یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

پاسدار شهید علیرضا آزادپور ، شهدای آبادان

  • ۱۱:۵۵
موسس کمیته انقلاب اسلامی درآبادان بود

به گزارش نویدشاهدخوزستان، شهید علیرضا آزادپور یکم فروردین1331 ، در شهرستان آبادان به دنیا آمد. پدرش علی،کارگری می کرد و مادرش شاه سلطان نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و دیپلم گرفت. سال 1358 ازدواج کرد و صاحب دو دختر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. 

دوران تحصیل

ایشان در منطقه  ایستگاه ۳ آبادان آغازبه تحصیل نمود و با به پایان رساندن مقطع متوسطه و با کسب نمرات عالی موفق به اخذ مدرک دیپلم در رشته تجربی گردید.

دوران انقلاب

از آنجاییکه در خانواده ای متدین و سعادتمند رشد و نمو کرده بود خود را رها از هر قید و بند و ظلم و ستم می دانست و بارها به جرم فعالیت علیه رژیم پهلوی مورد تهدید و تعقیب ساواک قرار گرفت و خانواده اش نیز مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.

دستگیری توسط ساواک

در راستای فعالیتهای ضد طاغوتی خویش ،سرانجام توسط ساواک در تهران دستگیر و روانه زندان شد، لکن دو ماه بعد توسط دوستان انقلابی اش آزاد گشت.

خدمت سربازی

 مدتی بعد به اکراه به خدمت سربازی رفت و در پی فرمان امام خمینی(ره)همگام بابقیه هم رزمانش  از پادگان فرار کرده وبه خیل عظیم مردم انقلابی پیوست.

تاسیس کمیته انقلاب اسلامی 

همگام با پیروزی انقلاب ایشان  مدتها داوطلبانه به جمهوری اسلامی خدمت کرد و سپس با تاسیس کمیته انقلاب اسلامی در آبادان برگ زرین دیگری را درکارنامه انقلابی خویش رقم زد.

جریان مجروحیت ایشان 

 جهت شرکت در نماز وحدت به دانشگاه شهید چمران اهواز رفته بود که به دلیل شورشی که توسط کمونیستها و گروهکها بوجود آمده بود، به ضرب چاقوی یکی از منافقان کوردل مجروح گشت و به بیمارستان منتقل گردید لکن در بیمارستان نیز به دلیل بی مهری یکی از پزشکان توده ایی به شکلی صحیح مداوا نشد و مدت مدیدی از مجروحیت رنج می برد.

 سفارش به حجاب

ایشان به خوبی به دستور امام صادق (ع) جامه عمل پوشاند، هر روز به حساب اعمال خود می رسید و در همان سالهای ستم شاهی هم معتقد به رعایت حجاب اسلامی بود و این مهم را به همه سفارش می کرد و می دانست که شیعه باید زینت امام صادق (ع) باشد.

دوران دفاع مقدس

با شروع جنگ تحمیلی، دیگر تمام زندگی اش را در جبهه ها گذراند، خانه مسکونی ایشان ویران گشت و خانواده اش را در هتل شقایق اسکان داد، وی در حالی که فرمانده محور عملیات در آبادان بود، هدف گلوله قرار گرفت که به علت وضعیت حاد به خارج از کشور اعزام گشت. بعد از مدتی با همراهی ماشینی پر از دارو به یاران رزمنده اش پیوست و این بار فرماندهی محور عملیات اروند را بعهده گرفت.

شهادت

 سرانجام پس از خدمات شایانی که به نظام اسلامی کرد درمنطقه بستان و در نهم آذر سال ۱۳۶۰ به آرزوی دیرینه خویش رسید وبا زبان روزه به لقاء الله پیوست.

منبع: نوید شاهد خوزستان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan