یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

دانش آموز شهید چراغعلی خسروی - دورود لرستان

  • ۲۰:۱۰

شهید چراغعلی خسروی - دورود

شهید چراغعلی خسروی 

فرزند : کرم

تاریخ شهادت : ۱۳۶۴/۰۴/۱۲

محل شهادت : سردشت

محل دفن : گلزار شهدای ناصرالدین شهر دورود- استان لرستان

یکم فروردین ۱۳۴۷، در شهرستان دورود به دنیا آمد. پدرش کرم، کارگر کارخانه سیمان بود و مادرش شوکت نام داشت. دانش آموز دوم متوسطه بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. دوازدهم تیر ۱۳۶۴، با سمت تک تیرانداز در سردشت توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار او در شهرستان دورود واقع است.

http://yadshohada.com

زند گی نامه شهید چراغعلی خسروی

دانش آموز شهید چراغعلی خسروی فرزند کرم به تاریخ 1347/1/1 در روستای قاضی آباد از توابع شهرستان بروجرد دیده به جهان گشود و با رسیدن به سن قانونی در ضمن کار و تلاش به تحصیل نیز پرداخت بعد از مدتی خانواده آنها به شهر دورود نقل مکان کردند و ادامه تحصیلات خود را تا دوم دبیرستان در آن شهر پی گرفت . شهید خسروی با اوج‌گیری جنگ تحمیلی بر فعالیت های اسلامی و رزمی خود افزود و در این راستا دو بار عازم جبهه های نور علیه ظلمت شد و به عنوان تک تیر انداز در لشگر 57 ابوالفضل (ع) لرستان به انجام وظیفه مشغول بود تا سرانجام به تاریخ 1364/4/12 بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن بعثی در منطقه میرآباد سردشت دعوت حق را لبیک گفت و به آرزوی خود که همانا شهادت در راه خدا بود نائل آمد و در گلزار شهدای ناصرالدین دورود به خاک سپرده شد.

این شهید همیشه و در همه کارها به خدا توکل می کرد هیچگاه نماز و روزه اش ترک نمی شد و هرگز از خواندن قرآن و دعاهای مذهبی کوتاهی نمی کرد. در مراسم سوگواری شرکت می کرد. نماز شب را به طور مرتب می خواند و دیگران را به این کار تشویق می کرد . او حدود چهار سال عضو بسیج مقاومت شهرک قدس (ضرغام) بود و در راهپیمایی ها و نماز جمعه حضور فعال داشت. شهید خسروی بسیار متواضع و فروتن بود. در حالی که ورزشکار بود و نیروی جسمانی و فیزیکی خوبی داشت بسیار مودب و صبور بود و به همه علاقه داشت و حتی برای افراد کوچکتر از خود هم احترام قائل بود. در وصیت نامه خود ضمن طلب حلالیت از پدر و مادر و دیگران همه را به عبادت خدا دعوت نموده و به پیروی از خط امام تشویق کرده و مخصوصاً برادر و خواهرانش را به درس خواندن و علم آموختن توصیه نموده است.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

وصیت نامه شهید چراغعلی خسروی

شهید چراغعلی خسروی- دورود

به نام خداوند بزرگ و مهربان و سلام بر پیغمبر و امامان راستین و شهیدان کربلا حسین ابن علی و یارانش و سلام و درود بر امام خمینی رهبر کل مسلمین جهان. با عرض سلام خدمت پدر و مادر گرامیم امیدوارم که حال هر دوی شما خوب باشد می دانم که از دست من ناراحتید، برای اینکه از شما خدا حا فظی نکر ده ام ، معذرت می خواهم و امیدوارم که من را ببخشید چون امام عزیزمان فرموده اند که جوانها باید جبهه ها را اداره نمایند و به دشمن کافر اجازه ندهند که به سرزمین ما تجاوز کنند ،و من به دستور رهبر به جبهه آمدم که از سرزمین و ناموس و از اسلام دفاع کنم و امیدوارم که من را ببخشید و از طرف من از بقیه برادرانم و خواهرانم و فامیلها جلا لیت و خداحافظی نمایید ،خداوند به شما توفیق و سلامتی بدهد . پدر جان می دانم که شا مرد زحمت کش و پر تلاشی بوده ای و تا جایی که من یادم می آید شما نماز و روزه ات را همیشه به جا می آوردی و در کارهای خیر و خداپسندانه شر کت می کردی ، پدر جان تنها خواهشی که من از شما دارم این است که اگر من در جبهه شهید شدم برای من گریه نکنید و بعداز من از امام‌مان خمینی بت شکن یاری و آنچه در توان دارید انجام دهید . امیدوارم که خداوند و جد امام خمینی پشت و پناه همه رزمندگان اسلام و کسانی که برای دین و قر آن خدمت می کنند باشد و من این نامه را در پادگان سردشت برای شما می نویسم . این نامه به عنوان وصیت نامه من است و اگر ان شاء الله بر گشتم خدمت میرسم و شما را از نگرانی بیرون می آورم و اگر هم شهید شدم که به فدای حسین و به فدای امام امت ، خمینی بت شکن و خدا به شما صبر و حوصله بدهد ان شا ء الله

چراغعلی خسروی 64/4/10

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan