1335 در روستای کوه بیجار لاهیجان به دنیا آمد. وی که در خانواده ای مذهبی رشد نمود از همان کودکی علاقه فراوانی به انجام فرایض مذهبی داشت و در کنار تحصیل در امر کشاورزی یاور اولیای خود بود.

غلامرضا در سال 1353 به اخذ دیپلم نائل آمد و با اوج گیری نهضت شکوهمند اسلامی در حالی که یک سال از دانشجویی وی در رشته شیمی صنعتی می گذشت با تمام وجود به صفوف متحد ملت قهرمان ایران پیوست و در راهپیمایی ها و درگیری های خیابانی با سر سپردگان رژیم طاغوت شرکت نمود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شهید اسماعیل پور بدون چشم داشت مادی و برای خدمت به محرومین و مستضعفین در نهادهای مختلف به فعالیت پرداخت.

در پی هجوم ناجوان مردانه استکبار جهانی به خاک میهن اسلامی وی از جمله اولین نیروهای احتیاط بود که به سوی خطوط مرزی شتافت. غلامرضا در یاری رساندن به خانواده معظم شهدا کوشش فراوانی مبذول داشت و تصدی پست های مختلف فرهنگی و اجرایی را در سطح شهرستان و استان متقبل گردید.

شهید در خدمت به نهال نوپای انقلاب اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نمی کرد حضور در فعالیتهای فرمانداری ، بنیاد شهید ، ساخت مسکن برای مستضعفین و حتی خبرنگاری و یا همکاری در ساخت موشک های دوربرد سپاه بخشی از جدیت و پشتکار فوق العاده آن شهید مخلص را می نمایاند. اما اینها همه نمی توانست عشق خاموشی ناپذیر وجود پر شور غلامرضا را سیراب نماید پس او دیگر بار خود را به کاروان جان بر کفان دفاع مقدس رسانید و پس از رشادتهای فراوان در شامگاه اردیبهشت 1365 و در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان در منطقه عملیاتی حاج عمران بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شدت مجروح گردید و پس از چند هفته مراقبت های شدید پزشکی سرانجام در لحظات ملکوتی اذان به دیدار معبود شتافت.

گلزار شهدای گیلان - لاهیجان و لنگرود

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan