یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

وصیت‌نامه شهید محمد شاهرخی ، شهدای محلات

  • ۱۱:۵۵

شهید-محمد-شاهرخی-شهدای-محلات

شهید محمد شاهرخی

نام پدر: مهدی
 
تاریخ تولد: 20-5-1344 شمسی
محل تولد: مرکزی - محلات - محلات
تاریخ شهادت : 8-3-1366 شمسی
محل شهادت : شلمچه
دلیل شهادت : اصابت ترکش دشمن بعثی
مزار: گلزار شهدای محلات - استان مرکزی

شهید محمد شاهرخی در تاریخ ۲۰ مرداد ۱۳۴۴ در شهر محلات به دنیا آمد و بعد از پایان تحصیلات متوسطه در رشتهٔ مهندسی شیمی دانشگاه شریف پذیرفته شد. همزمان با تحصیل خود در جبهه های حق علیه باطل نیز حضور داشت و در ۸ خرداد ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۸ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

صفحه شهید در نوید شاهد

◼ متن وصیت‌نامه

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ‌ کَمَا هُوَ أَهْلُهُ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی هَدَانَا لِهَٰذَا وَمَا کُنَّا لِنَهْتَدِیَ لَوْلَا أَنْ هَدَانَا اللَّهُ

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ خَاتَمِ النَّبِیِّینَ وَ تَمَامِ عِدَّةِ الْمُرْسَلِینَ وَ عَلَى آلِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ وَ أَصْحَابِهِ الْمُنْتَجَبِینَ وَ الصِّدِّیقینَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحینَ.

أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ، وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ.

حمد برای خدایی [است] که جز او خدایی نیست و حمد برای خدایی است که بر مؤمنین منت نهاد و رسولان و پیامبران خود را برای هدایت انسان‌ها به راه بندگی‌اش فرستاد و حمد برای خدایی است که راه‌های هدایت خود را به وسیلهٔ اوصیاء پیامبر خاتم صلوات الله علیه و آله بر ما آسان نمود و ما را از منتظران خاتم این اوصیاء، حضرت مهدی علیه السلام قرار داد و حمد برای خدایی است که برای ما رهبر و عالمی ربانی مقرر فرمود تا ما را با راه ائمهٔ هدی و قرآن و پیامبران که همان بندگی خداوند یگانه است آشنا سازد.

«رَبَّنَا إِنَّنَا سَمِعْنَا مُنَادِیًا یُنَادِی لِلْإِیمَانِ أَنْ آمِنُوا بِرَبِّکُمْ فَآمَنَّا

رَبَّنَا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَ کَفِّرْ عَنَّا سَیِّئَاتِنَا وَتَوَفَّنَا مَعَ الْأَبْرَارِ

رَبَّنَا وَ آتِنَا مَا وَعَدْتَنَا عَلَىٰ رُسُلِکَ وَ لَا تُخْزِنَا یَوْمَ الْقِیَامَةِ إِنَّکَ لَا تُخْلِفُ الْمِیعَادَ»

آنگاه که همه به سوی خالق یکتا بازگردند و روز قیامت و جزا، برای حساب برانگیخته خواهیم شد. تمام انسان ها محتاج بندگی و اطاعت از رب و مالک خود هستند و بر دوش انسان‌ها مسئولیت پیروی از راه هدایت به بندگی خداوند متعال نهاده شده و از او بازخواست خواهد شد.

پس اتصال به ریسمان های هدایت و پیروی از خطوط متصل به بندگی خداوند متعال بزرگترین ضرورت برای انسان است و خداوند متعال و رحمان و رحیم در زمان ما بر ما منت نهاده و با قیام حضرت آیت الله العظمی امام خمینی این منتظر واقعی و شیعهٔ با حقیقت امام زمان علیه السلام، راه بندگی و هدایت خود را بر ما آسان نموده است. پس ما بعنوان «بندهٔ خدا» که احتیاج به هدایت و بندگی خداوند متعال داریم به این ریسمان هدایت چنگ بزنیم و فرمان ایشان را که ترجمه و تفسیر آیات قرآن و سخنان ائمهٔ معصومین و حضرت محمد صلوات الله علیه و علیهم هست به جان بخریم و از این انقلاب اسلامی پاسداری کنیم.

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ

قال رسول الله (ص): إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی

در انتها از دوستان و آشنایان و کسانی که به نحوی در آموزش حقیر مؤثر بوده‌اند حلالیت می‌طلبم. به امام جمعه عزیز شهر محلات، حاج آقا سید طه مقدسی سلام می‌کنم و ان‌شاء‌الله قدر ایشان را بدانید که هر سخنرانی ایشان باارزش‌تر از وصیت شهداست. از ایشان حلالیت می‌طلبم و برای آمرزش روح حقیر دعا کنند و در صورت امکان ایشان بر جنازه حقیر نماز بگزارند و در قطعه شهدا مرا دفن کنید.

پدر و مادر عزیزم!‌ آنگاه که در راه خدا کشته شده‌ام این مرگ و شهادت مبارک است و ان‌شاء‌الله که به شما مبارک باشد و برای شما از درگاه خداوند متعال سعادت و صبر مسئلت دارم. حقیر را حلال کنید و برای آمرزش روح من از خداوند متعال مغفرت بطلبید و بر جنازه من نماز بگزارید و دعا کنید.

از خواهران و برادران حلالیت می‌طلبم و برای مغفرت برادرتان دعا کنید.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.

مرگ بر ظالمین.

وَ اَلسَّلامُ عَلی عِبادِ اللَّهِ الصّالِحینَ وَ الْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ.

به نقل از : ویرگول

https://shohada.org/assets/styles/3_4/public/media-images/953183670.jpg?itok=qKO-9O2q

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan