یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

با شهدای شب یلدا

  • ۱۴:۴۸

با شهدای شب یلدا

وصیت جالب شهید گلستانی که وصف این روزهای جامعه است

شهید رایجی از شهدای 30 آذر گلستان در هشت سال دفاع مقدس وصیت داشتند که وصف این روزهای جامعه است و این شهید بزرگوار در وصیت خود تاکید کردند که هرگز دشمنان بین شما تفرقه نیاندازند و شما را از روحانیت متعهد جدا نکنند. که اگر چنین کردند روز بدبختی مسلمانان و روز جشن ابر قدرتهاست.

به گزارش گلستان ما؛ هوای سرد و خزان برگ ها و درختان بیانگر آن است که رفته رفته به زمستان نزدیک می‌شویم و در آستانه شب ماندگار یلدا قرار داریم.

یلدا بیانگر روزهای شیرین  و ماندگار برای همه خانواده ها است ولی باید بدانیم که امنیت این شب ها را مدیون شهدایی هستیم که در شب یلدا در سنگرهای نبرد علیه دشمن با سرخی خون خود اجازه ندادن شادی مردم زرد و بی روح شود.

می خواهیم سری به برج فلکی انقلاب اسلامی بزنیم و یادی از شهدایی نگارستان ایران کنیم که در آخرین روز پاییز با شهادت خود آلبوم ماندگاری را رقم زدند با هم این آلبوم را ورق می زنیم.

شهید عبدالخالق کر از شهدای اهل سنت استان گلستان که در روستای دوجی اودک آق قلا به  دنیا آمده و در سال 66 و در لباس سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران در سومار هنگام درگیری با نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر و پا به مقام رفیع شهادت نائل آمد و این شهید بزرگوار در گلزار اهل سنت روستای حسن طیب به خاک سپرده شده است.

شهید عبدالکریم کر از دیگر شهدای اهل سنتی است که در  هفدهم فروردین 1346، در شهرستان بندرترکمن به دنیا آمد این شهید بزرگوار به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت و در سی ام آذر 1365، با سمت تک تیرانداز در آبادان بر اثر اصابت ترکش به پهلو،شهید شد و این شهید بزرگوار در  روستای قره سنگر چیاقلی آرامیده است.

شهید یداله غلامی که در دوزادهم آذر1342، در شهرستان گرگان به دنیا آمد و به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و این شهید بزرگوار نیز در سی ام آذر1362، با سمت تک تیرانداز در بانه هنگام درگیری با نیروهای حزب دمکرات و کومله بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید،  مزار این شهید بزرگوار نیز  در گلزار شهدای گرگان قرار دارد.

شهید علی رایجی از دیگر شهدای این روز به شمار می رود که  در روستای لمسک از توابع شهرستان گرگان به دنیا آمد و از سوی بسیج به جبهه های جنگ اعزام شد و در  سی ام آذر 1365، با سمت امدادگر در هفت تپه بر اثر اصابت ترکش راکت به شهادت رسید  مزار این شهید بزرگوار نیز  در گلزار شهدای امامزاده عبدالله(ع) در کنار برادر شهیدش است.

این شهید بزرگوار در وصیت خود اینگونه تاکید کردند که «وصیتم به تمامی برادران پایگاه روستای لمسک اینست. برادران پایگاه و دیگر برادران استغفار و دعا را از یاد نبرید که بهترین درمانها برای تسکین دردهاست و همیشه بیاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید و هرگز دشمنان بین شما تفرقه نیاندازند  و شما را از روحانیت متعهد جدا نکنند. که اگر چنین کردند  روز بدبختی مسلمانان و روز جشن ابر قدرتهاست.

حضورتان را در جبهه های حق بر علیه باطل ثابت نگه دارید. و در عظمت امام بیشتر دقیق شوید و سعی کنید عظمت او را بیابید و خود را تسلیم او سازید و صداقت و اخلاص خود را همچنان حفظ کنید.

اگر فیض شهادت نصیبم گشت آنانکه پیرو خط شرخ امام خمینی نیستند و به ولایت او اعتقاد ندارند. بر من نگیرید و بر تشییع پیکرم حاضر نشوند.

اما باشد که دعا شهداء آنان را نیز متحول سازد. و به رحمت الهی نزدیکشان کند. سلام مرا به رهبر عزیزم برسانید و بگوئید تا آخرین قطره خونم سنگر اسلام را ترک نخواهم کرد. با خداوند پیمان می بندم که

در تمام عاشوراها و در تمام کربلاها با حسین(ع) همراه باشم. و سنگر او را خالی نکنم. تا هنگامی که همه احکام اسلام در زیر پرچم اسلامی امام زمان(عج) به اجرا درآید.»

خوب است که در شب یلدا با حضور بر مزار پاک شهدا با آرمان‌های شهیدان که امنیت و اقتدار ایران را رقم زدند تجدید بیعت کنیم و نشان دهیم دشمنان نمی توانند ما را از مسیر انقلاب اسلامی دور کنند.

شادی روح شهیدان صلوات

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan