یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید مهدی رضایی مجد ، کاپیتان تیم ملی فوتبال جوانان ایران +فیلم

  • ۰۰:۳۱

شهید مهدی رضایی مجد - تهران


شهید مهدی رضائی مجد
نـام پـدر :حسین
تـاریخ تـولـد :۱۳۴۳/۰۱/۰۱
مـحل تـولـد :تهران
سـن :۲۲ سـال
دیـن و مـذهب :اسلام شیعه
تـاریخ شـهادت : ۱۳۶۵/۱۲/۱۰
مـحل شـهادت : شلمچه
عـملیـات : کربلای۵
نـحوه شـهادت : اصابت ترکش خمپاره دشمن

شهید «مهدی رضایی‌مجد» را می‌توان یکی از خاص‌ترین چهره‌های تاریخ فوتبال ایران به حساب آورد. کاپیتان تیم ملی فوتبال جوانان ایران که خیلی زود توانست پیراهن پرسپولیس را به تن کند و می‌توانست مانند هم‌دوره‌ای‌هایش مثل امیر قلعه‌نویی، محمد پنجعلی و مجید نامجو مطلق به یک چهره ماندگار در فوتبال کشورمان تبدیل شود، هدف والاتری را برگزید و برای دفاع از خاک میهن راهی جبهه‌های جنگ شد. او که روزگاری خود را با مارادونا مقایسه می‌کرد و سودای حضور در فوتبال اروپا را داشت، به مقام والای شهادت نائل آمد تا نامش نه فقط به عنوان یک فوتبالیست باکیفیت که به عنوان یک قهرمان ملی جاودانه شود.

شهید رضایی‌مجد که زمستان ۱۳۴۲ در محله پاچنار تهران به دنیا آمده بود در تیم‌های آذر، اکباتان و تهران‌جوان بازی کرد، سپس به تیم پرسپولیس پیوست و ۴ ماه در تمرینات پرسپولیس حضور داشت. با حضور در تیم پرسپولیس ‏می‌توانست به تیم ملی بزرگسالان هم دعوت شود اما شهید بزرگوار، دفاع از کشور را به پیراهن تیم ملی ترجیح داد و در نهایت در ۱۰ اسفند سال ۶۵ در عملیات تکمیلی کربلای ۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسید. امروز سی و پنجمین سالروز شهادت این فوتبالیست و ورزشکار محبوب کشورمان است.

شهید رضایی‌مجد در سال‌های ۶۱ و ۶۲ به همراه تیم ملی جوانان به ترتیب در رقابت‌های جام پادشاهی بنگلادش و مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در نپال شرکت داشت و موفق شد برای تیم ملی جوانان در مجموع ۱۵ گل به ثمر برساند.

کاپیتان شهیدی که پس از 29 سال طنین الله اکبرش در زمین های فوتبال به گوش می رسد

آیکن فیلم و کلیپ فیلم مصاحبه با مادر و دوستان شهید

عکس ها و خاطرات بیشتر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan