یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

آزاده شهید علی قدم کرمی ، از شهدای دلفان که در اسارت به شهادت رسید

  • ۱۶:۰۷

 شهید علی قدم کرمی - دلفان

شهید بزرگوار علی قدم‌ کرمی

فرزند : نورقدم

تاریخ شهادت : ۱۳۶۷/۰۸/۲۵

محل شهادت : زندان شماره ۲‌ شهر الرمادی عراق

محل دفن : گلزار شهدای بهشت زهرا  شهرستان نورآباد دلفان

دوم دی ۱۳۴۰، در یکی از روستای شهرستان دلفان به دنیا آمد. پدرش نورقدم و مادرش گل خاتون نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. بنّا بود. سال ۱۳۶۰ ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و پنجم آبان ۱۳۶۷، در جنوب کشور به اسارت نیروهای عراقی درآمد و در زندان های زبیدات عراق بر اثر شکنجه به شهادت رسید. مزار او در بهشت زهرای زادگاهش واقع است.

🌷زندگی نامه ی شهید دلفانی که پیکرش بعد از ۱۳ سال سالم بود

شهید-علی-قدم-کرمی- شهدای نورآباد دلفان

این شهید گلگون کفن در سال ۱۳۴۱ در یکی از روستاهای شهرستان دلفان به دنیا آمد. وی در روستایی زندگی می کرد که فاقد دبستان بود، او به صورت متفرقه تحصیلات ابتدایی را تا کلاس پنجم ادامه داد.

شهید پس از پایان تحصیلات برای کمک به امرار و معاش خانواده، به کشاورزی مشغول شد. بعد از این که با حرکت نهضت اسلامی آشنا شد، در راهپیمایی ها و تجمعات شرکت فعال و گسترده داشت تا این که جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شروع شد.

عشق به امام و جهاد در راه خدا در روح این شهید بزرگوار موج میزد وی دو بار به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد تا اینکه بعد از نبردی سخت در عملیات خونین بدر در سال ۱۳۶۳ به اسارت نیروی های بعثی درآمدند و به زندان شماره 2 شهر الرمادی عراق انتقال یافتند.

مقاومت مثال زدنی این شهید سرافراز زیر شکنجه‌ی بی پایان صدامیان بعثی باعث شد بسیاری از اطلاعات جنگ محفوظ بماند و پیروزی های بزرگی نصیب رزمندگان اسلام در جبهه ها شود. سرانجام این شهید خونین کفن با اقتدا به مولایش حسین مرگ سرخ را برگزید و زیر شکنجه‌ی ناجوانمردانه‌ی نیروهای بعثی در حالی‌که سالها منتظر بود تا خانواده و دختر کوچکش را ببیند در اوج مظلومیت و غریبی به شهادت رسید. پیکر مطهر این پاسدار سلحشور اسلام سالها در غربت و درخاک عراق مدفون بود تا اینکه درسال ۱۳۸۰ پیکر مطهرش در حالی‌که هنوز سالم بود با اجساد تعدادی از کشته های عراقی مبادله شد و در همین سال بر دوش هزاران نفر از مردم قدرشناس دلفان تشییع و پس از سالها در خاک وطن آرام گرفت. لازم به ذکر است بنابر شهادت اقوام نزدیک و از جمله دختر مرحومش پیکر این شهید در لحظه‌ی خاکسپاری که 13سال از شهادتش می‌گذشت کاملا سالم بود تا جایی که حتی جای کشیده شدن ناخن هایش زیر شکنجه هنوز معلوم بود.

تصویر اخرین نامه ای که شهید کرمی با خط خودش از زندان الرمادی توسط صلیب سرخ برای خانواده اش فرستاد.

وی در این نامه نوشته است: 

بسم الله الرحمن الرحیم 

خدمت والدین گرامیم سلام می رسانم،خدمت برادر گرامی و ارجمندم محمد ولی با اهل خانواده سلام میرسانم،خدمت برادران گرامیم حسینعلی و محمد شیخی با اهل خانواده سلام میرسانم. 

خدمت برادرمان عینعلی نجفی با اهل خانواده سلام می رسانم.خدمت خواهرانم عذرا،طاوس و ننه زینب با بچه هایشان همگی سلام گرم میرسانم. 

خدمت خاله هایم با بچه هایشان سلام می رسانم. 

خدمت همسایگان،دوستان و اقوام وتمام کسانی که حال و احوال مرا می پرسند سلام می رسانم. 

می بخشید چون نامه ظرفیت ذکر کردن نامه همه را ندارد و بنده بارها ازتان خواهش کردم که این قدر خلاصه نکنید. 

زیاد عرضی ندارم. 

خداحافظ همگی 

1366/04/09 

علی قدم کرمی 

شهید-علی-قدم-کرمی- عکس هنگام شهادت در زندان العماره عراق.jpg

(آخرین تصویر از پیکر شهید کرمی که لحظه ای بعد از شهادت در عراق گرفته شد)

روح این شهید والا مقام گرامی باد 

منبع: زندگینامه شهدای دلفان 

http://dsh110.blogfa.com/post/35

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan