یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

وصیت نامه شهدا و زندگینامه آنان در کلام آیت الله العظمی نوری همدانی

  • ۰۱:۲۷

آیت الله العظمی نوری همدانی

بانوان در تربیت فرزندان مومن نقش تاثیر‌گذار و رسالت سنگینی دارند/ لزوم در دسترس بودن وصیت‌نامه شهدا

۲ دی ۱۳۹۶

«آیت الله نوری همدانی» در دیدار خانواده‌های شهدای مدافع حرم سپاه قدس گیلان، بیان داشتند: وصیت‌نامه شهدا و زندگی‌نامه آن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید در دسترس عموم مردم جامعه قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «آیت الله العظمی نوری همدانی» در دیدار خانواده‌های شهدای مدافع حرم سپاه قدس گیلان، بیان داشتند: وصیت‌نامه شهدا و زندگی‌نامه آن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید در دسترس عموم مردم جامعه قرار بگیرد.

معظم له با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در تمام جهان تنین انداز شده و برای تمام مظلومان جهان پیام آور امید است، اظهار کردند: انقلاب مردم ایران یک پدیده بسیار با عظمت است که در تمام جهان تحول به وجود آورد و کسانی که اطلاعات لازم را نداشته باشند نباید درباره این انقلاب صحبت کنند.

ایشان با بیان اینکه در نهج البلاغه از جهاد به عنوان بزرگترین خدمت به اسلام یاد شده است، بیان داشتند: وصیت‌نامه شهدا و زندگی‌نامه آن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید در دسترس عموم مردم جامعه قرار بگیرد زیرا انسانی که از تمامی ارزش‌های دنیا بگذرد و به دفاع از اسلام بپردازد دارای کمالات بالایی است و مردم می‌توانند با مطالعه وصیت‌نامه آن‌ها به درجه معنویت آن‌ها پی ببرند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با تاکید بر اینکه شهدا در وصیت‌نامه خود درس‌های بسیاری برای مردم به یادگار گذاشته‌اند، خاطرنشان نمودند: در دوران دفاع مقدس شب‌های عملیات، شب‌های خاصی بوده زیرا تمامی رزمندگان درحال عبادت و راز و نیاز با خداوند بودند که انعکاس این معنویت یک شرایط خاص و ویژه‌ای را رقم می‌زد.

مرجع عالیقدر با اشاره به اینکه برخی از شهدا از معرفی خود به دیگران ممانعت می‌کردند و می‌گفتند خداوند معرف ما در جهان آخرت است، تصریح کردند: تاریخ شهادت در کشور ایران یک تاریخ بسیار پر افتخار است و نباید به دست فراموشی بسپاریم بلکه باید جوانان را با این تاریخ آشنا کنیم و آن‌ها را ولایت مدار تربیت کنیم.

«آیت الله نوری همدانی» با بیان اینکه استان گیلان در زمان جنگ و تاریخ شهادت ایران تاثیر بسیاری داشته است، افزودند: در زمان بنی امیه پسران یک ماهی‌گیر رشتی با عنوان آل بویه به مقابله با بنی امیه پرداختند و توانستند ولایت مداری را در بغداد و کشور عراق زنده کنند.

معظم له از نقش موثر حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا یاد کرده و بیان داشتند: دشمنان هیچ زمانی از شرارت خود کوتاه نخواهند آمد و مسلمانان نیز هیچ زمانی از دفاع از دین خود دست نخواهند کشید و امروزه بانوان در تربیت فرزندان ولایت محور و مومن نقش بسیار تاثیر گذار و رسالت سنگینی دارند.

ایشان در ادامه بیان داشتند: کشورهایی مانند عربستان تمام قدرت خود را متمرکز کرده‌اند تا سرپا بمانند زیرا مردم طرفدار حاکمیت آنها نبوده و پایه و اساس حکومت شان سست شده است و درحال نابودی هستند.  

مرجع عالیقدر با بیان اینکه کتاب صحیفه نور و وصیت نامه امام خمینی(ره) از نکات بسیار مفیدی برخوردار است، یادآور شدند: ظلم دشمنان و مقابله مسلمانان با آن‌ها از گذشته بوده و تا زمان ظهور امام زمان(عج) ادامه دارد و همین ظلم‌ها می‌تواند زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan