یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

سفارش شهید فرقانی اله آبادی به مسئولین و دولت

  • ۱۴:۱۸

شهید محمدحسین فرقانی الله آبادی- یزد

شهید فرقانی اله آبادی  همزمان با شهادت امام حسن علیه السلام و رحلت پیامبراسلام در وصیت نامه‌اش می نویسد:

عزیزانم  شهدای ما خون نداده‌اند که بعد از انقلاب همان عده‌ای که می‌شود گفت از تفاله‌های رژیم گذشته و یا احیاناً ضد انقلاب هستند در مسند کارها باشند و باز همان زورگویان و قدرت طلبی های خود را داشته باشند و در ادارات کم‌کاری و یا اشکال‌تراشی نمایند از دادستان ها و مقامات‌قضایی بخواهید تا نسبت به تصفیه این خائنین سریع تر عمل نمایند.

1364/08/21

( مصادف با شهادت امام حسن علیه السلام و رحلت پیامبراسلام (ص) )

به گزارش «نوید شاهد یزد»، شهید محمدحسین فرقانی ­الله­ آبادی  دوم فروردین 1347، در شهر زارچ از توابع شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش رجبعلی­، کشاورز بود و مادرش فاطمه نام داشت. طلبه علوم دینی و حوزوی در سطح 1 بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هفتم اردیبهشت 1365، با سمت تک‌ تیرانداز در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به شکم و کمر، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای باغ رضوان زادگاهش واقع است.
 شهید فرقانی :پیش از آنکه مرگ سیاه دامنگیرشان شود مرگ سرخ  را استقبال نمایید
 
بسمه‌تعالى
خدایا تو شاهد باش که من هدفى جز تو و مقصودى جز راهى که تو خودت توسط پیامبراکرم(ص) و امامان معصومت به من نشان‌ داده‌اى ندارم و امیدم به توست و غیر تو پناهگاهى ندارم هر چند بنده‌اى معصیت کارم و بار گناهانم بر دوشم سنگینى مى‌کند. تنها از درگاه لطف و کرمت نا امید هم نیستم و به فضل و کرمت چشم دوخته‌ام و امیدوارم که این هدیه‌اى که خودت بمن ارزانى داشته‌اى تقدیمت کنم و جوانان ما باید قدر این نعمت بزرگ را بدانند و پیش از آنکه مرگ سیاه دامنگیرشان شود مرگ سرخ  را استقبال نمایند و هرکس در این معامله نافع پشیمان گردید بداند که بطور حتم ضرر کرده است .
 
از آنجایى که بر هر فرد مکف لازم است هنگام فراغت از این دنیاى فانى وصیتى نماید لذا به چند توصیه از برادرى که هم اکنون درمیان شما نیست و روحش ناظر اعمال و کردارشماست توجه‌فرمائید و به آن عمل نمائید.
 
1 - تقواى خدا را  پیشه کنید از حرام خدا دورى نمائید و حلال او را شکرگزار باشید. نعمتهاى مادى و معنوى حق تعالى را بیاد آورید و قدر نعمات بى پایانش را  بدانید. خدا را درهمه حال ناظر اعمال خود بدانید و در پیشگاه او معصیت او را نکنید و بدانید که مسافرید و همیشه درحال حرکت هستید و روانه بسوى او هستید.
2 - فکر دنیا و ظواهرش را تا مى‌توانید از خود بیرون‌کنید و دنیا را فقط پلى براى رسیدن به سراى جاوید قراردهید لحظه‌اى هم به آخرت خود بیندیشید و ببینید که چه توشه‌اى و چه کوله بارى براى قبر و قیامت خود دارید روزى که تنها اعمال پسندیده بدردتان مى‌خورد.
3 - به پرورش روح بیشتر از جسم خاکى بى‌ارزش توجه نمایید قرآن را با تعمق بخوانید زیرا آنچه روح خسته انسان را نیرو مى‌بخشد آیات قرآن کریم است.
4 - از دعا و راز و نیاز با خالق و معبود خود فراموش نفرمائید زیرا دعا سیم رابط ما بین نیازمند و بى‌نیاز و ذکر خداست که قلبهاى معشوق و مضطرب انسان را آرامش مى‌بخشد.
5 - دست از یارى ابراهیم زمان این بت شکن تاریخ امید مستضعفان درربند جهان حضرت‌آیت‌ا...العظمى امام خمینى مدرظله‌رالعالى و روحانیت آگاه و هوشیار به رهبریت آن امام بزرگوار برندارید و قدر این نعمت بزرگ خداوند که در این برهه از زمان حضرت حق بما ارزانى داشته غنیمت شمارید و گوش بفرمان او باشید و دستورات پیامبرگونه‌اش را مو بمو به اجرا نمایید.
6 - یار و یاور انقلاب باشید و از دستاوردهاى آن تا سرحد جانبازى پاسدارى نمائید زیرا این انقلاب به بهاى ارزانى هم بدست ما نرسیده و تا بحال خون دهها هزار جوان وزن و مرد و کودک در پاى آن ریخته شده تا  امروز مى‌توانید با آزادى کامل فریاد حق خواهى خود را بگوش جهانیان برسانید . بهوش باشید و با هوشیارى کامل با راهنمائیهاى امام امت و مسئولین مملکت توطئه‌هاى شوم خائنین را خنثى نمائید و لحظه‌اى ازخطر دشمن مکار غافل نشوید.
7 - کار را فقط براى خدا بکنید و انتظار تشکر و تمجید از این و آن را هم نداشته باشید.
8 - برادران و خواهران عزیزم در راه گفتن حق از هیچ کس نترسید ما باید از بى‌تفاوتیها و بمن چه‌ها و از صحنه کنار رفتنها و مصلحت‌اندیشیهاى بى‌مورد بترسیم هرچند عده‌اى خوششان نیاید.
9 - عزیزانم : شهداى ما خون نداده‌اند که بعد از انقلاب همان عده‌اى که مى‌شود گفت ازتفاله‌هاى رژیم گذشته و یا احیانا ضد انقلاب هستند درمسند کارها نباشند و باز همان زورگویان و قدرت طلبیهاى خود را داشته باشند و درادارات کم کارى و یا اشکالتراشى نمایند از دادستانها و مقامات قضائى بخواهید تا نسبت به تصفیه این خائنین سریعتر عمل نمایند.

شهید فرقانی :پیش از آنکه مرگ سیاه دامنگیرشان شود مرگ سرخ  را استقبال نمایید

 اى پدر ارجمندم:
مرا حلال کن و با استقامت و صبر و شکیبایى از انقلاب اسلامى دفاع کن مبادا روحیه خود را از دست بدهى .
 
بهشت زیر پاى مادران است مادر من چگونه مى‌توانم جبران این همه زحمات تورا جز شهادت خود پاسخگو باشم . مادر ارزشت در نزد خدا خیلى است. دو باره تکرار مى‌کنم من خیلى زحمت به تو دادم
از گناهانم چشم‌پوشى کن
 
و شما اى برادرانم :
من کوچکتر از آنم که بخواهم به شما چیزى بگویم فقط از احکام اسلام پیروى کنید و از رهبرى امام امت پشتیبانى کنید . این شما بودید که بمن پند دادید و مرا در راه خیر راهنمایى کردید . از شما مى‌خواهم که مرا ببخشید و همیشه از قرآن و اسلام پیروى کنید.
 اى زنان زمان ، خواهرانم:

شما باید پیام‌آوران خون شهدا باشید تا این خونها در صفحه تاریخ نخشکد و داد مظلومیت ما را به گوش تمام جهان برسانید. زیاد به این دنیا متکى نباشید هرآن ممکن است انسان از این دنیا برود شهادت وسیله‌اى است براى رسیدن به هدف الله.اگر ریختن خون من براى اسلام و انقلاب اسلامى فایده دارد پس اى گلوله‌ها شما را به آغوش مى‌کشم. مبادا در دنیا به جز خداى متعال به چیزى دیگر دل ببندیم که دراین صورت شعار پرمعنى و مستجم لااله الاا... را نقض کرده‌ایم.

اکنون که قلم خود را به حرکت درمى‌آورم ساعت 14 است.اى پدرعزیز امیدوارم که بعد از شهادت من را براى این همه گستاخى ببخشید هیچ وقت براى ازدست دادن من غصه یا افسوس نخورید که شهادت حد نهائى تکامل یک انسان است.

محمدحسین فرقانى . 21/8/64

( مصادف با شهادت امام حسن علیه السلام و رحلت پیامبراسلام (ص) )

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan