یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید محمدحسن ترکاشوند ، شهدای معمولان

  • ۲۲:۳۷

شهید محمدحسن ترکاشوند - معمولان

شهید محمدحسن ترکاشوند 

فرزند : درویش مراد

تاریخ شهادت : ۱۳۶۲/۰۱/۲۶

محل شهادت : شرهانی

محل دفن : گلزار شهدای شهر معمولان – پلدختر- استان لرستان

 سوم خرداد ۱۳۳۸، در روستای معمولان از توابع شهرستان پلدختر به دنیا آمد. پدرش درویش مراد و مادرش خاور نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. ازدواج کرد. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و ششم فروردین ۱۳۶۲،‌ با سمت تک تیرانداز در شرهانی توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در شهر معمولان تابعه شهرستان زادگاهش قرار دارد. برادرش ایرج نیز به شهادت رسیده است.

سایت یاد امام و شهدا

شهید محمدحسن ترکاشوند در سال ۱۳۳۸ در معمولان از توابع شهرستان پلدختر در یک خانواده کشاورز مذهبی دیده به جهان گشود. تحصیلات خود را تا پنجم ابتدایی ادامه داد و برای رفع مشکلات زندگی و تأمین مخارج و امرار و معاش به فعالیت پرداخت.

زندگینامه شهید محمدحسن ترکاشوند 

شهید ترکاشوند عاشق اسلام و انقلاب اسلامی و حضرت امام راحل و کشور ایران بود، در انجمن‌های اسلامی روستا فعالیت داشت. علاقه زیادی به برگزاری دعاهای کمیل و توسل و شرکت در نماز جمعه داشت. بسیار متواضع و فروتن بود. صداقت و درستکاری از صفات بارز شهید محسوب می‌شد. عضو بسیج مستضعفین بود. دو بار به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و مجموعاٌ ۵ ماه در خطوط مقدم فداکاری نمود تا سرانجام در تاریخ ۲۶/۰۱/۱۳۶۲ براثر اصابت ترکش خمپاره در شرهانی منطقه عملیاتی والفجر مقدماتی به درجه رفیع شهادت رسید و طبق وصیت خودش در گلزار شهدای معمولان به خاک سپرده شد.

در بخشی از وصیت‌نامه شهید محمدحسن ترکاشوند آمده است:

ما چه بکشیم و چه کشته شویم پیروزیم. (امام خمینی)

برادران و خواهران عزیزم من خودم با آگاهی کامل و بینش اسلامی و ایمانی آهنین راه حسین را انتخاب نمودم و تنها آرزویم این است که خداوند رحمان یک کمکی به بنده بکند و مرا جزء شهدای خودش قرار بدهد.

و اگر بنده به آرزوی دیرینه خود رسیدم شما افتخار کنید که فرزندی داشتید و به یاری الله و به برکت جمهوری اسلامی توانست مشتاقانه در میدان مردان آزاده و در میان انسان‌های عاشق الله شرکت نماید و علیه کفر جهانی ستیز کند و با خون خود اسلام را در زمان خود یاری کند و شادی کنید و خوشحال باشید که چنین فرزندی داشته‌اید و سعی کنید فرزندان دیگری را پرورش دهید که بیشتر از بنده به اسلام خدمت کنند و بهتر از بنده عاشق شهادت باشند و بنده امیدوارم که شما انسان‌هایی پیرو حقیقت ولایت‌فقیه و گوش به فرمان امام عزیز باشید زیرا اوست که می‌تواند محرومان جهان را از چنگال استکبار جهانی نجات دهد.

 و دوست دارم که بعد از بنده سعی و تلاش و جهاد کنید و ریشه ضدانقلابی‌های داخلی را از بیخ بکنید و این مزدورهای سرسپرده را از سر راه انقلاب اسلامی از بین ببرید و نگذارید به این جامعه اسلامی و حکومت اسلامی صدمه‌ای وارد کنند و همیشه در هر زمان و مکانی که هستید پاسدار قرآن و خون شهدا باشید و قبر بنده را در معمولان بگذارید.

به امید سلامتی امام عزیزمان و برقراری حکومت عدل الهی در سراسر گیتی و نابودی استکبار جهانی به سرکردگی امریکای خون‌خوار و مزدوران داخلیش کمونیست و منافقین.

منبع: ایسنا

(ممکنه یکی از عکسها اشتباه باشد چون کمی با هم شباهت ندارند.)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan