یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

بانو مادر شهیدان واعظی (6 شهید)

  • ۱۰:۱۳

بدون شرح

بانو سکینه واعظی مادر شهیدان واعظی (6 شهید) درگذشت

بانو سکینه واعظی مادر بزرگوار شهیدان عالیقدر ابراهیم، حسن، محمد و فاطمه جعفریان ظهر امروز درگذشت و به فرزندان شهیدش پیوست. ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

مرحوم واعظی از مادران بزرگ و فداکار دیار اصفهان بود که سه پسر، یک دختر، یک عروس و یک دامادش به فیض عظیم شهادت نائل آمده بودند. شهیدان ابراهیم، حسن، محمد و فاطمه فرزندان این مادر قهرمان و مرتضی و طیبه واعظی داماد و عروس او بودند.
این مادر پرافتخار در سال‌های پس از جنگ و دفاع مقدس زینب‌وار و استوار در مسیر آرمان‌های انقلاب ‌و اسلام مقاومت کرده بود. او سرانجام برای دیدار فرزندانش آغوش گشود و چشم بر این جهان فانی بست.
هیات دولت سال ۷۳ نشان دولتی درجه یک ایثار را به پاس فداکاری‌ها و بزرگواری‌ها به مرحوم بانو سکینه واعظی اهدا کرده بود.
سهمش را بر سفره انقلاب گذاشت!
حاجیه‌خانم سکینه واعظی، ستاره‌ای درخشان در آسمان نصف جهان بود که ناگهان در ۸۷ سالگی، شب شهر شهیدان را ترک کرد، مادری که ۶ ستاره شهید بر آسمان ایثار و فداکاری ایران اسلامی آویخته است.
مرحوم واعظی، در دوران تاریک ستم‌شاهی، برای مبارزه باظلم و سیاهی، شمع وجود پسر، دختر، داماد و عروس خود را تقدیم کرد اما هنوز سهم خود را از سفره انقلاب کافی نمی‌دانست و در دوران دفاع مقدس، ۲ پسر دیگرش را هم به جبهه فرستاد تا مدال‌های شهادت این خانواده را به عدد ۶ برساند و سهم او از سفره انقلاب شد یک جمله، «مادر شهید».
مادری که سهم او از سفره انقلاب جمله «مادر شهید» شد
شادی روح این شهدا و مادر گرامیشان صلوات
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan