یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

یادی از شهید علی عباس چاچ ، شهدای خرم آباد

  • ۰۰:۴۱

شهید علی عباس چاچ ، شهدای خرم آباد

 شهید علی عباس چاچ در دوازدهم بهمن ۱۳۳۹، در روستای کره (ده پیر) از توابع شهرستان خرم‌آباد به دنیا آمد، پدرش علی‌پناه، کشاورز بود و مادرش خاور نام داشت تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد.

شهید علی عباس چاچ به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. پانزدهم فروردین ۱۳۶۵، با سمت معاون گروهان در سلیمانیه عراق به شهادت رسید. پیکر او مدت‌ها در منطقه برجا ماند وی را پس از تفحص سی‌ام تیر ۱۳۷۴، در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپردند.گ

یادی از شهید علی عباس چاچ

سمت چپ شهید علی عباس چاچ در کنار شهید جمشید سلیمانی

دوران ابتدایی را در مدرسه روستای با موفقیت گذراند و به عنوان نفر اول در مدرسه معرفی شد.
او در کنار درس یار و کمک کار خانواده نیز بوده و در کودکی پرکار و فعال بود و برای محرومین و روستاییان دلسوز و پای صحبت آن ها می نشست و گوش می داد و از بی عدالتی هایی که در زمان طاغوت دیده می شد به شدت رنج می برد و همه چیز را درک می کرد. دوران راهنمایی را در خرم آباد به سر برد و سوم راهنمایی را همراه با کار به پایان رسانید.
با وجود هوش سرشاری که داشت به علت فقر مادی نتوانست به تحصیل ادامه دهد و در جریان انقلاب کاملا ً شرکت داشت تا اینکه انقلاب پیروز شد .
او در اولین روزهای پیروزی از پیشتازان عضویت در سپاه بود و در آن زمان تمام وقت خود را در خدمت به انقلاب صرف می کرد.
وی در همه گرفتاری های انقلاب در کردستان، خوزستان جنگ با گروهک ها و در جنگ تحمیلی با تمام قدرت و همیشه شرکت داشت و در اکثر عملیات شرکت کرد و چهار بار مجروح شد ولی هیچ وقت احساس خستگی یا کسالت و یا اینکه بگوید مجروح شده بازگو نمی کرد و آمادگی خود را چندین برابر می کرد.
خلاصه در طول انقلاب تا موقع شهادت همیشه در خدمت انقلاب و خط امام بود و به خط امام عشق می ورزید و علاقه شدیدی به امام و روحانیون داشت و هیچ موقع از علاقه اش به امام و انقلاب ذره ای کم نمی شد .
سرانجام در مراحل پایانی عملیات والفجر9 در 15 فروردین 1365 در منطقه عملیاتی سلیمانیه در مقابل تک دشمن بعثی مردانه ایستاد و مقاومت کرد و پس از نبردی سخت و نابرابر به درجه رفیع شهادت رسید و به هدفش که شهادت در راه حق بود رسید.
پیکر پاکش تا مدتها به دست خانواده نرسید. یادگاری وی در این دنیا دو فرزند می باشد.

وصیت نامه شهید 

در بخشی از وصیت‌نامه شهید علی عباس چاچ آمده است: پروردگارا، ای خدای بزرگ وای خدای همه جهان و همه موجودات روی زمین، تو ما را به جهاد در راه خودت که راه حق و حقیقت است دعوت کرده‌ای و ما دعوت تو را لبیک گفته و در راه تو قدم برداشته‌ایم.

خدایا ما را در این راه موفق بدار و ما را به راهی که صلاح و خیر خودت در آن باشد راهنمایی کن.

ای خدای رحمان و رحیم به‌حق همه پیامبران و امامان و به‌حق خون شهدا و اشک چشم مادران و تو را به‌حق بندگان صالح و مقربان درگاهت این بنده ناچیزت را ببخش و بیامرز!

ای خدای بزرگ از کردارهای زشتم به تو پناه می‌برم، بیا و از گناهان همه ما درگذر!

سلام و درود به پیشگاه مقدس رهبر عالی‌قدر، این حسین زمان امام خمینی و سلام بر کسانی که مخلصانه در راه خدا قدم برمی‌دارند.

این بنده‌ ضعیف علی عباس چاچ که خدا مرا کمک کرده و این سعادت را نصیب بنده کرده که در بین برادران رزمنده باشم، خیلی خدا را شکر می‌کنم که در همچنین زمانی قرارگرفته‌ام و چنین فرصتی را پیداکرده‌ایم که در بین برادران رزمنده باشم تا شاید لطف خداوند شامل حال اینجانب شود به تمام برادران و خواهران مسلمان توصیه می‌کنم این جنگ یک امتحان است تا کفر و اسلام از هم جدا شود و منافق و مؤمن مشخص گردد و این کار شغل همه پیامبران و امامان ما بود و از خلقت آدم تابه‌حال دین خدا دشمنانی داشته و همه هلاک شده‌اند و آثاری از آن‌ها نیست ولی دین اسلام و قرآن کریم همین هست و خواهد بود و ما باید به فکر عمل خویش باشیم تا خود را از گمراهی و هلاکت نجات دهیم.

و این دنیای مادی نیست بلکه کوله‌بار ما، عملمان است. از همه برادران و خواهران حلالیت می‌طلبم و مخصوصاً از پدر و مادر و از همسرم می‌خواهم که هرچه زحمت‌کشیده و هرچه آزار از بنده دیده مرا حلال کنند از همه خانواده‌ام می‌خواهم که پیرو قرآن و اسلام و امام باشند و از همه شما طلب مغفرت می‌کنم.

ایسنا و نوید شاهد

شادی روح این شهید عزیز صلوات 🌹

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan