یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید عیدی پاپی (هاشمی) - خرم آباد

  • ۱۴:۱۸

شهید عیدی-پاپی (هاشمی)- خرم آباد

شهید عیدی پاپی (هاشمی)

فرزند  : کبکعلی

تاریخ شهادت  :  ۱۳۶۵/۰۱/۱۵

محل شهادت  : حاج عمران

محل دفن  :  گلزار شهدای شهرستان خرم آباد

سوم دی ۱۳۴۵، در شهرستان خرم‌آباد به دنیا آمد. پدرش کبکعلی، کارگر راه آهن بود و مادرش فوزیه خانه دار بود. تا دوم متوسطه درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. پانزدهم فروردین ۱۳۶۵، در شاخ شمیران توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در شهرستان زادگاهش واقع است.

سایت یاد امام و شهدا

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عیدی پاپی» پانزدهم فروردین سال ۱۳۴۵ شمسی در خانواده‌ای متدین و مذهبی از ایل بزرگ پاپی لرستان دیده به جهان گشود. نوجوانی او مصادف شده بود با آغاز شکل گیری انقلاب اسلامی که آن نوجوان پر از انرژی به شاگردی مکتب شهید سید فخرالدین رحیمی درآمد. سید فخرالدین رحیمی از روحانیون مبارز و انقلابی اهل لرستان بود.

فعالیت‌های انقلابی او پس از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان ادامه داشت تا اینکه با شروع جنگ تحمیلی به همراه دیگر فرزندان این مرز و بوم برای دفاعی مقدس راهی جبهه‌های غرب شدند و از آنجا که علاقه‌ی بسیاری به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشت به عضویت این نیروی انقلابی درآمد. احساس تعهدش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باعث تأخیر‌هایی بعضاً سالانه برای ملاقات با خانواده پدری شد.

از شهید عیدی پاپی در رابطه با لباس نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطـره‌ای در ذهن‌ها ماندگار است که بعد از حدود سی سال یادآوری‌اش هنوز بر احساسات انسان تأثیر می‌گذارد؛ هنگامی که شهید عیدی پاپی لباس پاسـداری را تحویل می‌گیرد پوشیدن آن را به تأخیر می‌اندازد که دوستانش علت نپوشیدن آن لباس را به اصرار جویا می‌شوند و ایشان می‌گوید قبل از غسل شهادت این رخت مقدس را نخواهم پوشید.

فرمانده 19 ساله ای که قهرمان شاخ شمیران شد

همرزمان شهید عیدی پاپی می‌گویند هنگامی‌که دشمن ما را وادار به عقب نشینی کرد عیدی با ما به عقب نیامد و هنگامی‌که از او خواستیم به عقب برگردد گفت: نمی‌خواهم ببینم دست این دژخیمان بعثی به خانواده و هموطنانم برسد و عیدی به ما گفت تصور کنید دشمن بعثی در نبود ما به خانواده‌هایمان می‌رسد و این سخن او عده‌ای دیگر از رزمندگان را تحت تأثیر قرار داد. ارتش مزدور و متجاوز عراق عیدی پاپی را با نام کامل می‌شناخت.

چندی قبل از شهادت پس از یک عقب نشینی موقتی کوله‌پشتی‌اش در سنگرش جا مانده بود که به دست  دشمن می‌افتد و طبق مشخصات محتوای کوله‌پشتی رادیو اسرائیل خوشحالی یکی از یگان‌های ارتش بعث را از اسارت عیدی پاپی اعلام می‌دارد.

شهید عیدی پاپی قهرمان شاخ شمیران که به هنگام شهادت، سردار لقبش دادند. زمانی که همچون اسامه فرمانده ۱۹ ساله سپاه پیامبر اکرم(ص) نوزدهمین بهار زندگی‌اش را می‌گذراند، در پانزده فروردین ماه ۱۳۶۵ شربت شهادت نوشید و دعوت حق را لبیک گفت.

شهید عیدی پاپی را باید از همرزمانش پرسید تا شورحماسه در وجودت گل کند. تا بفهمی اگرچه دکتر نبود اما پاسداری بود برای وطن ، پاسداری که لباس پاسداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را روز استـخدام بدون غسل شهادت نپوشید. پاسداری که هنگام شهادت دو تن از برادرانش هادی و مهدی دوشادوش وی در همان جبهه در حال دفاعی مقدس بودند.

منبع: نوید شاهد لرستان ، نوید شاهد

نماهنگ شهید عیدی هاشمی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan