یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

دیپلمات ایرانی شهید غضنفر رکن آبادی - از شهدای حادثه منا

  • ۰۱:۲۰

شهید غضنفر رکن آبادی - دیپلمات شهید در حادثه منا سال ۹۴

شهید غضنفر رکن آبادی دیپلمات ایرانی

متولد : ۱۳۴۵/۰۳/۱۸ تهران 

شهادت در حادثه منا در مکه

تاریخ شهادت : ۱۳۹۴/۰۷/۰۲

حادثه تلخ منا و شهید شدن تعداد زیادی از مسلمانان جهان و به ویژه هم‌میهنان عزیزمان که بی‌شک سیاست‌های خصمانه آل سعود در آن تاثیرفراوانی داشت، هیچ گاه ازذهن وخاطرات مردم ایران فراموش نخواهد شد. دراین چند سال که ازفاجعه منا می‌گذرد با فرارسیدن مناسک حج، افرادی که در آن حادثه حضور داشتند وخانواده‌های شهدای این فاجعه دچار اضطراب و دل تنگی خاصی می شوند و چشم به راه اقدام مسئولان برای پیگیری خسارات وارد شده می‌مانند. یکی از افرادی که دراین فاجعه به شهادت رسید و درباره نحوه شهادتش شک وشبهه فراوان وجوددارد، غضنفر رکن آبادی، سفیر پیشین ایران در لبنان است. همگان براین باورند که رژیم آل سعود ازحضور شهید رکن‌آبادی درمناسک حج استفاده کرد، او را ربوده و بعد به شهادت رساند. برای روشن شدن ماجرا و شناخت ابعاد روحی وفکری شهید به سراغ مرتضی‌رکن‌آبادی، برادر سفیر پیشین ایران در لبنان رفتیم که به گفته خودش بسیار همراه و همدل بودند. برادر رکن آبادی معتقد است این شهید به دلیل کارایی وعملکرد مناسب در جبهه‌های محورمقاومت خارچشمی برای دشمنان و عنصر نامطلوبی برای آل سعود به شمار می‌رفت که همواره آن‌ها دنبال ترور او درهمه جای دنیا بودند ودر جایی که کسی فکرش را نمی‌کرد او را به شهادت رساندند. وی نکات مختلفی را بیان کرده است که در ادامه مشروح گفت‌وگوی مرتضی‌رکن‌آبادی با «قانون» را می‌خوانید:

شخصیت شهید رکن آبادی چگونه بود که همواره دشمنان دنبال ترور او در همه جای دنیابودند؟

رکن آبادی یکی ازچهره های شناخته شده در محورمقاومت لبنان بود .سفیر ایران در لبنان، کاردار ایران در سوریه وحافظ منافع ایران دردفتر مصر بود.البته عملکرد شهید رکن آبادی در محور مقاومت به‌ویژه درحزب ا... لبنان بسیار مهم‌تر بود. برادرم یکی ازچهره ها و متفکرانی بود که نقش‌های داعش واستعمارگران را با یک فکروحرکت ساده در منطقه خنثی می‌کرد؛ واضح است که درآسمان‌ها دنبال او بگردند، وقتی روی زمین و درخاک سعودی باشد به سادگی ازکنارآن نمی گذرند. می دانم از لحظه ثبت نام ایشان به حج لحظه به لحظه او را دنبال کردند، حتی تیم‌های عملیاتی مشترک برای تعقیب وزیر نظر گرفتن او تشکیل داده بودند. شهید رکن‌آبادی بارها درسوریه ولبنان مورد سوءقصد وترور قرار گرفته بود که فقط حمله به سفارت ایران رسانه ای شد . لطف خدا واینکه او فردی بسیارباهوشی بود باعث شده زنده بماند نقشه های تروریست‌ها ناکام نماند.

گویا اعضای بدن شهید رکن آبادی را برداشته بودند؛ دراین زمینه توضیحی می دهید؟

جهان نیوز 

https://www.jahannews.com/news/637415

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan