یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید محمد شالی بیگی - شهدای اراک

  • ۱۴:۲۴

https://shohud.ir/sites/default/files/1402-08/%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D8%B4%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%DA%AF%DB%8C_0.jpg

تاریخ تولد:

نامش محمد بود و شهرتش شالی بیگی و در خانواده‌ای مذهبی در روستای شهوه از توابع شهرستان اراک دیده به جهان گشود. زندگی‌اش را در همان روستا آغاز کرد. در و دیوار و کوچه پس کوچه‌های این روستا خاطرات زیادی از این مرد خدا در ذهنش به یادگار مانده است. روستای شهوه با مردمی زحمت‌کش و میهمان‌نواز شاهد رشد و نمو او بود و می‌دید که جسم و روحش توأمان بزرگ می‌شود. شاهد مدرسه رفتنش بود، شاهد درس خواندنش، شاهد زندگی کردنش و کمک کردنش به همسایگان و خانواده بود.

دوران کودکی‌اش به کار و بازی و فراگیری علوم دینی و نماز و قرآن گذشت و این همه دانش را مدیون مادری بود که در تربیت فرزندش کم نگذاشت و سعی و تلاش خویش را انجام داد تا پسرش در مسیر اهل‌بیت(علیهم السلام) قرار گیرد. او را با امام حسین (علیه السلام) و واقعه عاشورا آشنا کرد و برایش از مکتب سرخ شهیدانی گفت که آزادی‌خواه و عدالت‌طلب بودند و جان شیرینشان را فدای دلبری کردند که سرش روی نیزه، قرآن می‌خواند. هفت‌ساله شد و به مدرسه رفت و تا چهارم ابتدایی درس خواند و چون پدرش نیاز به کمک داشت درس را رها کرد و به یاری او شتافت.

در زمان جنگ تحمیلی به عنوان پاسدار وظیفه لشکر 27 محمد رسول‌الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) مشغول خدمت شد تا سرانجام در بیست و یکم دی‌ماه سال 1365 در منطقه شلمچه در حین عملیات کربلای 5 به شهادت رسید. پیکر مطهرش سال‌ها در منطقه نبرد مفقود بود و پس از تفحص در دوازدهم خردادماه سال 1374 در گلزار شهدای شهوه به خاک سپردند.

صفحه شهید در پایگاه شهود

https://media.mehrnews.com/d/2022/09/23/3/4289656.jpg?ts=1663938373268

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan