یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید سیدمحمدعلی عبداللهی ، شهدای نوفرست ببرجند

  • ۱۰:۴۲

http://s3.picofile.com/file/8216354626/abdolahi.jpg

شهید سیدمحمدعلی عبداللهی
نام پدر:
سیدعبدالله
محل تولد: خراسان - بیرجند - روستای میناخان
تاریخ تولد: 1337
محل شهادت: سردشت
تاریخ شهادت: 1363/05/05
  مزارشهید: گلزار شهدای روستای نوفرست-بیرجند

سید محمدعلی عبداللهی فرزند سید عبدالله به سال 1337 در روستای میناخان شهرستان بیرجند دیده به جهان گشود. هنوز چند سالی از کودکی را پشت سر نگذاشته بود که از نعمت مادر محروم شد. مشکلات زندگی روستایی او را از درس خواندن بازداشت. او در کنار پدر و برادر به کارهای کشاورزی و قالیبافی مشغول شد.
با شروع انقلاب، در سخنرانی ها و راهپیمایی ها با مردم شرکت می کرد. با پیروزی انقلاب، لباس مقدس سربازی پوشید و در سال 1359 در ژاندارمری (نیروی انتظامی کنونی) خدمتش را به پایان رساند.
بعد از خدمت سربازی ازدواج کرد. مخارج زندگی را از راه قالیبافی و کمک به پدر تأمین می کرد. با شروع جنگ تحمیلی، لباس سپاه پوشید و به جبهه رفت.
سید محمد علی عبداللهی در تاریخ پنجم مردادماه سال 1363، به عنوان فرمانده ی دسته، در منطقه ی سردشت در سن 26 سالگی شهد شهادت نوشید.
پیکر پاک شهید طی مراسم باشکوهی تشییع، و در روستای نوفرست به خاک سپرده شد. از او 3 فرزند به یادگار ماند.

نکته : روستای این شهید در شرق کشور و نزدیک مرز افغانستان است اما برای دفاع از وطن احساس وظیفه کرده و به مرزهای غرب کشور یعنی کردستان رفته و با دشمن و منافقین جنگیده تا به شهادت رسیده . این نکته ای است که باید به آن فکر کرد که چه مشکلی بوده و چه خطر بزرگی بوده که این شهدای عزیز از مناطق دوردست که امن هم بوده اند خودشان را به دل خطر زده اند و تا پای جان از این کشور و انقلاب دفاع کرده اند. به قول مقام معظم رهبری ملت ما تا ابد مدیون خون شهیدان است. ف

شادی روح پاک شهید صلوت

منبع: شهدای روستی نوفرست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan