یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید خانمراد رویین تن ، شهدای کوهدشت

  • ۲۳:۴۸

شهید خانمراد رویین تن - کوهدشت

شهید خانمراد رویین تن

فرزند : خانیله

تاریخ شهادت : ۱۳۶۵/۰۱/۱۱

محل شهادت : منطقه عملیاتی سلیمانیه عراق.

محل دفن : گلزار شهدای شهرستان کوهدشت

نوزدهم تیر ۱۳۴۵، در روستای سرکوه همیان از توابع شهرستان کوهدشت به دنیا آمد. پدرش خانیله و مادرش طاووس نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. یازدهم فروردین ۱۳۶۵، در منطقه عملیاتی سلیمانیه عراق بین ارتفاع کچل برو و کاتو از ناحیه سر مورد اصابت ترکش موشک کاتیوشا قرار گرفت و به شهادت رسید.

پیکر مطهرش سال ها در منطقه بر جای مانده و پس از تفحص یازدهم تیر ۱۳۷۴، در زادگاهش به خاک سپرده شده است.

منبع : یاد امام و شهدا


خاطرات شهید والامقام خانمراد رویین تن و جانباز حاج یونس قبادی

در زمستانی سرد و یخبندانی بی نظیر جهت عملیات والفج ۹ فضای بهاری و سر سبز پادگان شهید شفیع خانی را بسوی یخبندان باور نکردنی مریوان ترک کردیم . گردان ها یکی پس از دیگری وارد منطقه شدند و مشغول تدارک آمادگی عملیات شدند .

به هر صورت عملیات والفجر ۹ آغاز شد . در آن زمان من در معاونت عملیات لشگر مشغول خدمت بودم . شب عملیات پس از عبور گردان ها از روی پل سیاری که بر روی رودخانه نصب شده بود از سردار کشکولی که جانشین لشگر بود مجوز گرفتم به همراه گردان پیروز محبین به فرماندهی شهید والا مقام علیمردان آزادبخت در شب اول عملیات شرکت کنم .

با توجه به شرایط خاص منطقه نیروها توجیه شده بودند که به هیچ وجه از داخل ستون خارج نشوند . به پشت میدان مین دشمن رسیدیم ، تخریبچی ها شروع به باز کردن میدان مین کردند و ستون نیروها بدون هیچ تحرکی در پشت میدان مین دراز کشیده بودند و سکوت مطلقی بر منطقه حاکم شده بود . من در وسط ستون کنار دیگر نیروها نشسته بودم که ناگهان متوجه شدم یک نفر بلند شد و از فاصله ای دور به سمت من آمد.

با تعجب فراوان جهت توقف او به سمتش رفتم که متوجه شدم شهید مرادی روئین تن است و در آن لحظات عرفانی چند لحظه قبل از شروع عملیات از من حلالیت طلبید؛ چرا که در چندماه قبل بینمان کدورتی پیش آمده بود و به این جهت مرا در آغوش گرفت و بوسید. گویا خداوند فرشتگان رحمتش را بر ایشان نمایان کرده و دعوت به سوی خویش را به ایشان تقدیم کرده بودند و نیک میدانست که این دنیا فانی و گذراست و جایگاه ابدیش در حضور پروردگار خویش است. در هر صورت عملیات پیروزمندانه والفجر ۹ شروع شد و شهید رویین تن پس از دلاوری های مثال زدنی و ابراز لیاقت سربازی امام زمان به درجه رفیع شهادت نایل گردید.

روحش شاد یادش گرامی باد

دست بوس خانواده شهدا یونس قبادی

 منبع: میرملاس


فلاح در آذر ۱۹, ۱۳۹۳ at ۲۱:۲۶

شهید مرادی رویین تن یکی از دلاور مردانی بود که همواره آرزوی رفتن به جبهه وجنگ داشت .

آن شهید همسایه روبروی ما بود روزی که برای رفتن آماده بود جهت خداحافظی به خانه ی ما آمد ،

دقیقاً رنگ وبوی شهادت در چهره اش هویدا بود .

بسیار از خانواده خود سخن می گفت و سفارش می کرد به گونه ای که من تاب نیاوردم و زار زار گریه می کردم

می گفت: ما دو برادر با هم می رویم و یقین دارم یک از ما بر می‌گردد ؛ و تقدیر چنان شد که ایشان شهادت را انتخاب کرد و جنازه مطهرش چندین سال در خاک دشمن جاماند و بعد ها پیدا شد و به کوهدشت آورده شد. یاد وخاطرش همیشه زنده است.

برادر قبادی همه ی خاطراتتان زیباست

منبع : میرملاس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan