یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید جاویدالاثر فرهاد شاه احمدی - شهدای خرم آباد

  • ۱۲:۳۸

شهید جاویدالاثر فرهاد شاه احمدی -لرستان

شهید فرهاد شاه احمدی
نام پدر: طاهر

تاریخ تولد: 1-6-1343 شمسی
محل تولد: لرستان - خرم آباد - خرم آباد
تاریخ شهادت : 10-6-1365 شمسی
محل شهادت : حاج عمران
گلزار شهدا: شهید بی مزار

شهید جاویدالاثر فرهاد شاه احمدی

یکم شهریور ۱۳۴۳، در شهرستان خرم‌آباد به دنیا آمد. پدرش طاهر و مادرش قدم‌طلا نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. دهم شهریور ۱۳۶۵ در حاج‌عمران عراق به شهادت رسید. پیکر وی مدت‌ها در منطقه برجا ماند و هنوز  پیکر مطهر و پاکش به میهن اسلامی و زادگاهش عودت نیافته است.

بسم رب شهدا صدیقین
فرازی چند از زندگی نامه شهید جاوید الاثر شهید فرهاد شاه احمدی:

شهید فرهاد شاه احمدی در تاریخ ۱۰ شهریور ۱۳۴۳در شهر خرم آباد دیده به جهان گشود و دوران خردسالی تا جوانی خود را در محله ی سوم اسفند (میدان تختی کنونی)گذراند. ایشان تحصیلات خود را تا مقطع راهنمایی (دوم راهنمایی) بیشتر ادامه نداد، و با توجه به علاقه وی به نقاشی ساختمان این حرفه را به طور جدی ادامه داد و به نقاشی ساختمان مشغول شد. ایشان دارای پنج خواهر و چهار برادر بودند.

شهید نقش پررنگی در دوران مجاهدت های مردمی در برابر رژیم وابسته پهلوی داشت و عاشق دلباخته ی رهبر انقلاب بود. با حمله رژیم بعثی عراق به ایران جوانان غیور ایران زمین در جای خود بند نشدند و با رشادت و غیرت خود در تاریخ عرصه آفرینی کردند. شهید فرهاد شاه احمدی همراه با دوتن از برادران رزمنده ی خود سرهنگ خدارحم و رضا شاه احمدی از خاک وطن دفاع کردند. در جنگ برادر ایشان سرهنگ خدارحم شاه احمدی به درجه جانبازی نائل شدند .
چندی دیر نپایید که رژیم بعث حمله خود را در مرزها گسترش داد و این بار خاک مناطق کردستان را مورد تجاوز و حمله قرار داد، شهید فرهاد شاه احمدی باز هم پا به عرصه نبرد نهاد؛ در سال ۱۳۶۵ همراه دوستان خود به عنوان بسیجی به مناطق کردستان اعزام شد با با جان دل از مرز های کردنشین دفاع کرد. سرانجام وی در تاریخ ۱۳۶۵/۶/۹با دو تن از هم رزمان خود در منطقه عملیاتی حاجی عمران (تپه سرخه) در عملیات کربلای دو با عنوان گشت شناسایی به درجه ی والای شهادت رسید و پیکر این شهید بعد از سالها هنوز هم به شهر خود باز نگشته است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan