یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

زندگینامه شهید محمود معظمی گودرزی- شهدای اشترینان بروجرد

  • ۱۴:۱۵

شهید محمود معظمی گودرزی

شهید محمود معظمی گودرزی

تاریخ تولد :1341/01/08
تاریخ شهادت : 1366/11/13

محل شهادت :
محل آرامگاه :لرستان - بروجرد - گلزار شهدای روستای گلچهران

شهید محمود معظمی گودرزی در سال 1341 در خانواده ای مذهبی در روستای گلچهران از توابع اشترینان شهرستان بروجرد دیده به جهان گشود. تحصیلات خود را تا سوم دبیرستان ادامه داد. او بنا به علاقه شایانی که به اصول و مبانی دین مبین اسلام داشت سنگر مدرسه را ترک و جهت یاری رساندن به رزمندگان اسلام در سال 1361 به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد.

پس از گذراندن دوره مقدماتی و تخصصی به تیپ 2 از لشگر 92 زرهی اعزام و در تاریخ 1362/06/28 دوش به دوش سایر رزمندگان اسلام به طور مداوم در مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور مشغول انجام وظیفه بود. شهید معظمی در عملیات افتخار آفرین خیبر مجروح شد که پس از بهبودی سریعاً به جمع مبارزان کفرستیز در جبهه ملحق شد.

او فردی مهربان و دلسوز و در جبهه ها سرشار از روحیه و انرژی بود. مسئولیت واگذاری را با علاقه و پشتکار به نحو مطلوبی به انجام می رساند. در طول خدمت هموار یک نظامی ورزیده و لایق بود بارها از طرف خانواده اش به او اصرار می شد که ازدواج نماید اما او جواب می داد تا سرنوشت جنگ تعیین نشود ازدواج نخواهم کرد.

بنا به گفته یکی از همرزمانش صبح روز شهادت جلوی سنگر خود اشعاری نوشته بود که مضمون آن خداحافظی و وداع با همسنگرانش بوده و زیر آن را با عنوان «شهید گودرزی» امضا نمود. سرانجام در تاریخ 1366/11/13 ندای حق را لبیک گفته و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

یادش گرامی و راهش پررهرو باد.

صفحه شهید شهدای ارتش

صفحه شهید در پایگاه امامزاده پیرنو

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan