یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

زندگینامه شهید طاهر اجاقلو ، شهدای زنجان

  • ۱۱:۵۰

https://khatshekanha.ir/wp-content/uploads/2021/03/taher-ojaqloo.jpg

یا خیر المنزلین 
بـر در میـخـانـه رفـتـن کــار یـکرنـگـان بـود

خود فروشان را بـه کوی می فروشان راه نیست (حافظ) 

از سرداران بنام و حماسه ساز شهرستان زنجان

سردار رشید اسلام  شهید طاهر اجاقلو

معاونت دلیر طرح و برنامه و عملیات لشگر 17 علی ابن ابیطالب (ع)

در عملیات سرنوشت ساز خـیـبـر (جزایرمجنون ) اسفند ماه1362

شهید طاهر اجاقلو دوم اسفند ۱۳۴۱، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش یدالله، لباس فروش بود و مادرش ملکه نام داشت. تا سوم متوسطه درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیست و دوم اسفند ۱۳۶۲‏، با ‏سمت معاون یگان طرح و عملیات لشکر علی بن ابی طالب ‏در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مدفن وی در مزار پایین زادگاهش قرار دارد. برادرش ناصر نیز به شهادت رسیده است.

اولین بار درسن 18 سالگی رهسپار جبهه های جنگ می شود ، در ابتدا بعنوان یک بسیجی ساده مشغول خدمت و پاسداری از آرمان ها انقلاب و مرزهای میهن اسلامی ایران  می گردد اما دیـری نمی گـذرد که با نشان دادند شجاعت و از جان گذشتگی و اثبات وفاداری خـود به مرام و مسلک پیر جماران و خط سرخ تشیع علوی به سمت فرمـاندهی گروهان و سپس فرمـاندهی گردان و بـالاخره معاونت طرح و برنامه و عملیات لشگر 17علی ابن ابیطالب (ع) منصوب میشود ، با این حال هرگاه از وی سوال می شد در جبهه به چه کاری مشغولی ، پاسخ می داد: (سنگر می سازم و سقای رزمندگان اسلام هستم .)

طاهر در عملیات سوسنگرد دچار مجروحیتی نه چندان جدی از ناحیه پا می شود و در بیمارستانی دراهواز بستری می گردد . ولی شب هنگام به طور پنهانی و دور از چشم پزشگان و نگهبانان از بیمارستان گریخته و با آن وضعیت دوباره به منطقه و خط مقدم درگیری باز میگردد .

در عملیات بیت المقدس در خود شهر خرمشهر از ناحیه گردن مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شدت زخمی میشود و این بار جراحت او بسیار سخت و دشوار بهبود می یابد ، ولی این بار نیز این زخمی شدنها و خوب شدن ها نمی تواند او را از حضور در حبهه ها باز دارد و با بهبودی اندکی که پیدا می کند دگر باره کوله بار مبارزه برگرفته و بسوی حبهه های حق علیه باطل رهسپار می شود ،

و سرانجام پس از سالها خدمت بی منت و مخلصانه به انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی (ص) در روز 22 اسفندماه 1362 چهار روز بعد از شهادت برادر غیرتمند و دلاورش شهید ناصر اجاقلو بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر در عملیات سرنوشت ساز خیبر در منطقه عملیاتی جزیره مجنون و در کنار همرزمان عاشق پیشه گردان حضرت ولی عصر (عج) که شامل نیروی های خط شکن زنجان می شدند به شهادت رسیده و پیکر پاکش مدتی در منطقه عملیاتی باقی می ماند و بعد از چندی با تصرف کامل جزایر مجنون و پایان عملیات به پشت خط انتقال می یابد .

نامشان برای همشیه تاریخ زنده و جاوید باد .  

 

پیکر مطهر و معطر سردار شهید طاهر اجاقلو

در کانال خط پدافندی گردان حضرت ولی عصر (عج)

منبع: بنیاد شهید استان زنجان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan