یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

ملت ایران تا ابد مدیون شهدا و خانواده های شهداست

  • ۱۱:۵۶
ملت ایران تا ابد مدیون شهدا و خانواده های شهداست

تهران - ایرنا - حضرت آیت الله خامنه ای ملت ایران را تا ابد مدیون شهدا و خانواده های آنان دانسته و خطاب به پدران و مادران شهدا فرمود: خون شهدای شما مثل کیمیا و اکسیر توانست این ملت را متحول کند، رشد بدهد و افتخارش مال شهدای شما و مال خود شماست.

خدا را شکر می کنیم که به برکت اسلام نگذاشت خون شهیدان ما پامال و ضایع شود. خون شهیدان ما ضایع و باطل نشد. این عزتی که امروز شما می بینید نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران دارند، به برکت همین خون هاست. اینکه در همه ی کشورهای اسلامی، قشر عمومی مردم، ملت ایران را تحسین می کنند، نظام جمهوری اسلامی را به چشم عظمت نگاه میکنند، به برکت این خون هاست. این امنیتی که امروز در کشور ما هست، این حرکت عظیمی که امروز به سمت سازندگی این کشور هست، این کارهای بزرگی که انجام گرفته است، این پیشرفت علمی و فناوری، این افزایش تعداد عالم و دانشمند و دانشجو و محقق و پژوهشگر، اینها همه به برکت خون شهداست.

این بیداری عمومی که امروز کشور و ملت ما دارد، به برکت خون شهداست. خون شهدای شما مثل کیمیا، مثل اکسیر توانست این ملت را، این کشور را متحول کند، رشد بدهد و افتخارش مال شهدای شما و مال خود شماست.

ملت ایران تا ابد مدیون شهدا و خانواده های شهداست. این را همه ی ملت ما باید بدانند. هرچه ما عزت به دست بیاوریم، هرچه پیشرفت به دست بیاوریم، مرهون خون شهدای عزیز شما، این جگرگوشه های شماست. اینها بودند که به ما، به کشورشان، به ملتشان، به اسلام عزت دادند. این را همه باید قدر بدانند؛ مسئولین هم باید قدر بدانند، خود شما خانواده ها هم باید قدر بدانید؛ و میدانید.

کمتر خانواده ی شهیدی را من دیده ام که به شهادت فرزند خود افتخار نکند، احساس سربلندی نکند؛ هیچ، شاید هرگز خانواده ی شهیدی را ندیده باشیم. به شهدای خودشان افتخار می کنند، حق هم همین است، جای افتخار هم دارد.

نه شما، همه ما، همه ملت ایران، همه مسوولین باید به این مردان دلاور، به این جوانان شجاع افتخار کنند و یاد حماسه ی دفاع مقدس باید همیشه در کشور ما باقی بماند و جاودانه باشد.

بعضی ها خواستند، سعی هم کردند که یاد دوران دفاع مقدس و آن شجاعت های بزرگ و آن عظمت ها را بتدریج کمرنگ کنند و از یادها ببرند. اینها اگر نادانسته این کار را می کنند، غفلت بزرگی دارند؛ اگر هم خدای نکرده دانسته است که خیانت است.

یاد دفاع مقدس، یاد شهیدان، باید همیشه در بین ملت ما و جامعه ی ما زنده بماند. هنوز خیلی حرف ها گفته نشده است. خیلی از خاطرات جوانان شما، فرزندان شما هنوز ثبت نشده و همان مقداری که بیان شده، نشان دهنده ی یک عظمتِ غیر قابل اندازه گیری با اذهان معمولی انسان است؛ با فکر و مغز مادی غیرقابل اندازه گیری است.

همین چیزهائی که راجع به فتح بیت المقدس، فتح فتح المبین و بقیه ی عملیات ها نوشته شده است، چقدر در آن عظمت هست. اینها را همین جوانان شما انجام دادند.

* از بیانات رهبر انقلاب در جمع تعدادی از خانواده های شهدا در سوم خرداد 1388


خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan