یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

قسمتی از زندگی نامه و وصیت نامه شهید حجت سلیمانی

  • ۰۲:۴۷

شهید حجت سلیمانی

اینجا کلاس درس من است و می بایست که با مزدوران بعثی عراق نبرد کرده و انتقام خون سردار رشید اسلام را از متجاوزین بعثی عراق بگیریم.

زندگی نامه شهید حجت سلیمانی

شهید حجت سلیمانی در سال 1343 در خانواده ای مذهبی و ضغیف در روستای جلگه خلج واقع در 25 کیلومتری پلدختر متولد شد و دوران آغازین مدرسه را در روستا محل زندگی خود شروع کرد و دوران راهنمایی و متوسطه را در دبیرستان های پلدختر سپری نمود و در سال 1363 دوران دفاع مقدس موفق به اخذ دیپلم شد و در همان سال با شرکت در آزمون سراسری آموزشگاه افسری و دوره کاردانی تربیت معلم قبول شد و با علاقه ی که به تعلیم و تربین به قشر محبوب دانش آموزی داش عازم تربیت معلم شد و در شهرستان بروجرد ادامه تحصیل داد و موفق به اخذ دیپلم شد و به مدرسه عشق و ایمان مسئولیت تدریس مدرسه روستای چم گز را عهده دار گردید و مشغول به تدریس شد . شهید والامقام از نظر اخلاق و سرشت نیک زبانزد عام و خاص بود و فردی متدین و معتقد به رعایت احکام شرعی و دینی بود و اهمیت فراوانی در اجرای احکام دینی و فریضه واجب (نماز) برای خود و دانش آموزان قائل و در انجام مراسمات فعالیت چشمگیر داشت .
شهید جبهه را در مدرسه خود می دانست و به جبهه حق علیه باطل شتافت و سرانجام تلاش و جدیت در تاریخ 1365/10/27 در منطقه عملیاتی شلمچه کربلای 5 به شهادت رسید .


زندگینامه شهید حجت اله سلیمانی


شهید حجت اله سلیمانی در سال 1343 در روستای جلگه خلج لرستان متولد و دوران ابتدایی خود را در این روستا سپری نمود.شهید حجت اله جهت ادامه تحصیل خود عازم پلدختر شد و در آنجا دوران راهنمایی و دبیرستان را به اتمام رساند و در سال 1363 موفق به اخذ دیپلم اقتصاد گردید.بعد از دیپلم در آموزشگاه افسری و دانشسرای تربیت معلم قبول میگردد که به علت علاقه خاصی که به شغل معلمی دارد وارد دانشسرای تربیت معلم بروجرد میشود و در سال 1365 به اخذ فوق دیپلم نائل می آید.
شهید حجت اله سلیمانی بعلت داشتن ایمان و علاقه خاصی که به قرآن و مکتب توحید و امام و جمهوری اسلامی داشت در مدت سالهای تحصیلی چندین مرتبه به جبهه های حق علیه باطل داوطلبانه اعزام می شود که در عملیات والفجر 9 در غرب کشور شرکت فعال و چشمگیری داشته و در این عملیات بزرگ از ناحیه سر و پا در چند قسمت مجروح می شود که در بیمارستانهای سینا و نور افشار تهران بمدت 15 روز بستری و پس از بهبودی نسبی به روستای زادگاهش مراجعه می نماید.
شهید حجت اله در مهرماه سال 1365 به استخدام وزارت آموزش و پرورش بخش پلدختر در می آید که ایشان یکی از معلمین شایسته و فداکار و زحمتکش منطقه به حساب می آمد،شهید با اعلام سپاه بزرگ محمد (ص)در مورخه 65/9/10 با این سپاه بزرگ اسلام همراه و رهسپار جبهه های حق علیه باطل می شود.
آری شهید حجت اله سلیمانی این بار شغل معلمی را در میان رزمندگان اسلام و در داخل سنگرها و شهر عارفان احساس می کند و با خود می گوید که اینجا کلاس درس من است و می بایست با مزدوران بعثی نبرد کرده و بگویم درس ایثار و اسلام دوستی در میان سنگرهای رزمندگان اسلام است و آخر هم به راهی که خود انتخاب نموده بود رسید.
آری این شهید در عملیات بزرگ و ظفرمندانه کربلای 5 در منطقه شلمچه شرکت می کند و ضمن بدست آوردن پیروزیهای بی نظیر به درجه رفیع شهادت نائل میگردد، شهادت این عزیز مصادف با وفات حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بود.
روحش شاد و یادش برای همیشه گرامی باد
راهش پر رهرو باد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan