یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید اردشیر کرمی - شهید امنیت - خرم آباد

  • ۱۳:۳۴

شهید اردشیر کرمی - خرم آباد

شهید اردشیر کرمی

فرزند: پیرداده

متولد 1353/12/22

محل تولد: دلفان

دین و مذهب : اسلام - شیعه

تاریخ شهادت : 1379/06/06

محل شهادت : خرم آباد

علت شهادت: درگیری با اشرار و اصابت گلوله بهلو

مزار : گلزار شهدای شهرستان خرم آباد

شهید مدافع وطن اردشیر کرمی در سال 1352 در خانواده ای مذهبی در منطقه پشت بازار خرم آباد پا به عرصه وجود نهاد و تحصیلات ابتدایی را در دبستان شهید نمازی و دوره راهنمایی را در مدرسه شهید قربانی نسب به پایان رسانید. شهید در سن 9 سالگی از وجود پدر محروم گردید. در دوران زندگیش همواره فردی سخت کوش و مومن، خداجو و در احیای امر به معروف و نهی از منکر چه در زادگاه خود و چه در محل خدمت زبانزد عام و خاص بود.

شهید اردشیر کرمی در سال 1373 به استخدام نیروی انتظامی درآمد و پس از طی دوره آموزشی به شهرستان چابهار منتقل و پس از چهار سال خدمت صادقانه خود در آنجا در زمره سربازان پاکدامنی درآمد که بارها در ماموریتهای انتظامی از سوی سوداگران و دنیاطلبان مورد پیشنهاد رشوه قرار می گرفت که با صلابت و استواری به سوگندی که به هنگام پوشیدن لباس یاد کرده بود وفادار و در جواب پیشنهادات مزدوران پاسخ دندان شکن می داد.

دلیرمردی که هیچگاه حاضر نشد شرافت سربازی و وظیفه ی خطیر خود که محافظت از جان و مال و ناموس مردم بود، آن را به ازای پول و مادیات عوض نماید و کوچکترین ظلم و تبعیض در حق مردم روا داشته باشد. بارها بخاطر این صفت ارزنده مورد تشویق و تمجید قرار گرفته بود.

اردشیر کرمی قبل از انتقال به خرم آباد به سنت پیامبر گرامی اسلام (ص) لبیک گفته و تشکیل خانواده داد که از ایشان فرزندی بنام محمد به یادگار مانده است. با این اوصاف در سال 1378 به فرماندهی انتظامی شهرستان خرم آباد انتقال یافت اما اراده خداوند بر این بود که او برگردد و در سرزمین مادری به لقای او برسد. ایشان در نا آرامی های شهرستان خرم آباد توسط کوردلانی که در سر خود جز اهدافی شوم نداشتند در نیمه های شب در حین انجام وظیفه بر اثر اصابت گلوله اشرار در تاریخ 1379/6/6 به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

صفحه شهید در پایگاه شهدای ناجا

شهید اردشیر کرمی-خرم آباد

غائله خرم آباد چه بود ؟ 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan