یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

پاسدار شهید صیدعلی کاکولوند ، شهدای الشتر

  • ۱۱:۵۷

شهید-صید-علی-کاکولوند-الشتر

شهید صیدعلی کاکولوند

فرزند : احمدعلی

ولادت: ۱۳۴۳۳/۰۳

محل ولادت : الشتر

تاریخ شهادت : ۱۳۶۵/۰۵/۲۸

محل شهادت : شهرستان بوکان

مزار شهید : گلزار شهدای شهرستان الشتر ، استان لرستان

سوم خرداد ۱۳۴۳، در روستای محمدتیپ از توابع شهرستان الشتر به دنیا آمد. پدرش احمدعلی، کشاورز بود. وی چهره متین و دوست داشتنی داشت  و با  آوردن روزی پاک و طیبی برای اهل خانواده چنان تأثیر شگرفی در تربیت خانواده گذاشته بود که  توفیق یافت بعنوان پدر شهید جایگاه خود را درعالم ملکوت باز نماید و اطرافیان همیشه به او افتخار نمایند. مادرش گل زینب (فوت۱۳۶۵) خانه دار بود و نسبت به تربیت فرزندان خود چنان همّت می گماشت که از دامان پاک ایشان دلاوری چون شهید صید علی  پا به عرصه وجود گذاشت.

گر چه از نظر تحصیلات کلاسیک مدارج عالیه نداشت و تا پایان دوران راهنمایی بیشتر ادامه نداد ، اما  تکلیف الهی وی را برآن داشت به فرمان امام خمینی قدس سره الشریف به عنوان پاسدار مخلص در کنار همسنگران مجاهد الهی در سپاه اسلام قرار گیرد و از نظر معارف علوم اسلامی به عالی ترین مرتبه درجه معرفت الهی برسد ، به طوری که ره صد ساله را یک شبه طی ، و در عالم ملکوت سیر بنماید. زندگی عارفانه این شهید عظمی در بیست و هشتم مرداد ۱۳۶۵، در بوکان توسط گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله پایان یافته و به خیل همسنگران شهیدش پیوست و تا ابد برای همیشه جاودانه گردید. مزار وی در گلزار شهدای شهرستان الشتر واقع است.

سایت یاد امام و شهدا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan