یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید محمد ابوالمعصومی ، شهدای شلمچه - تفرش

  • ۱۸:۰۸

شهید محمد ابوالمعصومی - تفرش

شهید محمد ابوالمعصومی - تفرش

شهید محمد ابوالمعصومی

نام پدر: عیسی

تاریخ تولد: 1341/06/15

تاریخ شهادت: 1363/11/01

منطقه عملیاتی شهادت: شلمچه

مزار: گلزار شهدای جلایر -  فراهان - استان مرکزی

بانک جامع اطلاعات شهدا

تشنگی، آفتاب سوزان واستواری و صلابت کوه، از او نوجوانی محکم، با اراده و پولادین ساخت و گردش در باغهای زیبا و سر سبز و گوش سپردن به نغمه ی پرندگان، روح لطیفش را صیقل داد و بدین ترتیب خشم و نفرت و مهر و رافت را در اعماق دل و منتهای قلبش جای داد؛ و چه زیبا پس از حضور در عرصه های نبرد حق علیه باطل، خشم خویش را ارزانی متجاوزین و مهرخود را نیز نثار هم سنگرانش نمود.

در دبیرستان پانزده خرداد روستای کندج دیپلم گرفت و بلافاصله به عنوان سرباز وظیفه، راهی میدانهای نبرد شد و پس از  ۲۰ ماه حضور مستمر و بی وقفه در تاریخ ۱۳۶۳/۱۱/۰۱ در منطقه ی شلمچه به جمع شهیدان همیشه شاهد پیوست .

پیکر شهید خاک روستایش را معطر و روشن ساخت. شهد شیرین شهادت، گوارای وجودش باد

عاشقان رفتند و چشم اشکباری ماند و من

از غم بی حاصلی ها ، کوله باری ماند و من

یک بیابان تشنه لب رویید از شرم شهید

شرح داغ آفتاب بی مزاری ماند و من

شهید محمد ابوالمعصومی، فرزند عیسی در پانزدهم شهریور ماه سال 1341، در روستای جلایر از توابع شهرستان علم و ادب و فرهنگ تفرش و در خانواده‌ای روستایی و کشاورز زاده دیده به جهان هستی گشود تا او را خوب نگاه کنند و به عشق پیغمبر اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) نامش را محمد بگذارند و او را در مسیر تربیت پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) قرار دهند تا دست از دین نکشد و تا پای جان شیرینش در دفاع از اسلام و پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) کوشا باشد.

محیط پاک و بی‌آلایش روستا و پدری زحمت‌کش و سخت‌کوش و مادری پاک دامن، خوش مشرب و عاشق اهل بیت(علیهم السلام)، همه و همه شرایطی را فراهم نمود تا ذره ذره وجود محمد با صداقت، پاکی، عشق، و ایمان عجین شود.

در ایامی که از تحصیلات فارغ می‌شد، همراه پدر به کوه و مزرعه می‌رفت تا در کسب روزی، همسفر او باشد. تشنگی، آفتاب سوزان و استواری و صلابت کوه، از او نوجوانی محکم، با اراده و پولادین ساخت و پس از حضور در عرصه‌های نبرد حق علیه باطل، خشم خویش را ارزانی متجاوزین و مهرخود را نیز نثار هم‌سنگرانش نمود.

در دبیرستان پانزده خرداد روستای کندج، دیپلم گرفت و بلافاصله به ‌عنوان سرباز ژاندارمری، راهی میدان‌های نبرد شد و پس از 20 ماه حضور مستمر و بی‌وقفه، در تاریخ 01/ 11/ 1363 در پاسگاه زید به جمع شهیدان همیشه شاهد پیوست.

پیکر شهید خاک روستایش را معطر و روشن ساخت.

جملاتی از وصیت نامه ی شهید :

به نام خداوند قادر متعال، پاسدار خون شهیدان.

 سلام برحجت حق امام زمان (عج) و امام امت که چون مسیح، مردگان را زنده کرد.

پدر و مادر گرامی و عزیزم! سلام، ای عزیزان من! شما ها مسئولیت خود را در مورد بنده به جا آوردید و تحمل مشقت، بسیار کردید؛ خدا انشاالله از شما راضی شود.

پیام من این بود مبادا شکایت کنید. مبادا جمله ای بر زبان بیاورید که از قدر و قیمت شما، بکاهد و حال، شما ای زحمت کشان من! مبادا بعد از من ناراحت باشید. مبادا کلمه ای بر زبان جاری سازید که نشانه ی ناراحتی شما باشد.

پدر و مادرم و برادران و خواهران عزیزم! چون کوه در مقابل سیلها و طوفانها پایدار باشید؛ نکند پیش دشمن با نگرانی خود، روح مرا عذاب دهید.

پس کسی که آخر راه را ببیند و در آن راه گام نهد، هیچ جای نگرانی نیست، انسان در جایی باید نگران باشد که به آرزوی خود نرسد.

با آرزوی نابودی کفر جهانی و عمال آن در تمام جهان و به امید پیروزی لشکریان حق و ظهور هر چه زودتر حضرت صاحب الزمان (عج) و طول عمر امام امت و به امید اینکه همه ادامه دهنده ی راه شهدا باشیم، برای مدت کوتاهی باشما خداحافظی می کنم. 

منبع: وبلاگ شهدای تفرش 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan